få över musikvideos + filmer på ipod video

Permalänk
Medlem

få över musikvideos + filmer på ipod video

hur får jag över musikvideos och filmer på min ipod video? jag har lyckats få över musik men de är allt. jag har konverterat filerna då till rätt format med itunes men ska man sen bara dra över filen till min ipod som finns i vänsterkolumnen i itunes? för när jag gör det och sen går in där så är filen i grå text och så står det ett utropstecken framför.

hur gör man även för att överföra bilder?

edit: jag lyckades få över en musikvideo genom att konvertera med itunes men det är inget ljud på skiten. hur fixar man det?

Visa signatur

:)

Permalänk

Hur kan du misslyckas? Ring Apple, de vill nog se hur tusan du gör?

Permalänk
Medlem

nej det händer ofta att ljudet inte hänger med. men det beror på din dator. när du har konverterat är din dator antingen för ansträngd eller så har du en väldigt gammal dator. då blir det lätt fel med ljudet. prova igen så kanske det funkar. jag har däremot problem med bilderna!

Visa signatur

Ask me no questions and I'll tell you no lies

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heidi89
nej det händer ofta att ljudet inte hänger med. men det beror på din dator. när du har konverterat är din dator antingen för ansträngd eller så har du en väldigt gammal dator. då blir det lätt fel med ljudet. prova igen så kanske det funkar. jag har däremot problem med bilderna!

För att föra över bilder måste man använda synkroniseringen. Kolla under bilder i itunes när du har din ipod inkopplad och lägg alla bilder du vill kolla på i en mapp, synka den mappen till ipoden så funkar det.

Visa signatur

Svarar du på ett inlägg, Citera mig!, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hampster
För att föra över bilder måste man använda synkroniseringen. Kolla under bilder i itunes när du har din ipod inkopplad och lägg alla bilder du vill kolla på i en mapp, synka den mappen till ipoden så funkar det.

men man vill ju inte synka varje gång. d e urkasst! man har ju redan bilder på som man vill ha kvar..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det finns alternativa programvaror som anapod där musiken och bilderna inte försvinner (rätta mig om jag har fel). Den kostar dock att registrera, 30$. Jag kör själv med shuffle varianten.

Permalänk
Medlem

är de andra program inte olagliga, tekniskt sätt. då håller väl inte försäkringen heller om man har meckt med ipoden sj?

Visa signatur