Vilka fläktar medföljer p150 ?

Permalänk
Medlem

Vilka fläktar medföljer p150 ?

Hur många fläktar medföljer p 150 och hur många fläktplatser finns det ?

Vilka fläktar rekomenderar ni att man köpet med p150 ?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det finns plats för 2st 92mm fläktar framför diskarna i fronten och 1st 120mm fläkt bak, det följer med en 120mm fläkt som sitter bak med enkel kontroller för hastighet, d.v.s low, medium och high fart.

Jag har satt 2 billiga 92mm fläktar framför diskarna som jag styr med en fläktkontroller (plats att styra 4 fläktar d.v.s 4 kanaler) och den kontrollern har jag satt in på diskettenhetens plats (kör utan diskettstation).

Permalänk
Medlem

Två stycken där fram är att rekommendera, tycker jag också.

Jag har för övrigt varit så finurlig att jag pillat ut hastighetskontrollern för 120-fläkten så att den sticker ut på baksidan. Så slipper man öppna burken för att ändra hastighet, om man inte skaffat en fläktkontroller alltså.

Visa signatur
Permalänk

Eller så gör man som jag och bytar ut den medföljande 120mm fläkten utan att testa den
Samt monterar 2st 92mm i fronten.
Akasa Ultra Quiet alla 3, låter mindre än taganagget.

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

jag satte 2st zalman 92mm (med motståndet inkopplat) och 120m på low... det som låter mäst från min datorn nu är chipset kylaren... (det får inte platts en fläns...har inte orkat modda ((än))... men som sagt...92mm fläktarna är att rekomendera

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flixie
Två stycken där fram är att rekommendera, tycker jag också.

Jag har för övrigt varit så finurlig att jag pillat ut hastighetskontrollern för 120-fläkten så att den sticker ut på baksidan. Så slipper man öppna burken för att ändra hastighet, om man inte skaffat en fläktkontroller alltså.

Yeps jag med, var dock tvungen att ändra läget på fläkten för att få kabeln att nå ut via "låshålet"

Permalänk
Medlem

Aha, jag gjorde så att jag skruvade loss själva den där switchen och gjorde så att sladden går ut precis under PSUn. Sladden är alltså lite klämd mellan PSUn och chassit, och går inte ut genom nåt hål egentligen. Mer som mellan ett litet mellanrum där nånstans.

Visa signatur