Lite info om 199kr chassit från kjell. (24 bilder)

Permalänk
Inaktiv

Lite info om 199kr chassit från kjell. (24 bilder)

Var igår och köpte det svarta 199 kronors chassiet på Kjell och co. också tänkte jag att jag kunde slänga upp lite bilder här så ni får se hur det ser ut. Eventuellt är det andra än jag som är sugna på det och kanske får mina bilder folk att välja det eller avstå.

Jag orkar inte skriva en massa information om var bild, utan ni får se det ni ser, men är det någon speciell detalj som ni undrar över och som jag inte har nämnt något om så är det bara att fråga ju

Här är paketet, en kartong med lite frigolit i.

Tycker att den är väl inpackad för priset.

Ser helt okej ut, fläcken som syns på biten som täcker översta 5,25" platsen
är en fläck som sagt och ingen repa.

Gick ut för att ta bilder med mer rätt vis kvalité för chassiet. Dock så ser jag nu att jag har komprimerat bilderna lite väl mycket, men ni får överleva

2 USB portar och en mic samt hörlursingång var det i fronten under en lucka längst ner på chassiet, jag kan säga att luckan känns vara av relativt bra kvalitet med den håller sig uppe av sig själv när man har lyft på den.

Knapparna i fronten, knapparna känns av bra kvalitet och har ett härligt motstånd. Jag upplever inte ihäller att de glappar så mycket som man kan tro att de skulle göra på ett chassi i den här prisklassen. Ett litet tillägg kan vara att reset-knappens ram gör att det är omöjligt att råka trycka in knappen utan avsikt. Lite psykande är att när man trycker in knappen och släpper den låter det väldigt burkigt. Detta kan dock bero på att jag inte har testat med några komponenter i den.

Inget speciellt, 80 mm fläkt, någon skum grej som täcker skruvhålen till alla kortplatserna.

Den ända skavanken jag kan hitta på detta chassi. Det är typ en lackfläck eller vad man ska kalla det på ovansidan, inget som syns jätte tydligt men det finns där.

6 interna och 2 extärna 3,5" platser samt 3 externa 5,25" platser får väl anses räcka gott och väl. Hårddiskracket känns också väldigt stabilt.

Här ser ni varför det låter burkigt när man trycker in knappen, det är bara tun plast i hela fronten, 2-3 mm tjock är den ungefär tror jag.

Lite tillbehör, vet någon vad man ska göra med kortplatsskyddet, med tanke på alla hålen?

Ett datum och årtal

80mm fläkt platsen från insidan.

Frontingångarna, det är lite plats på sidan om, dvs. modd vänligt

De kromade detaljerna håller hög ytfinish och gör detta relativt stela chassi riktigt smakfullt.

Undersidan om det skulle intressera någon.

Tjaa, detta var då det hela, helhetsintrycket har varit mycket bra, lite små detalj grejer som buggar mig lite, T.ex. burkigheten i fronten när man trycker på startknappen. Annars tycker jag att det har varit mycket bra. Har ju som sagt inte monterat några komponenter i det än, iom att jag ska modifiera hela chassiet och göra det så tyst det bara går, då ska jag även försöka stadga upp det och ljuddämpa det en massa, så förmodligen kommer även burkigheten försvinna som uppstår pga. fronten i plast. Sen behöver man nog fixa dit lite fläktplatser, själv tror jag en 120 i botten hade gjort susen för luftflödet.

+ Priset, frontingångar, alla interna 3,5" platser, att man faktiskt fick lite monteringstillbehör till den.

- Lite burkig front, plast fötter, 80 mm fläkt där bak 90 eller 120 hade varit att föredra, ingen fläkt alls i fronten, ingen fläktplats i sidan (jag vill inte ha det med det finns de som vill)

Ursäkta om svenskan suger, men jag är sjukt trött, får eventuellt fixa till den lite imorn om jag orkar

Permalänk
Medlem

hehe "Deltaco"... det e kvalite ;P
det påminner lite om mitt usla budgetchassi... men det har iaf mer fläktplatser än en 80mm ;P...
hen jag håller med om att det ser helt ok ut och det är säkert värt pengarna... men man får vad man betalar för.

Permalänk
Inaktiv

så sant så sant, tänkte ha det som ett chassi som man kan leka lite med under sommaren när man får det tråkigt. Eventuellt har det blivit tillräckligt bra för att jag vill ersätta mitt nuvarande chassi. Vill byta min julgran mot ngt cleant liksom.

Permalänk

Har oxå ett sådant chassi, som jag precis moddat Köpte dock mitt på jula för _bara 189kr_

Permalänk
Medlem

Det där är nog det sämsta chassi jag någonsin ägt. Jag och min polare köpte ett för att ha som server, tänkte inte att det skulle spela så stor roll vad det var för chassi, men vi fick fan inte ens in diskarna. moderkortet satt under så det blev klämt, då köpte vi ett

bästa köpet jag någonsin gjort, robustare Och snyggare chassi får man leta efter och för 600kr är det värt det.

Såhär såg deltaco ut efter vi var färdiga. Man kan säga att dom verkligen lever upp till sitt namn, skiten är fan gjord av taco

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frasse.org
Det där är nog det sämsta chassi jag någonsin ägt. Jag och min polare köpte ett för att ha som server, tänkte inte att det skulle spela så stor roll vad det var för chassi, men vi fick fan inte ens in diskarna. moderkortet satt under så det blev klämt, då köpte vi ett

http://www.autohifi-world.de/users/grille/PC/chieftec.jpg

bästa köpet jag någonsin gjort, robustare Och snyggare chassi får man leta efter och för 600kr är det värt det.

Såhär såg deltaco ut efter vi var färdiga. Man kan säga att dom verkligen lever upp till sitt namn, skiten är fan gjord av taco

http://tf.exz.nu/frasse/deltaco-shit-fuck-piss.jpg

hehehhe

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är väldigt stor skillnad från chassi till chassi. Deltaco bryr sig inte om något är defekt, dom säljer allt.
De är synd att chassit har massa kromdetaljer.

Visa signatur

Sist jag var aktiv här var nedan min setup, nu vet jag inte ens vad jag har för hårdvara under mina händer...

|AMD Athlon 3800+ Dual Core|DFI Lanparty Ultra-D Nf4|2048 mb Ram|DiamondMax160 gb 7200rpm|Tagan 2force 430w|Thermaltake Tsunami <---- Till salu!! |XFX 7800 GT 256mb |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TredoX
Jag tror att det är väldigt stor skillnad från chassi till chassi. Deltaco bryr sig inte om något är defekt, dom säljer allt.
De är synd att chassit har massa kromdetaljer.

Chrome o chrome, är väl snarare plast med chrome-look?

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk
Medlem

Mmmmm, koreansk stål
Har ett likande chassi i Deltaco som min webbserver sitter i, funkar helt ok men då sitter det bara en 5400 varvs HDD i Till filservern har jag ett Chieftec och som någon sa tidigare, det är liiiiiiite bättre. Hatar verkligen känslan i "koreachassin", sjukt stor skillnad jämfört med chassin byggda i kraftigare stål... Kan slänga en bild på server duon

Fronten på Deltacochssit var förövrigt helt krossad av Posten när den anlände, så att så välpackad är dessa chassin inte (även om även Posten bär visst ansvar)

Permalänk

Jag byggde en dator i ett sånt Deltaco-chassi. Det var riktigt uselt! Efter att man skruvat i och skruvat ur skruvarna till dörren några gånger blev hålen så stora att jag var tvungen att använda långa fetingskruvar! Dessutom var några av sladdarna i fronten jätteskumma! Nu använde jag bara chassit i någon månad innan jag bytte till ett P180, det blev väl ingen större skillnad, ahum, host, host... =P

Ja just det! Dörren gick aldrig att få igen ordentligt, alltid något hörn eller liknande som stack ut!

Permalänk
Medlem

Håller själv på att bygga ett htpc chassi av ett deltaco La-106. Tycker det har potential att bli riktigt snyggt. Hela chassit höll på att falla ihop när man borrade bort poppnitar, blir att förstärka skönheten med lite aluminium. Känns ändå prisvärt även om lådan den var paketerad i håller lika god kvalite.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där är nog det sämsta chassi jag någonsin ägt. Jag och min polare köpte ett för att ha som server, tänkte inte att det skulle spela så stor roll vad det var för chassi, men vi fick fan inte ens in diskarna. moderkortet satt under så det blev klämt,

Märkligt, jag har precis köpt ett sånt svart chassi från kjell som jag klämt in ett ABIT KR7A moderkort i & det går precis in i lådan typ bara 1mm kvar till plåten som man sätter läsarna i.. & jag har inga problem att sätta i en hårddisk i den.

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Märkligt, jag har precis köpt ett sånt svart chassi från kjell som jag klämt in ett ABIT KR7A moderkort i & det går precis in i lådan typ bara 1mm kvar till plåten som man sätter läsarna i.. & jag har inga problem att sätta i en hårddisk i den.

Vårt moderkort var m-atx men det var inte det som var grejen, atx-kabeln gick in i moderkortet precis där hårddiskarna skulle tryckas in och självklart satt IDEkablarna där, otroligt sämstigt (<---heheheheh:D)

Permalänk
Citat:

http://www.autohifi-world.de/users/grille/PC/chieftec.jpg

http://tf.exz.nu/frasse/pic/deltaco-shit-fuck-piss.jpg

yeah vilken grym mod! >D

Permalänk
Medlem
Citat:

Vårt moderkort var m-atx men det var inte det som var grejen, atx-kabeln gick in i moderkortet precis där hårddiskarna skulle tryckas in och självklart satt IDEkablarna där, otroligt sämstigt (<---heheheheh:D)

Hmm intressant, du menar att ditt m-atx kort gick ända ner till bottnen på lådan samt att det gick inte att sätta en endaste hdd i någon av de 8 platserna som man faktiskt kan sätta en hdd i?

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

Snacka om fulchassi.
Är IO-plåten fastnitad? Schysst att man måste borra bort den när man skall sätta in ett moderkort då :).

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Snacka om fulchassi.
Är IO-plåten fastnitad? Schysst att man måste borra bort den när man skall sätta in ett moderkort då :).

ehhh, nej man måste INTE plocka bort den för att sätta i ett moderkort.... :S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Mmmmm, koreansk stål
Har ett likande chassi i Deltaco som min webbserver sitter i, funkar helt ok men då sitter det bara en 5400 varvs HDD i Till filservern har jag ett Chieftec och som någon sa tidigare, det är liiiiiiite bättre. Hatar verkligen känslan i "koreachassin", sjukt stor skillnad jämfört med chassin byggda i kraftigare stål... Kan slänga en bild på server duon

http://bamsegrill.mine.nu/pics/serverrigg.JPG

Fronten på Deltacochssit var förövrigt helt krossad av Posten när den anlände, så att så välpackad är dessa chassin inte (även om även Posten bär visst ansvar)

Så var mina 3 deltacochassin ja beställde, dom slutade under vinkelslipen efter ett tag!

Visa signatur

Fel forum!
Word

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av diggarn
ehhh, nej man måste INTE plocka bort den för att sätta i ett moderkort.... :S

Ser ju helt klart ut som att IO-plåten är fastnitad: http://rushdie.mine.nu/pub_img/10_jocke_lada.jpg
(eller är det jag som inte ser skillnaden på en nit och en skruvskalle? )
Edit: Det var jag som inte såg skillnaden. Jag skyller på den tropiska värmen.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie
Ser ju helt klart ut som att IO-plåten är fastnitad: http://rushdie.mine.nu/pub_img/10_jocke_lada.jpg
(eller är det jag som inte ser skillnaden på en nit och en skruvskalle? )

den är fastskruvad, det kan jag intyga
deltaco måste ju vara det absolut sämsta jag köpt, chassit slutade på soptippen då jag böjde sönder sidodörren när den inte vill fastna riktigt

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"