Permalänk
Medlem

P180/Seasonic fläktproblem

Har köpt ett Antec P180 och ett Seasonic s12-600.
I väntan på alla andra grejor har jag monterat in gamla prylar, men jag har problem med fläktarna.

Visserligen gick CPU-tempen ner 15-20 grader jämfört med min gamla låda men det låter som om jag har ett litet jetplan i rummet.
Om jag tar bort ena sidan på lådan kan jag använda den som AC.

Jag har försökt ställa ned fläkthastigheterna med switcharna men inget händer. Jag har kopplat in fläktarna direkt i aggregatet, men hur styr jag nu hastigheten?

Hjälp jag håller på att bli döv och kommer att frysa ihjäl i höst om jag inte fixar det här!

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Medlem

Re: P180/Seasonic fläktproblem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av novi
Har köpt ett Antec P180 och ett Seasonic s12-600.
I väntan på alla andra grejor har jag monterat in gamla prylar, men jag har problem med fläktarna.

Visserligen gick CPU-tempen ner 15-20 grader jämfört med min gamla låda men det låter som om jag har ett litet jetplan i rummet.
Om jag tar bort ena sidan på lådan kan jag använda den som AC.

Jag har försökt ställa ned fläkthastigheterna med switcharna men inget händer. Jag har kopplat in fläktarna direkt i aggregatet, men hur styr jag nu hastigheten?

Hjälp jag håller på att bli döv och kommer att frysa ihjäl i höst om jag inte fixar det här!

Fläktarna har små switchar hängande från dem där du kan reglera dem från low till high. Tänk på att på low snurrar de ändå 1200RPM. En Nexus real silent 120mm fläkt, som många anser vara tyst, snurrar 1000RPM och är inte ens speciellt tyst då, i alla fall inte i mina och många andras ögon. De måste ned till runt 7-800RPM innan de blir "tysta".

Du får nog helt enkelt köpa nya fläktar.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Låter som att något är galet med fläktarna om du kör dem på low och de låter så mycket.
Själv tycker jag att jag knappt hör alla fläktarna i lådan när locket är på..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....