Permalänk
Medlem

Dölja <div>:ar

Jag har en <div id = "div1"> och innuti den har jag en annan <div id = "div2"> som ligger i div1. När jag till en början döljer div1 så döljs även div2. Sedan sätter jag explicit style="visibility:visible" för div2. När jag i fortsättningen döljer div1 så döljs inte div2. Varför? (jag vill kunna dölja/visa olika div:ar innuti div1 och sedan kunna dölja alltihopa genom att bara dölja div1)

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Medlem

Skall du inte anvämda style="display:none" för att dölja innehåll?

Du visar det igen med JS med: xxx.style.display = ' '

/BK

Permalänk
Medlem

Det visste jag inte..ärver den det från "parent-div:ar"? altså om jag döljer en div med display:none, kommer då andra div:ar innuti att döljas?

Visa signatur

Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because OCT 31 == DEC 25 !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whodoo
Det visste jag inte..ärver den det från "parent-div:ar"? altså om jag döljer en div med display:none, kommer då andra div:ar innuti att döljas?

Allt inuti döljs ja. Skillnaden mellan display: none; och visibility: hidden; är att i visibility: hidden; så tar divven fortfarande upp plats, men syns inte... display: none; så är den spårlöst försvunnen

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fan det är ju en hel vetenskap tack you saved my day

om jag vill sätta att den ska visas med hjälp av style="..." hur skrive rjag då. Kan jag skriva style = "display:", dvs bara lämna d tomt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »