Permalänk
Medlem

Behöver er hjälp med val av ny dator

Hej mina vänner! Nu har jag sålt min Dell X1 och ska köpa en ny dator, prylbög som man är hehe!

Jag har valt ut två st som det står mellan.

Alt 1:
Apple Macbook
13,3" widescreen skärm 1280*800
1,83 Ghz Intel Core Duo
512 mb ram + 1gb som jag ska köpa förslagsvis på macoteket
60 gb hdd 5400 rpm
Dvd-spelare/Cd-brännare
Pris ca 11.000 kr

Alt 2:
Dell Inspiron 640M
14,1" widescreen skärm Truelife 1280*800
1,83 Ghz Intel Core Duo
1024 mb ram
120 gb hdd 5400 rpm
Dvdbrännare RW+/-
Pris ca 11.000 kr

Jag ska ha datorn till skolarbeten, spela upp musik, tanka filmer, lira poker mm Inga avancerade spel alltså.
Vilken tycker ni jag ska satsa på?

Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

den UNDRE!!

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem

Jag var inne på apple store idag och kände på macbooken. Mkt nice var den.. blir nog den jag köper med 1gb extra ram minne o sen en ipod video på köpet

Permalänk
Medlem

Är det bara studerande som kan få ipod på köpet ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

mm, och "får" den på köpet e väl att ta i. Du får pröjsa 1500:- för en ipod video 30gb.

Visa signatur

:D:D:D

Permalänk
Medlem

Ja men 1500 e ju skitbra pris för den. Kanske inte så lockande om du inte vill ha eller behöver en. Men jag har velat ha en länge, så perfekt läge...

Permalänk

hur funkar macbook med trådlösa routrar då? den har ju airport card eller vad det heter, är det ett vanligt trådlöst nätverkskort som fungerar med vanliga routers eller? Typ som Netgear, Belkin, D-Link etc?

Permalänk
Medlem

Det funkar precis som på vilken annan bärbar pc.. ett trådlöst nätverkskort som söker av nät..

Permalänk
Medlem

Re: Behöver er hjälp med val av ny dator

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salle_83
512 mb ram + 1gb som jag ska köpa förslagsvis på macoteket
Tack för hjälpen! [/B]

512 är ju 2 st 256mb ram minnen
så blir vell 256+1gb eller ?

Har själv beställt en macbook +2gb ram från webbshoppen.se fick minnen för någon vecka sedan så nu väntar jag bara på datan.