Ställa in framraten manuelt i BF2?

Permalänk
Medlem

Ställa in framraten manuelt i BF2?

Tjenare, undrar om man kan ställa in framraten i BF2 så att den inte överstiger 60 fps, mestadels för att få jämn framerate och för att det inte är lönt med högre iomed att men TFTF bara kör på 60 hz, vill slippa tearing utan att använa V-sync

/MB

Permalänk
Medlem

får man fårga varför du inte vill ha vsync. Vsync gör ju nämligen, exakt det som du önskar.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk

Verkar som om alla tror att Vsync är ondskefullt.

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

V-sync is teh devil!!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Verkar som om alla tror att Vsync är ondskefullt.

Vsync is very, very evül!

Nä men använd Vsync, det gör ju precis det du vill ha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjalve
får man fårga varför du inte vill ha vsync. Vsync gör ju nämligen, exakt det som du önskar.

vsync har för mig alltid dragit min fps för mycket, antingen pga prestanda eller liknande, har jag tex mellan 30-50 fps så ger mig vsync typ 25.... menar att jag vill ha nån sorts cap som i quake3 a la doom3 där max fps är 60..
nu har jag ju kraftigare dator än innan, så ovanstående fenomen kanske inte uppstår men känns som vsync är prestanda krävande

men var slänger man på vsync i bf2?
och om möjligt hur cappar man framraten i bf2?

Permalänk
Medlem

game.lockfps X
i ditt fall:
game.lockfps 60

GL HF