Många problem med datorn. Hjälp uppskattas.
nu är det så att min kära dator har jävlats allt för mycket senaste månaderna.
ibland när jag surfar så hänger sig bilden på skärmen typ i någon sekund.(jag kan fortf skriva etc under den tiden) sedan svartnar skärmen i någon sekund och sedan kommer bilden tillbaka och allt är normalt. Eller oftast iaf ibland så är det lite text från den hemsidan lite överallt, men det försvinner när man scrollat en gång.
När jag sitter på Ventrilo och ska stänga ner programmet eller disconnecta så startar datorn om c.a 75% av gångerna. oftare om jag sitter i ett spel samtidigt.
När jag lirar Counter-Strike eller andra fps spel så halv-hänger sig datorn i allt från 5-30 sek och ljudet från geväret hörs om och om igen, som en ljudfil som är 1 sek lång. eller fotsteg, skit samma men ljudet när datorn hänger sig upprepas iaf ända tills "hängningen" upphör.
Ibland hänger sig datorn helt och jag måste stänga av den manuellt på knappen. Det händer mest efter warcraft 3 har hängt sig och jag stänger ner det med ctrl+alt+del och därefter hänger sig hela datorn.
När jag lirar WoW eller wc3 så kan datorn starta om helt utan anledning. dock oftast om jag har andra program igång samtidigt. (IE, WMP, ventrilo, Teamspeak etc)
Jag trodde att det var processorn eller moderkortet som jävlades, så jag köpte nytt moderkort och ny processor. En P4 3.0ghz och ett ASUS P4S800D-X. men problemen kvarstår, så nu efter många månader vänder jag mig till er i hopp om att det finns någon som kan ha någon ide till vad som kan tänkas vara problemet.
Hjälp uppskattas verkligen.
denna felrapporten får jag iaf efter omstart (oftast):
http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?SGD=e906c98f-4795-4...