Är LG-RZ32LX2 rätta valet för mig?

Permalänk
Medlem

Är LG-RZ32LX2 rätta valet för mig?

Hej!
Hastigt och lustigt verkar det som om jag blir av med min gamla trotjänare till åbäke. Vem orkar ha en TV som väger närmare 70Kg idag?

Var nere på Elgiganten och spanande på ny apparat och fastnade för LG-RZ32LX2. Den verkade ha bra kvalitet på bilden i förhållande till de andra som fanns i butiken. Jag kommer framförallt att se på TV via analog kabel (möjligen att comhems digital-TV beställs i ett senare skede), koppla macbooken via DVI (både för slösurf och film) samt ha Xboxen kopplad till TV:n. Har en lite äldre DVD men den använder jag aldrig samt en enklare reciever från Sony (STR-DE685) som jag inte är säker på om jag pallar koppla in. Har plötsligt blivit alergisk mot sladdar...

Tänkte också passa på att köpa ny TV till sovrummet. Då fastnade jag för lillebror RZ26LX2. Samma sak gäller här. Macbook via DVI och ibland Xbox.

Med tanke på vad jag har tänkt att använda sakerna till, är det ett bra och prisvärt köp? Har tänkt mig en prisklass runt 15k för den större TV:n och 10k för den mindre. Har ni något annat att rekommendera?

Permalänk
Medlem

LX modellerna är trevliga apparater men du kan ju också kolla in LB och LP modellerna, dom har alla samma panel bara det att LX är deras budget modell så LB och LP har lite mer lul lul.

Permalänk
Medlem

LB har väl bara en HDMI och en VGA men istället dubbla tuners? Ser gärna en DVI + 1 HDMI alt. 2 HDMI. Var och tittade på en LB idag och den bilden såg verkligen förskräcklig ut. Iofs verkade personalen inte ha någon vidare koll så det kan ju mycket väl vara så att de inte ställt in apparaten rätt. Låter ju troligt då du skriver att de har samma panel. LP skall jag försöka se live imorgon. Vad jag kan läsa mig till skiljer sig inte LP1 och LX2 mycket åt. LP verkar ha ngt vassare ljud medan LX har lite annat lull lull (Intelligent Eye).

Är lite insöad på LG efter att jag sett LX2 på Elgiganten men tar gärna emot andra förslag. Det kanske rentav är idiotiskt att köpa platt TV idag?