Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

FEEDBACK -> CarPC - Toyota Celica

Ja då var det upplagt, ni får mer än gärna kommentera mitt pågående projekt.
Helst positiva kommentarer

Bygget hittar ni HÄR

Permalänk
Medlem

Ser bra ut

GLHF

Permalänk

Såg att du tänkte använda mapmonkey tillsammans med destinator... vet inte om de har fixat till det men jag hade ofta problem med att MM lade av helt utan anledning och jag var tvungen att starta om datorn för att få det att fungera...

Jag bytte till freedrive (www.freedrive.co.uk) och det har faktiskt fungerat helt utan problem sedan dess... i början kunde jag inte få in filen med de svenska hastighetskamerorna i det men moddade om den så att det fungerade...

Om du byter till freedrive och vill ha dom så hojta till... har fortfarande csv filen liggande någonstans tror jag...

I övrigt är du varmt välkommen att starta en tråd för ditt bygge på min site med, registrera dig så fixar jag en html fil åt dig när du börjar närma dig att bli klar... (www.bilpc.info)

hur tänker du köra ljudet förresten... om jag inte minns fel så har väl live stöd för 5.1 ljud, inga större problem att koppla slutstegen så, har själv funderingar på att göra det med mitt bygge!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varför ser jag inga bilder?

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ubbe_wee
Varför ser jag inga bilder?

Servern bilderna ligger på verkar vara nere, kommer inte åt den i alla fall.

Permalänk
Avstängd

Vad ska CPU:n vara?
Pentium eller Celeron? (två olika processorer)

Sen är det bra att lämna servern med bilderna på

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naesstrom
Såg att du tänkte använda mapmonkey tillsammans med destinator... vet inte om de har fixat till det men jag hade ofta problem med att MM lade av helt utan anledning och jag var tvungen att starta om datorn för att få det att fungera...

Jag bytte till freedrive (www.freedrive.co.uk) och det har faktiskt fungerat helt utan problem sedan dess... i början kunde jag inte få in filen med de svenska hastighetskamerorna i det men moddade om den så att det fungerade...

Om du byter till freedrive och vill ha dom så hojta till... har fortfarande csv filen liggande någonstans tror jag...

I övrigt är du varmt välkommen att starta en tråd för ditt bygge på min site med, registrera dig så fixar jag en html fil åt dig när du börjar närma dig att bli klar... (www.bilpc.info)

hur tänker du köra ljudet förresten... om jag inte minns fel så har väl live stöd för 5.1 ljud, inga större problem att koppla slutstegen så, har själv funderingar på att göra det med mitt bygge!

Jo freedrive är också inlagt på datorn, men jag tänkte testa MM i första hand. Fast jag får se nu då hur pass stabilt programmet är nu då, du får gärna skicka filerna iaf i förebyggande syfte
Och när projektet är klart kan jag lägga upp den på din sida också
Angående 5.1 så kommer ljudet vara tvåkanaligt från datorn då ljudetsystemet kommer bestå av ett framsystem samt subbar.
Men det hade varit intressant att veta hur du tänkt bygga då jag läst att du planerar 7.1 i bilen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Vad ska CPU:n vara?
Pentium eller Celeron? (två olika processorer)

Sen är det bra att lämna servern med bilderna på

Haha, tänkte först skriva Pentium III innan jag kom på att det var en Celeron, sen rörde jag bara ihop det

Och angående servern så lämnade jag den på
Sitter på jobbet nu men det är möjligt att det är tjall på linan, får kolla upp det när jag kommer hem...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Jo freedrive är också inlagt på datorn, men jag tänkte testa MM i första hand. Fast jag får se nu då hur pass stabilt programmet är nu då, du får gärna skicka filerna iaf i förebyggande syfte
Och när projektet är klart kan jag lägga upp den på din sida också
Angående 5.1 så kommer ljudet vara tvåkanaligt från datorn då ljudetsystemet kommer bestå av ett framsystem samt subbar.
Men det hade varit intressant att veta hur du tänkt bygga då jag läst att du planerar 7.1 i bilen

Gör gärna det... eftersom det inte kom några uppdateringar till MM blve jag trött på att bli lämnad mitt ute i ingenstans utan att veta var jag är... ;D

Du får gärna lägga upp en projektlogg där med under tiden du bygger... intressant för de medlemmar som inte håller koll på forumet här att se andras planer och funderingar.

De flesta ljudkort stöder 5.1 eller 7.1 ljud idag, t.ex:
1 utgång är höger & vänster fram
1 utgång är höger och vänster bak
1 utgång är höger vänster mitten
1 utgång är center och sub

så det är bara att dra en kabel från varje utgång till ett separat slutsteg som har hand om varje kanal. sedan antingen ett stereo slutsteg som har hand om center och sub eller 2 stycken mono steg i olika styrka...

Busenkelt...
Jag har redan alla högtalare jag behöver för det förutom center och sedan saknas det en massa slutsteg med... men om man får lite bättre jobb till hösten ska det inte vara helt omöjligt!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naesstrom
Gör gärna det... eftersom det inte kom några uppdateringar till MM blve jag trött på att bli lämnad mitt ute i ingenstans utan att veta var jag är... ;D

Du får gärna lägga upp en projektlogg där med under tiden du bygger... intressant för de medlemmar som inte håller koll på forumet här att se andras planer och funderingar.

De flesta ljudkort stöder 5.1 eller 7.1 ljud idag, t.ex:
1 utgång är höger & vänster fram
1 utgång är höger och vänster bak
1 utgång är höger vänster mitten
1 utgång är center och sub

så det är bara att dra en kabel från varje utgång till ett separat slutsteg som har hand om varje kanal. sedan antingen ett stereo slutsteg som har hand om center och sub eller 2 stycken mono steg i olika styrka...

Busenkelt...
Jag har redan alla högtalare jag behöver för det förutom center och sedan saknas det en massa slutsteg med... men om man får lite bättre jobb till hösten ska det inte vara helt omöjligt!

Jo ljudkortet stödjer 5.1, bara det att jag inte är intresserad av det
Främst eftersom ljudsystemet i bilen kommer vara uppbyggt som typ 2.1.
Sen vill jag inte koppla direkt tioll slutstegen utan vill en vacker HU i konsollen, som dessutom ger mig tidskomp och en massa annat godis

Men visst hade det varit fräckt att bygga ett rentodlat 5.1/7.1 system också, fast då blir det mer multimedia inriktat och inte främst musik som nu.
Tack igen för filen föresten

Edit: Nu e servern uppe igen, m0n0wall krångalde så jävulskt så ni är IPCop installerat... Oerhört störande att inte kunna komma åt sina LAN tjänster via det externa IP-nummret...

Permalänk

En liten varning angående din laservarnare!! Har en vän som har en i sin evo 6:a och han säger bestämt att en sådan är olaglig så det bara skriker om det! Se till att montera den så att den snabbt och lätt går att riva bort vid behov!

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av devilstar
En liten varning angående din laservarnare!! Har en vän som har en i sin evo 6:a och han säger bestämt att en sådan är olaglig så det bara skriker om det! Se till att montera den så att den snabbt och lätt går att riva bort vid behov!

Jo den e faktiskt ruskigt olaglig, eller ja polisen brukar ogilla dem iaf
Men jag kommer montera den så att jag snabbt kan montera ner den vid ev kontroll...

Permalänk
Medlem

Ser kalas ut, riktigt snygga fälgar! 17"?

Permalänk
Medlem

Har en likadan mobil fast svart

Bygget verkar riktigt schyst. Lägg gärna upp priser och köpställeb för delarna i byggloggen för oss som är i samma tankar som du ;P

Dra några schysta bilder påp bilen också alltid mys att se en Celica

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Har en likadan mobil fast svart

Bygget verkar riktigt schyst. Lägg gärna upp priser och köpställeb för delarna i byggloggen för oss som är i samma tankar som du ;P

Dra några schysta bilder påp bilen också alltid mys att se en Celica

w00t, vilken mobil?

Uppdaterade med med priser och en bild på stereon. Den största av de två svenska återförsäljaren av PG har jag redan länkat till (N-Core).
Dock är Xenon serien avslutad nu, "uppföljaren" heter Rsd. Men det är egentligen inte en uppföljare utan ett mellanting mellan Xenon serien och den billigare Octane serien... Men du borde ju köpa Orion

http://www.multimedia-import.se/

Bilder på Celican kommer så fort jag har rubbat upp lacken, lite för rosa i dagsläget

Och visst är det 17" fälgar, sjukt vilket lyft det gjorde på bilen.
Men det fattar ju vilken stolpe som helst om man tittar på de gamla fälgarna

Permalänk
Medlem

Bil mednade jag.. vetifan vart jag fick mobil ifrån

Visa signatur

Gigabyte P43-ES3G|E6700 2.67GHz 4MB Cache|XFX Radeon HD 5870|2*2048 XMS2-8500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orion^
Bil mednade jag.. vetifan vart jag fick mobil ifrån

kanske en mobil bil

schysst bygge, byt färg på bilen till svart eller nåt, rosarött ser förjävligt ut

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Hur många watt drar slutstegen? Hur ska du driva dom?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barak
Hur många watt drar slutstegen? Hur ska du driva dom?

Specade ligger dom på 1200 watt respektive 4x200 watt, uppmätta 1214 watt resp. 810 watt (fördelat på fyra kanaler)...

Och jag har funderat på att lackera om bilen, fast även då till rött men då en lackrekondng kan göra otroligt mycket med med lacken tänker jag testa det först.

Idag har jag förövrigt vibrationsdämpat trunken med bitumen, tänkte slänga upp en bild lite senare... Ska ut nu och såga ut bafflar till middbasarna, ska plastas lite senare i veckan...

Permalänk
Medlem

Laservarnare är olagligt, men.... I dont give a fuck either

Permalänk
Medlem

Ang: laservarnaren så är det 2000 kr i böter för att ha en så monterad i bilen! inget annat!

Permalänk
Medlem

va gör laservaranren för nytta, varnar för polisens laser lr?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
va gör laservaranren för nytta, varnar för polisens laser lr?

korrekt!

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
korrekt!

Min är även en scrambler, dvs att den stör polisens radar...
Kan iofs göra dem uppmärksamma på att något är snett men men.
Angående bötern ser jag detsom att om man skulle nitas för den lär det vara i en poliskontroll där man ändå torskat för fortfortkörning om man inte haft den
Ska dock försöka lista ut ett ställe för att gömma radarn vid en ev kontroll...

Permalänk
Avstängd

funkar en sådan där även på kameror? det är ju de som är värst.. snuten är så slö så de sitter bara på sina feta ärslen och käkar munkar så de blir man ju aldrig stoppade av...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
funkar en sådan där även på kameror? det är ju de som är värst.. snuten är så slö så de sitter bara på sina feta ärslen och käkar munkar så de blir man ju aldrig stoppade av...

Ska även funka på fartkameror. VV har smällt upp en av den nya typen några mil ifrån mig så jag ska åka förbi i laglig hastighet och testa om den känner av något när bilen är klar... Ska då även testa om GPS varningen för fartkameror fungerar...
*Can't touch this, nananana, can't touch this*

Permalänk
Medlem

Verkar som att du kommer att slå på stort:D Ser tyvärr ut som att serven tagit ett dyk igen för jag ser inga bilder

Visa signatur

Elektriker och musiker =)

Permalänk
Medlem

underbart att få se lite bilbyggen i detta forum oxå sådant vill vi se mer av

angående laservarnaren/scramblern, har du fått tag på den innom sveriges gränser eller utomlands?

Permalänk
Medlem

Nice bil och projekt! mycke nice bil till och me se till att lägga upp ritktigt många bilder på ljudet sen me

Permalänk
Avstängd

Fungerar verkligen laservarnare?

Min billarm har radarvarnare men jag skratta bara, fan ska man med den till?

Finns ju inga snutar på vägarna, för annars hade jag blivit av med kortet länge sedan... 110 vägarna känns helt ok i 150-220 (dodge RAM maxar vid 180 och V90 vid 230.. automat altså)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Trevligt projekt Hoppas det blir bra.
Basarna såg riktigt läckra ut, lite ovanliga också.

Btw, mitt första inlägg här på ca 1½år

Visa signatur

Värre än så här kan det inte bli, sa pessimisten.
Jorå, sa optimisten.