Permalänk
Medlem

Tangentbord från biltema

Hej!
jag fick ett tangentbord av min farsa från biltema, och när jag saka koppla in det så hittar jag inga drivrutiner och det funkar inte. Jag fick med en cd-skiva med drivrutiner men det fanns flera hundra och jag vet inte vad tangentbordet heter!?!?!?! hjäälp!

Visa signatur

Seweb-->CosMos<--Kiwi

Permalänk
Medlem

Öhh, drivrutiner för tangentbordet?

Först och främst, vad har du för koppling ps/2 eller usb?
USB ska vara automatiskt och det ska också ps/2 så jag förstår inte hur det kan vara något problem utan att någonting är trasigt eller att du använder Windows 98....

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Det är usb, och jag fattar ingenting, det är ett multimedia tangenbord och det ska funka direkt men det gör det inte???:S

Visa signatur

Seweb-->CosMos<--Kiwi

Permalänk
Medlem

Har du testat i andra USB portar?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem

Alla USB tangentbord som jag har provar har funkat direkt när man har kopplat in dem.

Dock är man ofta tvungen att instalera någon mjukvara för att kunna utnyttja alla extraknappar. Dock så brukar play,stop,volym knappar funkar bra utan drivers på de flesta tangentbord med.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Avstängd

Den här eller?

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Jaaa! precis den:D

Visa signatur

Seweb-->CosMos<--Kiwi

Permalänk

kolla att koppla in den i IO plattan där bak istället för i USB porten frampå burken (ja om du inte redan har det så DVS....) kan vara så att dina främmre USB portar inte e kopplade till moderkortet innuti

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

ok, tackar. Då ska jag pröva

Visa signatur

Seweb-->CosMos<--Kiwi

Permalänk
Medlem

Du kan ju även testa att starta om datorn.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

men nått är inte som det ska, det funkar ibland:S

Visa signatur

Seweb-->CosMos<--Kiwi