Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Wow konto i Ebay & blocket.

Permalänk
Medlem

Wow konto i Ebay & blocket.

Shit, kollade runt lite på blocket och ebay innan idag för jag inte hade något o göra. Såg väääldigt många som sålde sitt konto! Är dom inte rädda för sin personliga information som sparats i blizzard databas och att en anonym människa gömmer sig bakom den riktiga ägarens namn?

Finns det någon här som har sålt sitt konto? *ren nyfikenhet*

Vad tycker ni om detta? Vet ni nån som har blivit drabbade av något föredetta konto eller har köpt ett konto.

Vill gärna hör mer för detta har gjort min väldigt nyfiken :).

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk

Anmäl hela högen för skojs skull.

Eller skräm dom iallafall, det brukar jag göra med Mail.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O

Eller skräm dom iallafall, det brukar jag göra med Mail.

De blir nog väldigt rädda.

Har sålt mitt konto i Anarchy Online, däremot inte i WoW och det kommer jag inte heller göra. Dock så är det nog ganska riskfyllt att köpa konton då den ursprungliga ägaren kan snatta tillbaka det så länge han kan cd-keyn och secret question/answer.

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

Vet blizzard änns vad blocket är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Vet blizzard änns vad blocket är?

Borde dom inte veta att Ebay finns?

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem

Jopp, men jag sa blocket

Permalänk
Medlem

Dom som jobbar på Blizzard är inte några människor som står utanför världen på något vis och är gudar eller något sånt. Det är vanliga människor, och säkerligen finns det någon svensk som jobbar där. Alltså har dom förmodligen kännedom om blocket, precis som dom har det om ebay. (Pure guess!)

Permalänk
Medlem

jag sålde mitt konto för ett tag sen, på blocket. fick 2500 för det och allt verkar var frid och fröjd

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue

Permalänk

Köpte mitt av min bästa polare som hade tröttnat på att lira

Permalänk
Medlem

herregud, mot blizzards regler och rentav olagligt är det ni har gjort. tråden borde låsas och ni få en varning på grund av regel #7.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/vi/8252585.htm?ca=18_s

ett klipp........ eller?
Vem fan ger 15.000:- för något som inte fysiskt existerar....

Lixom... spela själv o spara 15 lax

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k
herregud, mot blizzards regler och rentav olagligt är det ni har gjort. tråden borde låsas och ni få en varning på grund av regel #7.

Mot blizzards regler är det ja men kan du vara så snäll och citera den lagtexten som säger att det är olagligt

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurka2k

Herregud, mot all logik och rentav larvigt är det du har gjort. Du borde låsas och få en hänvisning till exet's forum på grund av för mycket PK.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spinifer

ett klipp........ eller?

Fattar inte heller, det som är kul med wow är ju att levla upp sin char själv och hitta all gear.

Permalänk
Medlem

Ungefär samma sak som att gå och betala någon att spela ett spel och sen sumerar han vad du skulle ha tyckt ifall du spelade spelet ungefär

Kommer alldrig sälja/köpa några acconts, kvittar vilket mmo.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Mot blizzards regler är det ja men kan du vara så snäll och citera den lagtexten som säger att det är olagligt

Bullshitlagen, fjärde kapitlet, sjunde paragrafen!

Undrar om det är lagligt av Blizzard själva att ställa såna knepiga krav? Klart man ska få sälja vafan man vill.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce

Undrar om det är lagligt av Blizzard själva att ställa såna knepiga krav? Klart man ska få sälja vafan man vill.

GJ!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spinifer

ett klipp........ eller?

imgem, men det skulle vara intresant att veta hur mycket tid det skulle ta att få de sakerna om man räknar med drop rate och att verkligen få dem...kommer nog ta lite tid, men 15k NÄÄÄ

Permalänk
Medlem

Folk som säljer säljer ju inte karaktären i isg utan tjänsten att de har lvlat upp en gubbe och skaffat honom gear osv. Du får inte sälja ingame items, att ta betalt för att göra något åt en annan spelare (även omd et är att skapa hela kontot och i princip göra allt som går i spelet) är d'äremot helt enligt EULAN

Permalänk
Medlem

Det är däremot tillåtet enligt Blizzards EULA att ge bort sitt konto till någon annan.

Citat:

3. Ownership.
"You may permanently transfer ownership of the Game and all parts thereof, and all of your rights and obligations under the License Agreement, to another by physically transferring the CD-ROM, all original packaging, and all Manuals or other documentation associated with the Game, and by removing from all of your home or personal computers and destroying any remaining materials concerning the Game in your possession or control, provided the recipient agrees to the terms of this License Agreement. The transferor (i.e., you), and not the Licensor, agrees to be solely responsible for any taxes, fees, charges, duties, withholdings, assessments, and the like, together with any interest, penalties, and additions imposed in connection with such transfer. "

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nikce

Det är deras servrar man spelar på, dom får sätta vilka krav som helst. Precis som här på forumet, det är inte olagligt att snacka om piratkopierade spel men man får inte göra det här ändå

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden

Att bryta mot Blizzards user agreement är ett brott, korrekt.
Och det är inte PK.
Att köpa och sälja konton/likn. med riktiga pengar är ett brott, som troligtvis kan ge grova böter.
Men däremot så bör man få diskutera detta, däremot bryter det mot swecs regler om man pratar om var man kan köpa dessa.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Att bryta mot Blizzards user agreement är ett brott, korrekt.
Och det är inte PK.
Att köpa och sälja konton/likn. med riktiga pengar är ett brott, som troligtvis kan ge grova böter.
Men däremot så bör man få diskutera detta, däremot bryter det mot swecs regler om man pratar om var man kan köpa dessa.

Kan du vara snäll och säga i vilken paragraf det står i svearikes lagbok att det är olagligt att sälja spelkonton?

Det är inte olagligt att sälja begagnade spel! och kan inte ge något straff.

Det ända du bryter mot när du säljer ditt konto är mot blizzard EULA.
Det bryter INTE mot swecs reglar att diskuttera vart man kan handla wow konton, för det är inte olagligt att sälja konton. Om det nu skulle vara olagligt, varför låter blocket ha dessa annonser uppe då?

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
Kan du vara snäll och säga i vilken paragraf det står i svearikes lagbok att det är olagligt att sälja spelkonton?

Det är inte olagligt att sälja begagnade spel! och kan inte ge något straff.

Det ända du bryter mot när du säljer ditt konto är mot blizzard EULA.
Det bryter INTE mot swecs reglar att diskuttera vart man kan handla wow konton, för det är inte olagligt att sälja konton. Om det nu skulle vara olagligt, varför låter blocket ha dessa annonser uppe då?

Men var har jag sagt att det står i lagboken?
Att sälja en WoW-karaktär bryter mot EULAn, och att bryta mot denna är olagligt i vissa fall.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

I vissa fall? vart står det i lagen att det "i vissa fall" är olagligt att bryta EULA?

Permalänk
Citat:

Men var har jag sagt att det står i lagboken?
Att sälja en WoW-karaktär bryter mot EULAn, och att bryta mot denna är olagligt i vissa fall.

Citat:

Exakt det sa du. Du säger att det är ett brott och att det ger böter. Vem tolkar det inte som att du syftar till en paragraf i lagboken?

Ska blizzard skicka dig en böteslapp? haha, sällan!

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk

Haha! "olagligt"/"un-legit" tror ni att äns Blizzard bryr sig? Det finns gigantiska siter som säljer diverse Blizzard-föremål till Diablo-II och WoW, dessa siter har varit med i branschen i över 5år, är aktiva, och finns fortfarande kvar. Så snälla, det här skitsnacket med böter och sånt, lägg ner ... jag flinar åt er !Det kan noteras att många kommer med en "disclaimer" som lyder ungefär så här: "You're not actually buying the item(s), you pay me for the time to get those items, the virtual item(s) still belongs to the parent company Blizzard" ... bla bla bla o massa juridiskt mumbo-jumbo.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBlacK
Haha! "olagligt"/"un-legit" tror ni att äns Blizzard bryr sig? Det finns gigantiska siter som säljer diverse Blizzard-föremål till Diablo-II och WoW, dessa siter har varit med i branschen i över 5år, är aktiva, och finns fortfarande kvar. Så snälla, det här skitsnacket med böter och sånt, lägg ner ... jag flinar åt er !Det kan noteras att många kommer med en "disclaimer" som lyder ungefär så här: "You're not actually buy the items, you pay me for the time to get those items, the virtual items still belongs to the parent Blizzard" ... bla bla bla o massa juridiskt mumbo-jumbo.

Ingen har någonsin sagt att Blizzard skulle ge en böter? Bara att det är olagligt. Dra inte förhastade slutsatser...

Förövrigt så gör blizzard en del trots allt. En hel del accounts blir avstängda. Även om det kanske inte handlar om alla konton.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ingen har någonsin sagt att Blizzard skulle ge en böter? Bara att det är olagligt. Dra inte förhastade slutsatser...

Förövrigt så gör blizzard en del trots allt. En hel del accounts blir avstängda. Även om det kanske inte handlar om alla konton.

_när_ påstodd jag att Blizzard skulle ge böter? Och vadå "olagligt"? Blizzards som näringsidkare som kör ett kontrakt (EULA) med en privatperson kör väl knappast över USA:s lag eller Sverige:s Rikes Lag?

Citat:

Du sa det?

Permalänk
Citat:

Vem är det då som ger dig böter ? Eftersom du påstår att man får böter för det.

Jo blizzard gör en del, men inte mycket tror jag. Heller har de kvar de som köper och säljer för de måste ju ändå betala en månadskostnad vilket de är ibehov av. Säkert är det en del som blir bannade självklart, men inte så många, för det är svårt att veta exakt vem som köpt och inte köpt konto på ebay.

De flesta som blir avstängde skulle jag gissa på är kinesiska goldfarmers som använder 3:rd party programs för att fuska när de farmar.

Visa signatur