Lite info om 199kr chassit från kjell. (24 bilder)
Var igår och köpte det svarta 199 kronors chassiet på Kjell och co. också tänkte jag att jag kunde slänga upp lite bilder här så ni får se hur det ser ut. Eventuellt är det andra än jag som är sugna på det och kanske får mina bilder folk att välja det eller avstå.
Jag orkar inte skriva en massa information om var bild, utan ni får se det ni ser, men är det någon speciell detalj som ni undrar över och som jag inte har nämnt något om så är det bara att fråga ju

Här är paketet, en kartong med lite frigolit i.

Tycker att den är väl inpackad för priset.

Ser helt okej ut, fläcken som syns på biten som täcker översta 5,25" platsen
är en fläck som sagt och ingen repa.

Gick ut för att ta bilder med mer rätt vis kvalité för chassiet. Dock så ser jag nu att jag har komprimerat bilderna lite väl mycket, men ni får överleva

2 USB portar och en mic samt hörlursingång var det i fronten under en lucka längst ner på chassiet, jag kan säga att luckan känns vara av relativt bra kvalitet med den håller sig uppe av sig själv när man har lyft på den.

Knapparna i fronten, knapparna känns av bra kvalitet och har ett härligt motstånd. Jag upplever inte ihäller att de glappar så mycket som man kan tro att de skulle göra på ett chassi i den här prisklassen. Ett litet tillägg kan vara att reset-knappens ram gör att det är omöjligt att råka trycka in knappen utan avsikt. Lite psykande är att när man trycker in knappen och släpper den låter det väldigt burkigt. Detta kan dock bero på att jag inte har testat med några komponenter i den.

Inget speciellt, 80 mm fläkt, någon skum grej som täcker skruvhålen till alla kortplatserna.

Den ända skavanken jag kan hitta på detta chassi. Det är typ en lackfläck eller vad man ska kalla det på ovansidan, inget som syns jätte tydligt men det finns där.

6 interna och 2 extärna 3,5" platser samt 3 externa 5,25" platser får väl anses räcka gott och väl. Hårddiskracket känns också väldigt stabilt.

Här ser ni varför det låter burkigt när man trycker in knappen, det är bara tun plast i hela fronten, 2-3 mm tjock är den ungefär tror jag.

Lite tillbehör, vet någon vad man ska göra med kortplatsskyddet, med tanke på alla hålen?

Ett datum och årtal

80mm fläkt platsen från insidan.

Frontingångarna, det är lite plats på sidan om, dvs. modd vänligt

De kromade detaljerna håller hög ytfinish och gör detta relativt stela chassi riktigt smakfullt.

Undersidan om det skulle intressera någon.
Tjaa, detta var då det hela, helhetsintrycket har varit mycket bra, lite små detalj grejer som buggar mig lite, T.ex. burkigheten i fronten när man trycker på startknappen. Annars tycker jag att det har varit mycket bra. Har ju som sagt inte monterat några komponenter i det än, iom att jag ska modifiera hela chassiet och göra det så tyst det bara går, då ska jag även försöka stadga upp det och ljuddämpa det en massa, så förmodligen kommer även burkigheten försvinna som uppstår pga. fronten i plast. Sen behöver man nog fixa dit lite fläktplatser, själv tror jag en 120 i botten hade gjort susen för luftflödet.
+ Priset, frontingångar, alla interna 3,5" platser, att man faktiskt fick lite monteringstillbehör till den.
- Lite burkig front, plast fötter, 80 mm fläkt där bak 90 eller 120 hade varit att föredra, ingen fläkt alls i fronten, ingen fläktplats i sidan (jag vill inte ha det med det finns de som vill)
Ursäkta om svenskan suger, men jag är sjukt trött, får eventuellt fixa till den lite imorn om jag orkar