Permalänk
Medlem

Lianli Modular Cube

tjoba .. har ju lite tid över innan swec chassit skall göras klar så jag skickade efter ett Lianli från G-tek för att ha ett chassi till mig själv ..

självklart skall det med till dh så man vill ju leka lite med det innan ..

har en 7" tft med vga ingång så den skulle passa fint i fronten ..

så ser chassit ut och det är ruskigt nice .. tjock aluminium, och modulärt ..

kolfiberlook på kanterna på fronten ..

chassit är ju fyrkantigt, ena sidan för diskar, agg, och andra för moderkort och mer diskar .

fronten var ruskigt lätt att ta bort och sätta dit ..

köpte till lite extra hdd vaggor med 80mm fläktar i fronten på dem..

3 diskar i varje modul och tar upp 2st 5.25" platser per modul .. gummi distanser till varje disk sitter i hållaren.

blev lite nice med dem i faktiskt .. plats för 6st diskar..

skärmen .. 7" lcd skärm från datorbutiken.com med vga ingång då de flesta vet att köra datorn på tv blir lite suddigt när man inte har vga in på den ..

har märkt upp i fronten vart skärmen skall sitta ..

sågar lite .. nu kommer tanken upp i huvudet .. köpt ett nytt "LIANLI" fick hem det för 2tim sen , precis packat upp och sågar sönder det direkt .. är man skadad?

sågar lite innanför linjerna .. för att ha möjlighet att fila det sista på det sen ..

det är 2mm alufront på chassit och det är seeeeegt att fila i men .. blev riktigt bra (tror jag)

så blev det ..

nice lianli logga.

så blev det .. skärmen sitter som gjuten på plats ..

Permalänk

niiiice ;).. det blev riktigt snyggt gotal ..

Permalänk
Discokungen

Re: Lianli Modular Cube

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
sågar lite .. nu kommer tanken upp i huvudet .. köpt ett nytt "LIANLI" fick hem det för 2tim sen , precis packat upp och sågar sönder det direkt .. är man skadad?

Utan att tveka!

80mm-hårddiskhållarna låter för övrigt en hel del. Kanske skulle fungerat på 120mm-versionen?

Ser bra ut så länge! Keep up the good work!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Lust att donera åt en fattig Taclite ? :]

Visa signatur

AMD Athlon Venice 3200+, Asrock MATX ALI1689 SATA / Raid / Lan,
512MB DDR PC3200 400MHz x 2
Sapphire x1600pro 256mb AGP, 40gb 7200rpm, 200gb 7200rpm

Permalänk
Medlem

jo om jag inte vore lika fattig

Permalänk
Discokungen

Hur går det för dig nu då?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

fyfasen va läckert undrar om man ska införskaffa det chassiet till nya servern?

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

det var ett chassie man vill ha..
ytterst fräckt från början innan gotall pillade på det,
men ännu bättre nu.

offtopic:
jag är ägare av Lindén Dator & Service

klaga inte, jag vet att: no1. sidan ligger hos passagen, no2: den är inte snygg, no3: den är inte klar.

men till det roliga:
om GoTall vill ha ngt chassie att pilla på är det bara att höra av sig.
Lindén Dator & Service sponsrar med ett valfritt chassie.
(bara jag kan få tag i det.)

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

måste ju bara ha ett sådant chassi.. vilka möjligheter!!!

Permalänk
Medlem

GoTaLL:

Kommer chassit med olika utbytbara plåtar för att montera radiator, två fläktar eller plexifönster? Eller är det något man måste köpa till?

Är ytterst intresserad av det här chassi, faktiskt.

-k0nsl

[edit]
beställt

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

plåtar och fönster om man ska ha fabriksgjort är beställningsvara

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att gtek inte säljer sådana plåtar

-k0nsl

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

det kommer enligt den info jag fått..

Permalänk
Medlem

Hehe okej, det hade ju varit väldigt fint om det gjorde det. Då väntar jag lite med beställningen så att man får allting på en runda, tror jag :x

-k0nsl

[edit]
Sorry for lite off-topic, GoTall :/

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Medlem

ok liten update ..

nackdelen med att sätta en skärm innuti chassi är just att alla kablar hamnar där med, det som måste göras är att dra ut dem genom baksidan så man kan koppla i dem ..

ok har tagit av fronten och målat en liten prick vart det ska borras ..

samma på baksidan ..

1st aluminium rör av mindre kaliber ..

nu är den fastnitad .. riktigt nice ser det ut ..

har filat lite så jag har nånstans att dra ut kablarna senare .. det är gjort precis i sidan av en 80mm fläkt ..

kikar lite på hur det ser ut ..

gummidistanser till varje fläkt finns med till chassit ..

testar att provmontera en adda fläkt och har dragit ut kablarna ..

lite cable organizers kan behövas..

kardborreband funkar nog..

antar att tanken kommit upp "vafaan ska han med pinnen i mitten till" .
den skall jag ha för att fästa upp kablarna från skärmen på , då kablarna är ruskigt långa skulle det bli en härva annars .. ser "LITE" bättre ut så här ..

denna del av kablarna vill jag inte fastgöra helt då man skall kunna ta ur fronten och det skulle bli lite bökigt om dessa inte gick att ta bort, så kabelorganizers kommer till användning ..

lödde och använde krymslang för att kunna ta strömmen från agget direkt ..

kikade mer och mer där kablarna gick ut och kom fram till att en gummiring skulle passa runt den och det blev lite snyggare..

i toppen sitter det ett alu lock som man kan ta bort och köpa till olika plåtar för radiator eller 120fläktar etc men jag funderar på att sätta ett fönster där .. men har inget, så vad gör man ? jo man gör ett själv..

acryl och ritat ut var jag ska kapa ..

efter några varv med mattkniven och en del filande så sitter skivan av 2mm acryl på plats .. klockren .

nu kan man se att hade jag haft ett virr varr av kablar innanför detta så hade det inte blivit så bra .. så pinnen fyller sin funktion..

det var lite iallfall

Permalänk
Medlem

ser riktigt gtymt bra ut, som vanligt

Permalänk
Medlem
Permalänk

mm, riktigt nice blev det. Gotall känner du dig stressad för DH?, som sagt 14,dagar kvar

Permalänk
Proffsmoddare

Underbart Chassi!! Ett sådant ska definitivt införskaffas.

DH Stress..Dh stresss...stresss argh Dh ooooo nej jisses DH Streeeeeess!!!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

nice! ser ju ut som det är fabrikstillverkat - allt är ju perfekt

Permalänk
Medlem

Fan va jag vill till DH... jag anfallar i vinter! I am a Nord!

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk

ja men då får du ju inte se alla gotal, wolvfies skapelser som dom gjort hitils

Permalänk

Kan inte någon fotografera alla skapelser på DH för oss som inte kan. Studenten känns liksom viktigare...

Permalänk

HAHA, ja kanske att det känns viktgare, jag fotograferar dåra ;). fast det tror jag dom gör någon artikel om ändå men jag tar ett PAR foton xD.

Permalänk
Medlem

helt fantastiskt snyggt vääädsklass

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

som vanligt med gotall

Visa signatur

det man inte ser det lider man inte av , för det mesta :P

Permalänk

Gotall, kommer du bara att visa upp alla datorer, eller kommer du sälja dem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålLången
Studenten känns liksom viktigare...

felprioriteringar

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt chassi faktiskt, kan göra mycket skoj med ett sånt

Visa signatur

Corsair Obsidian 550D - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i5 2500K @ 4,4 GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz LP - Asus Radeon HD7870 2GB DCUII - OCZ Agility 3 120GB SSD - Seagate Barracuda 1TB 7200rpm 64MB - Fractal Design Tesla 650W 80+ - Fujitsu SL23T-1 LED - Logitech diNovo Edge & Logitech Performance Mouse MX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Gotall, kommer du bara att visa upp alla datorer, eller kommer du sälja dem?

felprioriteringar

kommer avyttras endek

Permalänk
Medlem

WoW! Ett stock-chassi som elitemodd skulle gilla