Nätagget orkar inte driva hela datorn.

Permalänk
Medlem

Nätagget orkar inte driva hela datorn.

Jag har ett nätagg som nydligen har slutat fungera.
den var inkopplat till en server som stog igång 24/7 och desamma gjorde ju nätagget. efter en tid tyckte jag att servern bestedde sig dåligt så jag startade om den och då startade den som vanligt men den orkade inte driva grafikkortet. testade i en likande dator och då blev de lika dant. den orkar inte med grafikkortet. fläkten snurrar lite halvdant.

Jag har öppnat nätagget och tagit bort allt damm.

min fråga är:
Går det och fixa felet eller är det bara och slänga skiten?
Nätagget är på 148 Watt eller något liknande och den pallade stå 24/7 i 1 år typ.

brist på pengar så vill jag veta ifall det går och fixa.

Permalänk

kan ju vara annat .. kan ju vara så att nätagget överbelastades i bägge datorerna.. du kan ju alltid ha agget till dörrstop.. annars får du ett okey nätagg för 500 kr.. köp bara inte q-tec

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
annars får du ett okey nätagg för 500 kr..

500 kr... jag är inte så rik på och lägga ner 500 kr på en gammal sketen server. (har fixat fram ett nätagg till servern så den står igång. men nu vill jag ha ett till för att kunna driva den datorn som jag tog nätagget ifrån)

nätagget som drev servern eller ja datorn har varit standard då den ska ju orka hela datorn.

kan tillägga att servern är en P2 (400mhz), 128 mb ram, 6.4 gb hdd och ett grafikkort på 4 mb)

Permalänk

200kr för ett q-tec då.. är ren skit funkar inte som dörrstoppens.. men det gör floppys.. men kom inte o klaga på att nätagget börjar o cpa sen så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
200kr för ett q-tec då.. är ren skit funkar inte som dörrstoppens.. men det gör floppys.. men kom inte o klaga på att nätagget börjar o cpa sen så..

Jag antar att du inte har nån erfarenhet av q-tec. Jag har aldrig haft några problem med mina 350 W Q-tec nätagg, de funkar utmärkt.

Visa signatur

Pirating ftw

Permalänk
Hedersmedlem

JME Data säljer ett FSP 250W för 139.-, artnr 20090. Kan knappast bli billigare för vettig kvalité. Det är ATX och bör räcka utan problem till en P2a.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Nu frågar jag inte vad ett nytt kostar.

Jag undrar ifall de finns någon chans och kunna laga det eller vad det kan vara för fel på det

Permalänk
Hedersmedlem

"Släng skiten" som du så målande beskriver det i ditt första inlägg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro