Kan ej ha 2 skärmar, finns det dvi-adapter-->db9f?

Permalänk
Medlem

Kan ej ha 2 skärmar, finns det dvi-adapter-->db9f?

Nu är det så här att jag har en dell dator med ett nVidia 6800gt kort med 2 st Dvi portar (vita).. Den dell skärmen jag har passar utmärkt i dem men jag har en Amitech tft skärm som jag vill stoppa in i det andra hålet. Nu är det så att den skärmen har annorlunda uttag ( blåa, dem är mkt mindre och jag tror dem heter DB9F enligt clas ohlson)
Finns det ngn adapter av ngt slag som är en vanlig Dvi i ena änden och en DB9F i andra? Hjälp behövs Har sökt på datorbutiken/clas ohlson utan resultat. Kan ju finnas i affär på classe men ej tittat..

Ngn som då vet var jag kan hitta en sådan adapter?

Den vanliga ser ut ungefär såhär: " :: :: - " och den andra en vanlig liten med massa piggar och inga platta saker.. tror dem är ganska vanliga men har ej hittat ngn :S

Den till grafikkorter ser ut såhär : http://www.datorbutiken.com/home/Navigation/Details.aspx?Prod...

Permalänk
Medlem

va? jag har typ 3st såna adaptrar, får det till både skärmar och grafikkort hej vilt!

http://www.networktechinc.com/images/dvi-vga.jpg

Visa signatur

| Arctic Cooling T1 | X2 3800 + Zalman 7700-alcu | Asus A8N-SLI Deluxe | Kingston ValueR. PC3200 4*512 |
| GB HD2600 512mb |

Permalänk
Medlem

cooolt!! exakt en sådan jag letat efter.. finns inte på datorbutiken/clasoholson/biltema.se =/ var fick du tag på dina? Måååste ha en sådan^^ eller köpte du från den sidan?

Edit: med tanke på att det är en hona det där så kan man inte koppla in den i grafikkortet vidare till skärm nr2... :S Det är hon kontakt som sitter på kortet... Det är ju "han" kontakter som man kopplar in i skärm / kort dvs dem med piggar :S eller?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Hymn, det är inte rätt antal pluppar på den från datorbutiken, det ska vara 2 st rutor med 9 pluppar i varje (3*3) och sen en "rak plupp" men kan det funka ändå måntro?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
Hymn, det är inte rätt antal pluppar på den från datorbutiken, det ska vara 2 st rutor med 9 pluppar i varje (3*3) och sen en "rak plupp" men kan det funka ändå måntro?

Det beror nog på att du har DVI-I(analog o digital) och den är DVI-A dvs bara analoga signaler

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925

Permalänk
Medlem

kk så det funkar inte? så det måste vara en exakt med lika antal pluppar ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dude90
kk så det funkar inte? så det måste vara en exakt med lika antal pluppar ?

Nej nej det ska funka ändå, ganska säker på det

EDIT: Köp en DVI-I så kan du skicka både analogt o digitalt om det skulle behövas ändras nån gång

EDIT2: glöm den förra editen, det va en adapter du skulle ha och då funkar det med DVI-A ,finns kanske bara det till och med

Visa signatur

Gigabyte DS3 Rev 3.3. . C2D 1.86Ghz@2.8Ghz. Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 .Radeon 1900GT. Samsung 250Gb. HP L1925