Permalänk
Avstängd

hur mkt kan man klocka? =)

Jag har två frågor vad är bäst att klocka med om man ska klocka grafikkortet? powerstrip?

och hur mkt kan man klocka ett ATi Radeon 1600PRO 512 DDR2 AGP om man har en zalman VF700 eller vad det heter :S ? skulle gärna vilja veta det

förövrigt har jag i min

P4 3,2 ghz
2gb ram
sen 350 w nätagg!

mkt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Om du ska klocka får du testa dig fram som alla andra. Ingen vet exakt hur mycket dina saker klockar.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Re: hur mkt kan man klocka? =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av imperialwhale
Jag har två frågor vad är bäst att klocka med om man ska klocka grafikkortet? powerstrip?

och hur mkt kan man klocka ett ATi Radeon 1600PRO 512 DDR2 AGP om man har en zalman VF700 eller vad det heter :S ? skulle gärna vilja veta det

förövrigt har jag i min

P4 3,2 ghz
2gb ram
sen 350 w nätagg!

mkt tacksam för svar

Jadu, vad har du förväntat dig för svar?
Ingen som kan veta det, eller hur?

Ungefär som någon frågar hur mycket kan jag bajsa?

Har en 80kg kropp som är 26år. Ingen som vet!

Det beror på en massa saker.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Avstängd

idioter om man inte kan fråga på ena frågan kan svara på andra !

jevla datanördar

Permalänk
Hedersmedlem

Lugna ner er litegrann. Bemöt varandra med respekt. Använd mer än gärna PM-funktionen ifall ni har problem, men tjafsa inte i tråden.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Re: Re: hur mkt kan man klocka? =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

Hur larvig får man bli. Om du inte vill svara ordentligt så behöver du inte svar alls.
Såna svar som du ger kan göra att det blir dålig stämning här på swec.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: hur mkt kan man klocka? =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Hur larvig får man bli. Om du inte vill svara ordentligt så behöver du inte svar alls.
Såna svar som du ger kan göra att det blir dålig stämning här på swec.

Grejen är ju dock att det är sant, det går inte säga hur mycket man kan klocka nånting utan det är ju faktiskt helt olika, så även med hans exempel även fast det kanske inte var det bästa men iaf.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: hur mkt kan man klocka? =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr0st
Grejen är ju dock att det är sant, det går inte säga hur mycket man kan klocka nånting utan det är ju faktiskt helt olika, så även med hans exempel även fast det kanske inte var det bästa men iaf.

Jag vet oxå att man inte vet hur mycket det går att klocka, men bara hans sätt att svara på var ju lite dumt. Men nog om det nu.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

dumt svar men bättre än inget.. du bör kunna klocka mer på coren med vf700c kylaren än med originalaren.

Permalänk
Inaktiv

Det beror på vilken core du har fått och vilken kylning du har,Zalman VF900cu är just nu den bästa.
Inget kort klockar exact likadant som andra kort,slumpen avgör,minnena brukar vara relativt lika pga NS,men coren kan skilja massor,man kan bara prova sig fram,tex jag har 2st 7900GT kort,den ena går till 600/1795 den andra till 615/1800 utan några moddningar.

Permalänk
Medlem

Re: Re: hur mkt kan man klocka? =)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blade80

nu är det du som är otrevlig !!! du hackade på mig här om dagen !!! bättre du håller käften då om du inte kan svara........ du är inge bättre själv

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Citat:

jevla datanördar

Jisses jag förstår inte hur du tänker, tror du att det inte finns någon här på swec som har haft samma problem som dig? Fast du kanske tror att vi med infon sitter här hela dagarn och hoppas på att någon skall ställa samma fråga som 30person redan frågat i andra trådar? Har du överhuvudtaget öppnat grafikkort/överclockningsdelen skulle du märkt att det finns omänskligt många trådar om dina två frågor och i ungefär hälften finns svaret du söker, i andra hälften finns det svar som liknar det jag just skrev.

Så nästa gång du tror att du sitter på en fruktansvärt unik jävla fråga så testa sökfunktionen.

Jag hoppas du lärt dig något din inkompetenta jävla csfjortis.

Permalänk
Medlem
Citat:

jevla datanördar

Ehhhh.....vad menar du?

Helt ärligt så förstår jag inte vad du menar nu. Skriv gärna om din mening.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.