Fel på Ljudkortet till Asus p5b Deluxe

Permalänk
Medlem

Fel på Ljudkortet till Asus p5b Deluxe

Jag har nyligen köpt helt nytt system. Allt är perfekt utom 1 grejj, ljudkortet. Det brusar ibland när jag lyssnar och en gång när jag spelade Oblivion så var jag tvungen att vända mig om (så att ryggen står mot den som pratar) så att jag hör den tydligt. Är säker på att jag kopplat i allting rätt. Men då är frågan om någon kör med samma moderkort/ljudkort som jag?

ljudkort: ADI® AD1988B 8-channel High Definition Audio CODEC

Permalänk
Medlem

du kanske har satt kabeln i fel, ofta den svarta

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WmB
du kanske har satt kabeln i fel, ofta den svarta

Nope, alla kablar sitter rätt, extrakollade. Men jag kör med surround högtalare (logitech någonting ) men jag saknar de 2 bakre högtalarna då där man stoppar in de i suben är typ paj. Men det har inte varit nå problem förut. Testade uppgradera den nu. Musiken blir inte precis så stor förbättring men får testa spela och se hur det blir. Orkar inte spela just nu så jag återkommer hur det går imorrn med spelandet.

edit. Kan verkligen inte köra med det här. Jag är tvungen att ändra från 5.1 till stereohögtalare för att få ordentligt ljud :/ 7.1 blir inte bättre. Allt utom 5.1 och 7.1 så funkar det perfekt. Det blir ju självklart nytt ljudkort. Någon som kan rekommendera ett bra ljudkort för under 500?

Men är det någon annan med samma moderkort som lider av samma problem? Viktigt att veta ifall mitt är cp eller ifall det är så på de flesta.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd upplåst*