FF Liknande MMORPG spel?

Permalänk
Medlem

FF Liknande MMORPG spel?

Hej, hade tänkt att börja med ett MMORPG spel nu och undrar om det finns något som har liknande Final Fantasy krigssystem? Alltså lite mer strategi. Så man kan välja vad "gubben" ska göra. Tex. attack, Defence eller spell. Det är samma krigssystem i Golden Sun men jag antar att det är fler som vet vad Final Fantasy är

/dole_95

Permalänk
Medlem

Final Fantasy XI?

Permalänk
Medlem

Nja, vet inte hur det är.. Det jag har spelat var till psx, tror det var FF7 men är inte säker..
Här är lite bilder:

/dole_95

Permalänk
Medlem

Tror inte att det finns något mmo som bygger på det systemet men som Batchen sa prova FF XI (Det är ett MMORPG).

Permalänk
Medlem

Har hittat ett ställe där man kan köpa det spelet, men finns det inget demo eller liknande så man får testa om det är bra först? och är det någon månadskostnad?

/dole_95

EDIT: Om det är månadskostnad så tror jag inte att jag har råd att spela det så finns det något liknande spel som man spelar offline?

Permalänk
Medlem

Finns ett MMO vad jag vet som bygger på det systemet men kommer dock inte ihåg vad det heter, tror desutom att det är gratis.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Kan det vara first star online? Jag hittade det spelet! Men det är inte bra grafik eller så men ganska kul ändå Fast om någon annan vet något annat spel så kan ni gärna tipsa first star online kan vara gratis men det finns även en betalverson som gör att man kan utnyttja hela spelet..

dole_95

Permalänk
Medlem

Nej det va inte det spelet jag menade, det jag menade ser ut som lerfigurer eller liknande. Kanske någon vet vilket jag menar? Jag har nämligen inte en aning om namnet.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

hehe ja ett gratis ff7 liknande mmorpg hade jag gärna lirat...eller nåt liknande suikoden

Visa signatur

amd 6000+ 4gb corsair value 800mhz x1950xtx

Permalänk

Jag rekomenderar starkt Final Fantasy Tactics Advance.
Finns även i PSX-version, då utan Advance i namnet.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Annars finns väl Jävligt många Final Fantasy spel? Bara plocka nån utav dom, om du nu ändå ska spela offline

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death