testa om ir-mottagaren funkar?

Permalänk
Medlem

testa om ir-mottagaren funkar?

fjärrkontrollen till min projektor vill inte funka..har aldrig gjort det heller..kan jag på något sett testa om ir-mottagaren på projektorn funkar eller om det är den som e paj..annars vet ja ju inte om det är fjärren eller projekton som e paj..e det fjärren så blir det till o testa med någon universalfjärr..
någon som har några tips?

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen
| Qtek8310 | LG RD-JS31 Projektor |

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kunskaper i lödning och lite grundläggande elektronikteori så är det ganska enkelt att bygga en lös IR-mottagare, annars borde närmsta TV-verkstad kunna testa fjärren åt dej.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

du bör kunna "se" om den skickar signaler om du riktar tex din mobil-kamera mot "ögat" på den och trycker på knappar på fjärren.

Permalänk
Medlem

skall man se något typ av "ljussken" när jag riktar den mot mobil-kameran? i så fall är fjärren paj..men det kan ju vara så att både mottagaren och sändaren är trasiga..

Videfix: finns det något kopplingsschema eller beskrivning på hur man gör? jag är väl någorlunda på det och farsan e rätt haj..

men ska nog testa med en universalfjärr först..

Visa signatur

Abit KN8 ultra | Amd athlon64 3500+ | 1gb ram | Nvidia geforce 6800 GS | maxtor 160gb | WD 250gb | Samsung 250gb | iomega 320gb | 20 tum acer widescreen

Permalänk
Medlem

Tittar du på dioen genom en mobilkamera och trycker på någon av knapparna ska dioden blinka eller lysa...

Permalänk
Medlem

okej..då e den paj..tack för tipsen

Visa signatur