Permalänk

KOmmer nätagget att palla?

Hej.

Jo det är så här att jag ska köpa ett nytt grafikkort och undrar nu om mitt nuvarande nätagg kommer att klara av mitt system med det nya kortet.

Jag har ett "Codegen 300W"
hittade en bild på google som är typ samma som det jag har (på det här står det "(P4)" åp mitt är det inga "()" http://osta.delfi.ee/i/upload/y06/w18/1518958.jpg

Jag är inte så oinne på det här med nätagg så kan inget om vilka märken som är "bra", är mitt det eller är det nå skit?

Systemet idag:
Athlon XP "Barton" 2500+, som jag brukar klocka till 3000+ utan att höja Vcore!)
2x256MB RAM PC3200, typ Twinmos tror jag, inga speciella ia alla fall.
Maxtor 40 GB ATA/IDE (snart kommer min 200GB som jag skicka in på garantin)
(så 2x ATA/IDE HDDs)
MSI KT3, någon verision, min finns inte med, (min har flera saker som det inte borde ha typ, klarar av bättre minnen och så)
ATi RADEON 9600 325/200 @ 470/220
DVD+-RW (en DVD-läsare som är urkopplad)
allt är luftkylt så det sitter även några fläktar i datorn.

Det jag kommer att lägga till snart är 1x512MB RAM till (så att jag har 1GB)
vet inte om RAM minen tar nå mycket ström, och så ett ATi RADEON X800 GTO 256MB AGP, det är ju då det här nya kortet, det behöver ju extra ström och så, men på ATi:s sida står det att det går med ett 300W men är mitt då ett utav de "bättre" som praktiskt kommer att klata det?

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
MacBook Pro 15" early 2008
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk

http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Här kan du kolla hur mycket du kommer upp i....

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1100T 3,3GHz AM3, 2st Gigabyte 6950 1GB OC , Asus CROSSHAIR IV EXTREME 890FX / Socket AM3, 8GB Corsair XMS3-12800, Intel 320series SSD - 80GB, Corsair AX 850W Professional Modular, NZXT Phantom Full Tower - White.

Permalänk

haha jag har precis suttit där och kollat, hittade länken i en annan tråd här på forumet, då kom jag upp i 279W men då har jag också räknat med att jag har min externa HDD, iPod, och en till USB enhet i, 2 fläktar till (ska antagligen sätta i dem, har dem liggandes) ett UV-rör (samma som de extra fläktarna) nya grafikkortet, HDD Nr:2 och att jag klockat CPU och änev höjt Vcore.

men mycket jag läst så brukar folk altid skriva att det beror på vad det är för märke, att vissa kanske är dåliga och att det inte alls funkar.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smilingcopycat
http://www.extreme.outervision.com/psucalculator.jsp

Här kan du kolla hur mycket du kommer upp i....

jag har en fråga , är det där hur mkt watt du gör av med eller hur mkt datorn klarar av ? , skulle vara ganska förvånad om det var så att det är vad den klarar av, för jag fick bara upp den till 43 Watt :S

Visa signatur

i dont know the source code.

Permalänk

What?! ja det är hur mycket du behöver för att driva datorn.

men hur kunde du bara få 43W, det är ju "start" grejen ju! då har inte inte laggt till något ju och om du inte gör det så ger det ju inget!

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G

Permalänk
Medlem

Det där nätagget bör du byta ut snarast, då det har fått säljstopp.

Kablarna i det är för klena och kan brinna/smälta av.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-E Gaming...AMD Ryzen 7 5800X3D...Hyte Y60
Corsair Vengeance LPX 64GB (2x32GB) 3600MHz CL18...Sapphire Radeon RX 7900XT Nitro+
LG 34'' UltraGear 34GN850...Logitech MX Keys S...Logitech MX Master 3S...Corsair RM850x
Samsung 990 PRO 2TB M.2 + WD BLACK SN850X 4TB M.2...Filserver - WD Gold 6TB x 4 + Seagate IronWolf PRO 8TB x 2

Permalänk

okej, coolt, funkar jätte bra för mig ju, så om det inte behövs bytas så har jag då inga planer på att göra det.

Visa signatur

Droid Razr/SM GS4/GS5
NB200 Win XP/BT5
iPad 2 32GB WiFi + 3G