Permalänk

eget telefon nr till datorn

hej jag skulle vilja ha ett eget telefon nr någon kan ringa från fast tele och nå mig vid datorn ?

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

skype / ip telefoni

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Medlem

http://www.skype.com/intl/sv/products/skypein/#learnmore

SkypeIn, går på runt 30 kr i månaden.

Själv var jag besviken på ljudkvaliten, men det kan ha varit min ljudutrustning.

Visa signatur

'Let's put it this way: if you need to ask a lawyer whether what you do is "right" or not, you are morally corrupt. Let's not go there. We don't base our morality on law.' - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soft0
http://www.skype.com/intl/sv/products/skypein/#learnmore

SkypeIn, går på runt 30 kr i månaden.

Själv var jag besviken på ljudkvaliten, men det kan ha varit min ljudutrustning.

Skypein/out har fungerat felfritt för min del. Det är viktigt att ha ett någorlunda bra headset för att ljudet inte ska bli lidande.

Visa signatur

This is a UNIX virus. Please remove all your files and copy this message to friends.
(Citera mig om du förväntar dig svar)

Permalänk

Alternativet är väl att köra med ett modem och be Telia fixa en till telefonline. Då kan man göra allt möjligt med datorn via telefon.

Gjorde samma sak fast på den valiga telefonlinjen. Efter 6 signaler kom en telefonsvarare så kunde man lyssna på MP3, kolla mail eller grejer med ett lösenord.

Visa signatur

Styrelseledamot Piratpartiet Östergötland - www.piratpartiet.se

Permalänk
Medlem

Digisip!

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Digisip!

Håller med. 59:- registreringsavgift men ingen månadskostnad, tankas som ett refilkort

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
Digisip!

Instämmer även jag, digisip är riktigt nice och billigt. Vill du trixa till det ordentligt så sätter du upp en asterisk server så får du en egen växel hemma

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Medlem

WOIZE!!!

Inget 08 nummer men billigast hittills... exakt som Digisip men man betalar endast 25 kronor

Permalänk

tack för alla tips det blev WoiZe

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ziadi
WOIZE!!!

Inget 08 nummer men billigast hittills... exakt som Digisip men man betalar endast 25 kronor

och det har sip stöd!

"SIP-stöd

2005-08-26

Alla Woize-användare har nu möjligheten att aktivera SIP-stöd till sitt konto genom att logga in på Woizes hemsida och klicka på länken "SIP konton"."

http://woize.se/news.php

vilket betyder att du inte måste använda deras program utan du kan köra ett sip-telefon

Permalänk

Ska du ha ett extranummer, eller är det viktigt att du just ringer med datorn?? Annars finns ju abonnemang som kopplas till en burk för runt 500 kronor... LAN-anslutning och RJ11-anslutning (teleplugg). Så du använder en vanlig telefon precis som i normala fall, men samtalen går via nätverket... Inget krångel med att blanda in en dator som måste stå på osv...

Skype kan aldrig bli billigt... Inte om man har publik IP... Då är man ju med och håller nätet igång, i och med att användare med publik IP (på datorn med Skype) får sina datorer använda som en distribuerad host i nätet... Med andra ord även en säkerhetsrisk, vilket det endast är en tidsfråga innan någon lyckas utnyttja....

Visa signatur

Teknikkonsult inom el, fiber, nätverk, antenn.