Permalänk
Medlem

Minirecension M3438G

Här kommer en liten minirecension.. Jag tänkte inte hämta ut datorn efter att ha läst om frysbuggar och så vidare.. men efter att ha snackat med fujitsu supporten som sade att det är fixat på nyare modeller

Och lovade även att dom skulle fixa en annan åt mig om den trots allt strulade. Shysst.

Men jag blev positivt överasskad.. Har testat Spel, Mp3, Filmer.. även Benchmark programmet där man tydligt kan se felet.. men det förekommer inte på denna dator.. Woopiee, kanske man ska säga ?

Lite specifikationer:

CPU : Intel Pentium M 2.0GHz 533MHz
Ram: 2048Mb 533MHz (PC4300)
HDD: 2x60Gb 5400Rpm
skärm: 17" Wide 1440x900
Övrigt: DVD DL brännare, WLAN, Gbitlan, fjärrkontroll, instanton m.m

Stilren touchpad måste jag säga, och trevligt att alla lysdioder är blåa :), Favoritfärg!

Här sitter fjärren så fint undangömd.

Liten kass överbild.. men väldigt bra skärm måste jag säga.. Tur man inte har den dyrare modellen med 1900x?? i upplösning.. eftersom den har 26ms svarstid .. denna skärm med mindre upplösning har 16ms svarstid.. mycket bättre iaf

Ja.. Väldigt fin dator måste jag säga.. väldigt robust och känns som kvalitét .. iaf när jag jämför med min acer 5024.

Jag är kass på recensioner men är det något ni undrar så fråga på!

Måste säga att jag är nöjd, en sån här dator för 15000kr.. det är inte dåligt

Med vänliga hälsningar.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Den är enormt trevlig... Dina klistermärken sitter inte på samma ställen som mina gör dock ;P

Känns rätt plastig ändån om jag får säga mitt... Den är ju faktiskt i plast så va kan man förvänta sig... Rädd hela tiden att den skall repas osv....

Helt omöjligt o rengöra skärmen.. satt i 30 minuter med våtsavett och putsduk och hade preciiis fått rent den... jättenöjd som jag var... smällde jag ner luckan för den skulle ner i väskan..

Tog upp den ur väskan när jag var framme och vipps så var där damm ÖÖÖÖÖVERALLT på min nyputsade skärm... sjukt irriterande.. gick inte o blåsa av iheller.. var tvungen o putsa igen så samlas allt vid kanterna.. inte bra, men så är det väl på de mesta laptops kan ja tänka mig...

Jämför man den dock med valfri Acer så känns denna mer robust på något sätt...

Grafikkortet är helt magnifikt för en laptop. Lirar Oblivion på denna maskin och det är inte fy skam med max på allt med 2x AA... 11k poäng i 3Dmark03 också...

Så om du kan komma över en sånhär dator i nyskick tillverkad nu ganska nyligen så KÖP.

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Medlem

MasteraCe: Var har du köpt den, verkar billigt med 2GB minne dessuton?

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk
Medlem

Dwn: Ett tips är att alltid ha med dig en liten dammvippa att borsta av skärmen med, finns på Clas Ohlson för 20-30kr.

Visa signatur

Utvecklare med f-skatt. http://www.andreasbergstrom.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agh39
MasteraCe: Var har du köpt den, verkar billigt med 2GB minne dessuton?

tradera.. var en kille som köpt en konkurslager..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

sålde han en eller flera? tycker också det verkar för billigt... sån går på över 18k ny idag.. billigast... :/

min med 1.73 & 1gb minne kostar 22k ny på leasy idag

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
sålde han en eller flera? tycker också det verkar för billigt... sån går på över 18k ny idag.. billigast... :/

min med 1.73 & 1gb minne kostar 22k ny på leasy idag

Men saker på leasy kostar 30-40% mer än samma saker i andra butiker.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

ja det e däremot sant DOCK så har jag 5 års garanti + drullegaranti på min. vilket ni inte har ni har typ max 3 år.. utan drulle. och dom 2 extra åren + drullen betalar jag gärna 3000 kr extra för när d gått 4½ år så slänger man den från fönstret eller råkar spilla vatten över hela. så fixar dom en splirrans ny;)

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dwn
ja det e däremot sant DOCK så har jag 5 års garanti + drullegaranti på min. vilket ni inte har ni har typ max 3 år.. utan drulle. och dom 2 extra åren + drullen betalar jag gärna 3000 kr extra för när d gått 4½ år så slänger man den från fönstret eller råkar spilla vatten över hela. så fixar dom en splirrans ny;)

Okej, det borde jag också ha. (en styck stationär och en styck bärbar har råkat ut för ett öppet fönster, fråga inte... long time ago )

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd

hahaha ja jag ska ju typ ta med den utomlands sista året på garantin och råka tappa den i havet eller ngt hahahah "vi trampade trampebåt o kolla film samtidigt " ^^

OKEEJ typ haha.. så jävla :egd

Visa signatur

Antec P180 silver, C2D E6750 @ 3.2 GHz, OSZ SOE Urban CL4 2GB, Gigabyte DS4, Gainward 8600GTS 512mb (väntan på 9800GTX), Corsair 520W, HP w2207, Microsoft Reclusa Keyboard.