Battlefield sprängdes i tusen bitar

Permalänk

Battlefield sprängdes i tusen bitar

Seriöst. Ska en skiva explodera så här?

Permalänk
Medlem

Har råkat ut för EXAKT samma som dig. BF1942 CD1 hade sprickor, gick sönder i DVD-läsaren. Har nu även en synlig spricka i min BF2 DVD-skiva..

Får nog lära mig att vara försiktigare/ha skivorna i mjuka fodral

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk

Det händer bara om man fuskar ....

Nä men om skivan har en spricka eller blivit deformerad kan det hända ... Tänk på vilken hastighet skivan snurrar med .. inte så konstigt att det kan hända . Men det händer nog inte särskilt ofta som tur är .

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W

Permalänk
Medlem

Exakt samma sak hände för min win xp skiva.. Vetifan varför

Permalänk
Medlem

Hoppas för din skull att du hade en säkerhetskopia

Visa signatur

Corsair 520w | Gigabyte EP42-DS3 | Core2Duo E8500 | 4GB PC6400 CorsairXMS2 | Powercolor HD4870 512mb | HP 22" w2216

Permalänk
Medlem

Tänk er själva hur snabbt skivorna roterar, nästan med ljuuusets hastighet (eller var det ljudets?) ;-D

Snarare konstigt att inte fler skivor går sönder

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem

Sprängde min orginal win2000 skiva på precis samma sätt ^^ lite drygt när man precis hade formaterat

Så var glad att det bara var BF

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

Hehe en skön detalj är att EA-Games logon är oskadd.

Klarade sig din dvd-brännare/läsare?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk

Sådär hände det på min förra skola på cirka 5 datorer

Permalänk
Medlem

Hände exakt samma för mig. Mailade till EA Sverige och frågade och de sa att jag skulle skicka in skivan och så fick jag en ny...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
Hoppas för din skull att du hade en säkerhetskopia

Det är ju olagligt, man får ju inte vara förberedd om något sånt här skulle hända heller! Då får man bara ta sitt straff som systemet anvisat.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Hedersmedlem

Olagligt?
Man har väl enligt lag rätt ta en säkerhetskopia och lagra den varsamt och inte använda den - om inget händer med orginalet - som det gjort för den stackars trådskaparen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

varför har du tagit ur dvd-läsaren?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Olagligt?
Man har väl enligt lag rätt ta en säkerhetskopia och lagra den varsamt och inte använda den - om inget händer med orginalet - som det gjort för den stackars trådskaparen.

Om det inte redan är olagligt så ska det ju bli det. Allt för kampen mot de hemska piraterna.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wheeliee
Hoppas för din skull att du hade en säkerhetskopia

Dumt nog, Nej..

Permalänk
Medlem

Jag har också en spricka i min BF2 skiva men det skulle allt kosta minst 100kr enligt ea supporten att få den utbytt...

Man tycker porto för en skiva borde inte kosta så mycket...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
varför har du tagit ur dvd-läsaren?

Varför? Kanske för att en skiva har gått i tusen bitar...

Som tur är klarade sig DVD-spelaren, var bara att skruva upp den och skaka ut alla bitar + lite dammsugning.