Missa inte Amazon Prime Deal Days!

"mittenknappsscroll" i Firefox, Ubuntu 5.10

Permalänk
Medlem

"mittenknappsscroll" i Firefox, Ubuntu 5.10

Svårt att söka efter det här när jag inte vet vad det heter, iallafall, i Windows-versionen av Firefox kan man scrolla genom att trycka och/eller hålla in mittenknappen på scrollen om man nu har en sådan (jag har bara en knapp på min laptop), just denna funktion var min favorit i Firefox och det är ungefär det enda som fattas för att jag ska stormtrivas i Linux, någon som vet hur man får fram den? Eller finns den rentav inte?

(en liten grej till, kan man få fönster att blinka lite mer synligt när det är nåt jag inte sett, som t.ex. oläst meddelande i Gaim?)

Permalänk
Medlem

Re: "mittenknappsscroll" i Firefox, Ubuntu 5.10

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Svårt att söka efter det här när jag inte vet vad det heter, iallafall, i Windows-versionen av Firefox kan man scrolla genom att trycka och/eller hålla in mittenknappen på scrollen om man nu har en sådan (jag har bara en knapp på min laptop), just denna funktion var min favorit i Firefox och det är ungefär det enda som fattas för att jag ska stormtrivas i Linux, någon som vet hur man får fram den? Eller finns den rentav inte?

(en liten grej till, kan man få fönster att blinka lite mer synligt när det är nåt jag inte sett, som t.ex. oläst meddelande i Gaim?)

Skrollfunktionen tror jag inte är något specifikt för Firefox utan inbyggt i windows. Dne fungerar nämligen i andra sammanhang.

Blinkande fungerar i vissa fönster/skrivbords-hanterare. Tror xfce4 har stöd för det. Vilken använder du?

Permalänk
Medlem

ok, vad tråkigt, men det måste ändå vara en inbyggd funktion i Firefox även om den bygger på nån Windowsfunktion, eftersom att det är en png-bild omsluten av en div (har jag för mig) som visas när man scrollar.

Jag kör Gnome o fönstrena blinkar, men inte så värst tydligt, inte alls nåt viktigt, bara nån liten grej jag störde mig lite på.
tack.

Permalänk
Medlem

Verktyg - > Inställningar - > Avancerat
Bocka i "Använd autorullning"
Fixar biffen för mig iallafall

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roots
Verktyg - > Inställningar - > Avancerat
Bocka i "Använd autorullning"
Fixar biffen för mig iallafall

Du är en ängel! tack!

Permalänk
Medlem

Jag har ett spännande problem, i båda Ubuntu 5.10 och Ubuntu 6.06, efter att ha kryssat i "Använd autorullning" så kan man scrolla som man ska. Men när man ska gå ut scrollningsläge så kopieras texten, om man har någon, i copypaste in i fönstret och det blir en automatisk google sökning på det. Jag kan inte heller stänga tabbar med mittknappen då det händer samma sak med dem. Och problemet är att jag inte vill stänga av funktionen att klistra in med mittenknappen då den är ganska bra att ha till andra program och input-fält i firefox med för den delen. Så vad bör jag göra?

Permalänk
Medlem

about:config
filter: middlemouse
sätt
middlemouse.contentLoadUrl false
middlemouse.paste false
så blir det inte så längre

edit: Uhm, läste inte igenom riktigt. Stäng iaf av contentLoadUrl, så borde du kunna stänga flikar tror jag.
sedan paste får du väl lämna true

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Micket
about:config
filter: middlemouse
sätt
middlemouse.contentLoadUrl false
middlemouse.paste false
så blir det inte så längre

edit: Uhm, läste inte igenom riktigt. Stäng iaf av contentLoadUrl, så borde du kunna stänga flikar tror jag.
sedan paste får du väl lämna true

Det ser ut att funka, tack