tagan 480 vs Elanvital Greenerger 500W

Permalänk

tagan 480 vs Elanvital Greenerger 500W

vilket skulle ni tagit motiveringar ?

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

Tagan.

p.g.a att jag aldrig har hört talas om det andra.

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989

Permalänk

Jaa du, beror på vad du prioriterar. Är du mycket (mycket!) känslig för ljud är ju Elanvital-agget det bästa, eftersom fläkten inte behöver köras när tempen är relativt låg. Vet inte hur pass bra agget är när det gäller strömförsörjning, men om det är alltför dåligt (vilket det antagligen inte är) skulle man nog ha hört talas om det

Tagan gör ju mycket fina nätagg, med mycket power samt tystnad. Dock är de ju inte helt tysta, mitt tagan-agg hörs lite om jag stänger av chassifläktar + en hårddisk, dock inte så att det stör. En av de bästa fördelarna med Tagan är ju att de sleevade/avtagsbara kablarna (antar att det är EasyConnect-modellen du ska ha?). Kablarna är guld värda i ett trångt chassi, samt mycket hållbara och gedigna.

Beror som sagt på vad du är ute efter!

Visa signatur

CoolerMaster Centurion 532 | Tagan 430W EC | DFI LP UT NF4 Ultra-D | AMD64 3700+ SD BN @ 2915Mhz (Zalman CNPS7000B-Cu) | 2x512MB Kingston DDR400 | Asus Radeon X850PRO PCI-E (Zalman VF700-Cu) | 280GB IDE HDD | SuperPI 29s

Permalänk

Elanvital Greenerger 500W ingen som kan ge någon feedback på det
ok det tagan jag kan få tag på har nog inte ec
mitt agg sagt upp sig det jag kan få tag på till helgen är tagan 480 el det andra

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem
Permalänk

tack för svaren

tack för tipset med tomshardware

Ska skaffa ElanVital Greenerger SSM

Det verkar ju grymt.

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roadrunner 454
tack för svaren

tack för tipset med tomshardware

Ska skaffa ElanVital Greenerger SSM

Det verkar ju grymt.

Ett tipsa bara. Detta power har bytt namn nu och heter NesteQ NA5201 520W. Dom har även skruvat upp effekten lite på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barca
Ett tipsa bara. Detta power har bytt namn nu och heter NesteQ NA5201 520W. Dom har även skruvat upp effekten lite på det.

Man kan fråga sig varför.
ElanVital lät ju långt proffsigare än NesteQ.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Detta var p.g.a att dom bröt sig loss från ElanVita (gammal chassi tillverkare) och började köra ett eget race.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy

Det ska ju låta oproffsigt om 14-åringar ska köpa det.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

jag har ett ElanVita 500W. haft det drygt ett år, fungerar utmärkt. driver en 3500+ , ett 7800gt och ett par hdd, på idle eller surfning startar fläkten inte alls, dvs. helt tyst.

TOPPEN!!

Permalänk

blev en kovändning i sista stund
blev ett tagan istället 480w blev nöjd med det
pris vs prestanda o då vann tagan ganska lätt
det var skräp fläkt i det andra var in o provlyssnade båda
tagan är grymmare ! tack för responsen ialla fall

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Hedersmedlem

båda är crap grattis

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

Elanvital är min favorit. Den ger itne lika stabil spänning som tex antec neopower, men är bra och riktigt tyst pga sin speciella fläkt funktion. Jag skulle lätt satsat på den.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro