Permalänk

Låg signal ut och in.

Hoj hoj clockers.
Jag köpte ett Asus P5W DH Deluxe mobo för nån vecka sedan och använder ljudkortet som sitter på det.
Problemet är att jag får så svag signal ut... Maxar allt i ljudegenskaper och får ändå svagt ljud i lurarna... Då menar jag vanliga headsetlurar och inga tunga hög ohmiga saker. Det är inte toooksvagt men jobbigt att inte kunna skruva på lite.
Även ljud in är låg. På tidigare ljudenheter som jag stött på har det funnits +20dB micboost men icke på denna så vitt jag kan se eller hitta.

1. Någon med samma problem?
2. Någon som har lösning/tips?

Tack på förhand.

(bakre standardjacken pratar jag om... har inga frontmonterade)

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!

Permalänk
Medlem

drivrutiner?

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk

senaste

EDIT: Nu har jag... den senaste och fick igång utljudet att funka bra men fortfarande är det svårt att få en bra insignal så att micken (headsetmick) hörs. Som sagt verkar sakna +20micboost som har funnits tidigare vilket jag trodde var en inbyggd del i windows men som tydligen är starkt kopplat till vilket ljudkort man har. Har dock aldrig sett det tidigare att det saknas.
Förslag någon? virituell mickpreamp eller nått?

Visa signatur

| AsusP5W DH Deluxe | Core2 Duo 6600 | 2048Mb| ATI 1900xtx | WD Raptor 74GB | WinXP Pro | LianLi 6070 |
-Antistatarmband? Jag moddar naken på diskbänken!