Permalänk
Medlem

Bättre än Fraps?

Finns det något bättre program än fraps som man kan spela in med när man spelar?

Permalänk

Re: Bättre än Fraps?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leumen
Finns det något bättre program än fraps som man kan spela in med när man spelar?

Ja.

(Min point är att du bör vara lite mer specifik. Vad ska vara bättre?)

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.

Permalänk
Medlem

Det bästa du kan göra är att använda tv-ut till en annan dator som spelar in det åt dig, så slipper din speldator göra jobbet. Annars så är fraps väldigt bra och gör sitt jobb, även fast det kan vara väldigt krävande för burken.

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av save
Det bästa du kan göra är att använda tv-ut till en annan dator som spelar in det åt dig, så slipper din speldator göra jobbet. Annars så är fraps väldigt bra och gör sitt jobb, även fast det kan vara väldigt krävande för burken.

Att spela in vad som visas på bildskärmen har ju verkligen ökat explosionsartat. Någon borde göra en adapter som man kunde sätta mellan tv-ut och en extern hårddisk med en on/off knapp på. När man har på on så bara dumpar den till den externa hårddisken hela tiden om det finns plats. Borde inte bli en allt för dyr produkt och borde finnas tillräckligt med intresse. Skulle personligen köpa en sånn produkt då prestandan blir så pass lidande när man kör med tex fraps.

Permalänk
Medlem

http://www.planetgamecam.com/

Räkna inte med någon dramatisk prestandaökning men imo flyter det bättre än fraps, samtidigt som det automatiskt komprimerar filmen under tiden(efter?) man spelar in vilket fraps inte gör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sairon
Att spela in vad som visas på bildskärmen har ju verkligen ökat explosionsartat. Någon borde göra en adapter som man kunde sätta mellan tv-ut och en extern hårddisk med en on/off knapp på. När man har på on så bara dumpar den till den externa hårddisken hela tiden om det finns plats. Borde inte bli en allt för dyr produkt och borde finnas tillräckligt med intresse. Skulle personligen köpa en sånn produkt då prestandan blir så pass lidande när man kör med tex fraps.

Du det där är inte en dum idé. Prova ta patent på idén och gör en produktskiss och presentera för lämpligt företag, det kan nog vara något faktiskt.
Fränt om sladden var splittad i änden så man kan ha den inkopplad till USB direkt också.

Annars vet jag inte om en DV-kamera kan ta in från S-video, i så fall kan det va ett billigare alternativ än att ha en hel dator för att göra jobbet. Senn är det inte allt för jobbigt att föra över det till datorn igen med t.ex. Avid Free DV (som är precis som det låter, gratis).

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem

min gamla videokamera klarar inte svhs in men komposit - så allt som behövs är en adapter så är det klart...

ytterligare en fördel med extern inspelningskälla är att du kan köra på alla effekter och i din upplösning som vanligt

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Bättre än Fraps?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av "Tusse" Torvald
Ja.

(Min point är att du bör vara lite mer specifik. Vad ska vara bättre?)

det jag mest tänker på är at frapsfiler tar så gryyyymt mycket utrymme.. Plus att jag hatar när man inte har regristrerat sin version och det står www.fraps.com uppe i mitten.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Bättre än Fraps?

Citat:

det jag mest tänker på är at frapsfiler tar så gryyyymt mycket utrymme.. Plus att jag hatar när man inte har regristrerat sin version och det står www.fraps.com uppe i mitten.

lätt löst

1. registrera fraps

2. konvertera filerna till ett annat format

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Re: Re: Re: Bättre än Fraps?

Citat:

Det beror på att Fraps inte komprimerar videon, vilket i och för sig gör den lättare att hantera när du ska redigera den. Men titta på GameCam, som någon redan länkade till.

Visa signatur

This is my signature. There are many like it but this one is mine.