Permalänk

Virusskydd till w800i

har sökt i forumet.. har sökt på google oxå men har inte hittat nånting, antagligen e jag bara dålig på att söka skulle jag gissa..

men om ni vet var man kan hitta en prov version så skicka gärna länk

Visa signatur

Det finns inget som e är dåligt gjort..
Bara mindre bra :)

Permalänk
Medlem

för att?

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk

jaa jag undrar varför man letar efter virusskydd till mobilen? kanske för att man misstänker att man har virus?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
jaa jag undrar varför man letar efter virusskydd till mobilen? kanske för att man misstänker att man har virus?

hur ska du få in viruset? det är bara symbian mobiler som kan bli smittad

Visa signatur

K800@2006-07-07

Permalänk

jasså? är det så? varför beter sig mobilen konstigt för då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men ge oss lite att jobba på. Du skriver en så lustig fråga, som handlar om virus på en W800i, och sen förklarar du inte.

Vill du ha hjälp på ett forum så skriv bakgrunden till ditt problem. Ganska givet. Därför jag svarade som jag gjorde, för att få ännu en dumhet kastad på mig.

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

rättare sagt det är bara smartphones som kan drabbas. inte bara symbian utan även windows. men som sagt så är W800 inte nån smartphone o kan därmed inte drabbas av virus. inte vad som raaporterats i alla fall

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

okej då vet jag det.. tack så mycket.. men då kan man ju börja undra varför mobilen beter sig så konstigt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Förklara på vilket sätt den beter sig konstigt så kanske någon här vet vad problemet är.

Permalänk

den "startar" om sig själv.. displayen blir först vit, sen svart, sen vibrerar telefonen till, är svart en stund till och sen kommer det upp att den söker nät..

batteriet kan vara helt nyladdat, men åker ner till 5% typ direkt.. händer inte så ofta..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

helt klart fel på den, prövat o flasha in ny mjukvara?

annars äre nog service på den som gäller, om den nu inte är mindre än 7 dagar gammal, för då kan du uttnyttja DOA, o få en ny.

Visa signatur

Permalänk

hur flashar man in ny mjukvara? nån guide på nätet kanske?
kommer alla bilder o så försvinna då?

nejdå telefonen har jag haft typ 1 år.. funkat perfekt hittills.. ska se om jag kanske har garanti kvar på den, eller om försäkringen täcker det..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Holyman. I ett litet format, ofta i papper, kanske inplastat, kommer ofta en MANUAL.

Det står där hur man flashar. ANnars är ju ett jäkligt hett tips SE´s hemsida

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |

Permalänk

men inga bilder eller så kommer försvinna när jag uppdaterar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nejdå, det är som att göra en uppdatering av XP. datorn vill starta om, men allt är som vanligt

Visa signatur

| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att det är lag på att allt har två års garanti i sverige. Köpte du telefonen för ett år sedan har du alltså ett år kvar.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _HolyMan_
men inga bilder eller så kommer försvinna när jag uppdaterar?

inget som ligger på minneskortet, men allt som är sparat på mobilens egna minen försvinenr. men kan du starta upp den för en kort stund så är det bara o kopiera över bilderna till minnet eller till datorn.

men flashning av mjukvaran görs nog även vid service o då försvinenr ju allt på telefonminnet oxå, så att spara ner det på minneskortet kan vara bra i vilket fall

Visa signatur