Permalänk
Medlem

Går ej att klocka 7600gt

Hej jag har ett Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 560/1400MHz

Men jag har ett problem det går inte att klocka kortet varken höja eller sänka mhz på varken core eller minne. Använder RivaTuner, "the driver failed to pass internal test with the clock frequencies you are about to set. Please decrease clock frequencies and try again"

Vad är det som begränsar? Har läst en massa min inte hittat ngt som svarat på min fråga.

Visa signatur

Ws 2600k, Sabertooth, 16gb, rx580, 840evo, 830 evo, Htpc NUC I3 4010, 8gb, Arch Server Supermicro x11, xeon 1240v5, 48gb ecc, proxmox with 4vm Laptop Dell XPS 13

Permalänk
Medlem

Re: Går ej att klocka 7600gt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel86
Hej jag har ett Asus GeForce 7600GT 256MB GDDR3, HDTV, PCI-Express, Tv-Out/2xDVI-I, 560/1400MHz

Men jag har ett problem det går inte att klocka kortet varken höja eller sänka mhz på varken core eller minne. Använder RivaTuner, "the driver failed to pass internal test with the clock frequencies you are about to set. Please decrease clock frequencies and try again"

Vad är det som begränsar? Har läst en massa min inte hittat ngt som svarat på min fråga.

Hejsan! Hade själv exakt samma problem i början, vet inte riktigt hur ja gjrode för att lösa det men du kan prova olika drivrutiner, plus att ladda ner nTune från nVidia som jag använce.

Visa signatur

You dont need a reason to help people / Zidane