Hör inget ljud från högtalarna

Permalänk
Avstängd

Hör inget ljud från högtalarna

Hej.

Det är så att jag har satt ihjop mitt system (se signaturen) och nu så funkar allting förutom ljudet. Moderkortet är en "Targa version" som värkar ha egna drivrutiner eller något. Hursomhelst så har jag installerat de och jag hör fortfarande inget ljud. Det är inte fel på högtalarna för de har jag prövat, har också prövat med headset, fungerar inte.

Med drivrutinerna till ljudkortet får man något billigt program kallat "Sound effect", det värkar hitta mina högtalare och mikrofon men jag hör inget ljud. I sound recorder så rör sig "mätaren" as mycket, t.o.m. när jag ställer in mute på headsetet, alltså verkar den inte heller fungera som den ska.

Vet ngn vad som kan vara fel?
Alll hjälp uppskattas.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divine Intervent
höj volymen

det har jag värkligen inte provat...

tack för svar dock

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tror det är någon inställning i programmet du måste göra. Eller så har du helt enkelt tryckt in sladden i fel kontakt.

Permalänk
Avstängd

Hmm, testade med ett externt ljudkort i en pci plats. Windows hittade det och installerade, jag satte in ljud sladden och hör inget (när jag spelar upp ljud). Konstigt...

edit:

HAR FÅTT DET ATT FUNGERA.
Kopplade in ett externt ljudkort (sb live 0221 eller vare heter) och installerade drivers från en kompis sb live skiva.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se