Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

Materiell till genomskinligt chassi?

Tjenare, varit sugen på att bygga mig ett chassi ett tag nu, gjort lite smått oseriösa projekt tidigare, men nu när jag ändå köpte uppgradering till datorn så blev jag sugen på att fixa ett fräckt chassi med.

Så jag undrar om ni kan hjälpa med med lite råd ang vad jag skall använda för materiell.
Det skall vara helt genomskinligt, eventuellt med vattenkylning.
vad skall man använda för materiell, samt var kan man få tag på detta materiell? vad kan jag räkna med att behöva för verktyg? någon som har något speciellt jag ska tänka på under bygget?

kom gärna med alla förslag / tankar ni har, jag vet att ni är fulla med bra ideer / konstruktiv kritik

hoppas på många bra svar.

Ilon

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk
Medlem

Acryl aka plexiglas. Kan du köpa billigt av något företag. ( spillbitar alltså. )

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

okej, har du något tips på företag som säljer spillbitar? lämpligtvis i stockholmstrakten..

eller något företag som säljer annat än spill med kanske? ^^

.....gärna som säljer tonat plexi med ;P

Visa signatur

[Asus A7N8X Deluxe][AMD XP1800+][768MB PC2100][GF3 Ti200][WD 80GB+Barracuda 200GB][19"]

Permalänk
Medlem

Akryl plats o plexi kan finnas på Obs!, Maxi, Coop m.m Annars kan du gå till en bygghandel eller någon lokal glasmästare och fråga.
offtopic: Materiell och material är inte riktigt samma sak. Att någonting är materiellt... Och..äh, skitsamma Ett material är materiellt. Glöm vad jag sa XD

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk
Medlem

errr, ja, jo, du har nog rätt, material är någonting som man tillverkar materiell med >_<

men jag låter bli att redigera ursprungliga inlägget, roligare å låta folk irritera sig på det istället ;P

men hmm, lokal glasmästare kan funka, blir väll att slå lite i gula sidorna, vore smidigt om nån som bor i stockholmstrakten kunde ge mig bra tips bara

svårt å få tag på vad jag erfarit, var hos en glasmästare sist jag var inne på denna ide, men det gav inget :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

www.slojd-detaljer.se säljer akryl i olika färger. kan även köpa "spillbitar" av blandade färger om man vill.
Dom är ganska billiga, särskillt om du jämför med dom flesta glasmästare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

tack tack O.o

*kollar*

*edit*

kollade lite där, verkar vara ganska exakt vad jag vill ha O.o men gissar på att det inte går å få så stora bitar som "spill" >_<

aja, får helt enkelt ringa dom

tack för tipset

*edit*
kollade lite mer, verkar som att dom inte säljer så tjocka skivor, bästa jag hittade var glasklart på 4mm, hmm >_<

*edit igen*
Jag hittade inte heller färgat / tonat annat än spill :S
men nu börjar jag iaf få en ide om hur dewt ska se ut ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur vore det att kolla Faq:en över Plexiglas ? Finns en liten lista (bokstavligen) över återförsäljare

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

jag hittar inget plexi på slöjd detaljer

Visa signatur

Att gud skapade giraffer bevisar att han hade humor, att han skapade dig betyder att han var beroende av LSD!