Permalänk
Medlem

Google OS 2007

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

johle... du har rätt på sätt och vis... men om du hela tiden lägger till ett ord bara så kommer ju den även att hitta nya sidor som innehåller det andra ordet men inte det första...

med min princip så minskar man listan med sökträffar hela tiden tills man fått fram det man vill ha!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BobbyFromDallas
Ett börsnoterat företag som drivs av ett vinstmaximerande intresse kan inte bygga sin affärsmodell på att driva en gratis cirkus där man tjänar pengar genom att ta betalt av folk som vill sälja sockervadd.

Det var ju ett ganska vågat uttalande, vad backar du upp det med egentligen?

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sirjeppe
Man kör igång en spindel som sedan hämtar ett domännamn från en tabell och sedan läser in informationen från sidan och hämtar ut det som står mellan <title> och </title> och sparar det sedan i en annan tabell som är den tabellen som du söker i...

Du kan även lägga till en egen sida genom att skriva: "add: www.sweclockers.com" t.ex.

Okej!

Permalänk
Medlem

Google
Sökmotor som listar ut hur relevanta länkarna är beroende på hur populära de är.

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Medlem

Det gör min sökmotor också :)...

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Du kan inte knäcka google

http://idorosen.com/mirrors/robinsloan.com/epic/

En ganska rolig film

Permalänk
Citat:

Det gör min sökmotor också :)...

Kommer inte in på din sökmotor.

"Firefox can't establish a connection to the server at domaindb.mine.nu."

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem

Sirjeppe: Jag lyckades inte lägga till min hemsida i din sökmotor. det kanske kan vara en idé att han en knapp där man kan lägga till domäner också?
Det framgår ju inte att man kan skiva in egna.

Visa signatur

Bloggar om Hemautomation på HomeAutomateIt.com

Permalänk
Medlem

Tyvärr ligger domaindb på min windowsdator vilken är otroligt instabil... hänger sig mest hela tiden... Har tänkt att flytta över den till den här linuxburken men jag får inte externa MySQL-kopplingar att funka då :(...

FarbrorT... Tanken är inte att vara bättre än Google egentligen... Utan bara kunna ge mer korrekta träffar när det gäller domäner. DomainDB innehåller inga andra sidor än första sidan hos en domän. Inga privata hemsidor hos passagen eller nåt annat skit, utan bara rena domäner - och därav namnet!

pekz0r... Ska fundera på det... Behövs det verkligen en knapp? (det tar så stor plats). Som det är nu så skriver man "add: www.domänen.com" så lägger den till sidan... (eller "add: subdomän.domän.com" eller "add: domän.com" eller whatever

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Bombur... Den heter DomainDB och finns på http://domaindb.mine.nu - dock kraschade min hårddisk med databasen på så jag har inte dragit igång den igen efter det :/ Men du ser ju åtminstone hur enkel designen är haha!

Kollade igenom koden och det var inte så avancerad databas som jag kom ihåg att det var... Ska dra igång den igen nu! Kanske tar några minuter, men... Den är snart uppe igen och börjar mata in domännamn hehe..

Det jag behöver till projektet är folk med egna webservrar som kan tänka sig att köra min spindel som hämtar in informationen... All hjälp är hjärtligt välkommen!

//Jeppe

Trevlig sökmotor måste jag säga. Där kommer man i alla fall högst upp när man söker på ens namn.
Hittade dock en bugg, den lägger ju till www framför domännamnen. Vissa har ju inte www framför.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Live.com är ju ett bra iniativ av Microsoft men scrollningen är lite seg

Den absolut sämsta sökmotor jag sett, om man nu får kalla det sökmotor. En logga, en ruta och en knapp. Händer ju absolut ingenting när man försöker söka. Sen markeras inte rutan direkt när man går till sidan. Men vad kan man vänta sig av MS gällande att göra något som fungerar i den bästa webbläsaren.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Daniel... när lägger den till www fast den inte ska?

//Jeppe

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Daniel... när lägger den till www fast den inte ska?

//Jeppe

Om jag ex vill lägga till kihlgren.nu så lägger den till www.kihlgren.nu istället för kihlgren.nu

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Sirjeppe: Kan man få se källkoden till sökmotorn?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Visst!

http://domaindb.mine.nu/domaindb/index.phps

Det är dock bara själva söket... Spindeln är inte inkluderad där!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Sirjeppe: Har kollat igenom källkoden nu.

Du borde byta ut eregi funktionen till preg_match (PCRE) istället.

preg_match (PCRE) är dessutom snabbare och belastar därmed servern mindre.

Citerat från m0REc i en annan tråd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ok!... måste jag ändra något i själva funktionen eller är det bara att byta ut namnet på funktionen?... funkar dom likadant alltså?

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Ta dig en titt på preg_match funktionen på PHP.net:

http://se.php.net/manual/sv/function.preg-match.php

Du kan ju också jämföra med eregi:

http://se.php.net/manual/sv/function.eregi.php

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok!

Tack

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok!

Tack

Nu kommer sökningarna gå fortare än tidigare!

Visa signatur
Permalänk

Jag tyckte att den gick snabbt redan.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Inaktiv

Igen behöver knäcka Google eftersom Google kommer äta up sig självt: http://gwei.org/index.php

Permalänk
Medlem

C22H28N2O - nu har jag ju inte speciellt många sidor i databasen... bara typ 60000 eller vad det är. När det börjar bli fler blir det nog jobbigt att söka. Och speciellt om det är massa folk som ska söka samtigit. En sökmotor måste vara sjukt optimerad för att den ska funka bra!

Visa signatur

/Jeppe

Permalänk
Medlem

Visst går det att bli bättre än Google men vilket programeringsspråk borde man skriva sökmotorn i?

Permalänk
Medlem

OK, ska erkänna att jag inte läst alla inlägg, men enligt mig är det enkelheten och det stilrena med google som gjort det till ett vinnande koncept, samt att den fungerar bra. Sen har dom övriga produkterna bara åkt snålsjuts på "riktiga" google. Ska man knäcka google, ska det var en ENKEL sida. En anledning till att folk använder google tror jag är att man lagt den som startsida, den laddar snabt eftersom det inte finns några extra krusiduller, kolla på www.msn.se, den e ju proppfull med en massa skit. Kolla på den här filmen, enkelhet vinner (oftast iaf): http://video.google.com/videoplay?docid=-586467418825830089&q...

mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
OK, ska erkänna att jag inte läst alla inlägg, men enligt mig är det enkelheten och det stilrena med google som gjort det till ett vinnande koncept, samt att den fungerar bra. Sen har dom övriga produkterna bara åkt snålsjuts på "riktiga" google. Ska man knäcka google, ska det var en ENKEL sida. En anledning till att folk använder google tror jag är att man lagt den som startsida, den laddar snabt eftersom det inte finns några extra krusiduller, kolla på www.msn.se, den e ju proppfull med en massa skit. Kolla på den här filmen, enkelhet vinner (oftast iaf): http://video.google.com/videoplay?docid=-586467418825830089&q...

mvh Fredrik

Det är microsoft som gjort den filmen själv faktiskt

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggee
Det är microsoft som gjort den filmen själv faktiskt

wtf!!!! ok, jag trodde inte så mycke om microsoft, men att dom är så dumma?? det kan fan inte vara sant!!! hur j ä v l a puckad får man låv at vara???

Jaja, då har jag fått mig inte bara ett, utan två gåda skratt microsoft......

mvh Fredrik

Permalänk
Hedersmedlem

Den där filmen var väl iofs aldrig tänkt att nå allmänheten, men det bevisar ju bara vad de flesta vettiga människor alltid har sagt: Microsoft är ingen monolitisk elak konspiration med enda syfte att förslava mänskligheten, det finns gott om smarta och insiktsfulla människor inom deras organisation. De kanske inte alltid kommer till tals, men om man har lite perspektiv på Microsoft finns det väldigt lite de gör fel på daglig basis - mycket av Micrsoft-hatet är ju främst på grund av gamla synder.

Tro mig, om 10 år kommer Google (om de finns kvar) ha jobbat upp ett lika stort bagage av klavertramp och skandaler, och kommer att få påbörja arbetet med att rensa upp sitt rykte. Business is business.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Den där filmen var väl iofs aldrig tänkt att nå allmänheten, men det bevisar ju bara vad de flesta vettiga människor alltid har sagt: Microsoft är ingen monolitisk elak konspiration med enda syfte att förslava mänskligheten, det finns gott om smarta och insiktsfulla människor inom deras organisation. De kanske inte alltid kommer till tals, men om man har lite perspektiv på Microsoft finns det väldigt lite de gör fel på daglig basis - mycket av Micrsoft-hatet är ju främst på grund av gamla synder.

Tro mig, om 10 år kommer Google (om de finns kvar) ha jobbat upp ett lika stort bagage av klavertramp och skandaler, och kommer att få påbörja arbetet med att rensa upp sitt rykte. Business is business.

NEJ! Microsoft våldtar och äter barn.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Yahoo har ju liknande tjänster som Google (många populära också) som dom hade före Google men ändå blev Google populärast? Beror det på namnet, eller simpelheten i deras startsida?