Permalänk
Medlem

Speedfan. Need help..

Ja..Direkt på problemt..

När jag har använt speedfan och ska stänga av min dator så stängs Speedfan av och då speedas alla fläktar upp till 100%.

Hur ska jag konfigurera Speedfan för att det inte ska bli så när jag stänger av dator,,

Och hur ska jag konfigurera Speedfan för att få den att starta i samma läge som jag har den.. Dvs Fan1 0% Fan2 25% Så att den startar så..

Förstår ni...Texten är ihopslaffsad jeavligt snabbt så....

Visa signatur
Permalänk

För att fläktarna ska hålla sin speed när du stänger programmet går du in i Configure > fliken Options. Bocka av rutan 'Set fans to 100% on program exit'.
Lätt fixat

Dock är det klurigare att skapa uppstart-scheman i speedfan, har aldrig gett mig på det riktigt då det inte är speciellt jobbigt att ändra speed när man startar upp datorn.

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem

Ok..Thx för svaret..

Någon annan som vet hur man kan göra så att den automatiskt startar med en viss hastighet?

Hm..Noobfråga..Räcker det att sätta speedfan.exe i Autostart mappen i [Start> Alla program > Autostart] för att den ska starta när man startar datorn...Eller måste man "schemalägga Aktivitet" ?

Visa signatur
Permalänk

Lägg en genväg till speedfan.exe i autostartmappen så funkar det finfint

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk
Medlem

Ok..
Thx för alla svar..Nu funkar dt bra..

Visa signatur
Permalänk

Har också samma problem, men har fixat de där med "Set fans to 100% on program exit"

Men sedan om någon kan vara hjälpsam och visa hur man lägger in Speedfan.exe i autostartmappen!!

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whisky1988

Men sedan om någon kan vara hjälpsam och visa hur man lägger in Speedfan.exe i autostartmappen!!

Bara dra en genväg/programmet in i Startmenyns autostartmapp fungerar bra.

/Adrian

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.

Permalänk

Vart hittar jag autostarmappen då?

Jag e kass!!!

Visa signatur

Dator: AMD Athlon X2 4400+ | MSI K8N Diamond | Point Of View Geforce 7800GT | Adata 2x1024Mb | Samsung 250GB Sata2 | Tagan easy connect 480W | Thermaltake Tsunami Dream|: Övrigt: Saitek Eclipse | Mx510 | Qpad XXXL | Icemat Siberia |:±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±Stolt Samsung 970P ägare±±²²²²ÿÿÿÿ²²²²±±