Permalänk
Medlem

P180/s-12/p5w Dh

Har införskaffat Antec P180 och Seasonic S12-600.
Kopplade in gamla grejor i väntan på Conroe et al

Hade lite problem med fläktarna först (trodde jag), men det berodde på att nuvarande CPU-fläkt låter som en minijet och de nya fläktarna i chassit inte hördes i all oljud.

Nåväl, med det här gamla moderkortet var jag tvungen att dra 20(24)-pinskontakten över grafikkortet för att nå fram. Ändå går kontakten inte riktigt i.

Har beställt ett P5W DH.

Min fråga är : har någon testat kombon P180/S12/P5W DH och kan säga något om hur anslutningarna PSU/moderkort funkar ?

Finns det något som jag bör tänka på eller... (kablarna är ju inte jättelånga)

Dessutom, kyler extrafläktplatsen i chassit för grafikkortet bra?

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Har byggt PC:n förr även om det var ett tag sedan.
Då lade jag det jag "hade kvar" på chassi/PSU, d.v.s. någar hundra.

Jag läste runt på webben och tyckte allt lät bra för de här prylarna plus att det rymdes inom budget, även om nästan 3000 är i mesta laget.

Hade tänkt använda det jag köpt det närmaste decenniet eller så.
Åtminstone chassit, till slut drar väl bara grafiken mer än mitt aggregat orkar...

Var det ett bra köp av låda/aggregat ?

Visa signatur

Intel 2600K | Asus P8P67 Deluxe | 4x4GB Corsair Vengeance C8 | Dell U3011 | Ung. 15 TB lagring + SSD:er | Corsair 800D | Corsair AX1200 | Gainward GTX570 | Corsair H70 | Logitech G9x | Creative HQ-2300D | Func Surface | Wacom Intous 4 | TerraTec H7 | ASUS G73JH |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kör P180/S12 500W tillsammans med ett Asus A8N-SLI Premium, och det funkar precis. Visserligen är det inte ett P5W DH, men av bilder att döma så ligger kontakterna på ungefär samma ställe som mitt A8N.

Jag tog däremot det säkra före det osäkra och köpte en förlängningskablar till både 4pin och 20/24pin så man slapp ha dem som banjosträngar kors och tvärs inne i chassit. Även om det går utan förlängningskablar så känns det bättre när kablarna inte sitter spända.