SweClockers drop!

Trasigt grafikkort, behöver råd med ett nytt

Permalänk
Medlem

Trasigt grafikkort, behöver råd med ett nytt

Hejsan,

Jag sitter nu här och funderar på vilket grafikkort jag ska köpa härnäst, då mitt gamla 6800LE pajjade för ett par dagar sen och oturligt nog inte gick på garantin. Jag vill påpeka att jag inte har ett "Pci-express" moderkort, och kan då inte välja ett smaskigt 7600gt som jag hade spanat in, men jag får väl göra det bästa av situationen och då ber jag er om råd. Mitt system är P4 2.6 ghz, 1gb ram i princip. Jag har kikat in dessa kort, dels för kostnaden, jag vill helst in betala över 1600 kr, men nån hundralapp mer skadar väl inte.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323848
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323320

Båda dessa kort har ju fått ganska bra kommentarer av konsumenterna och verkar prisvärda. Jag spelar inte heller så prestandakrävande spel, blir mest World of Warcraft och lite Ut2004 emellanåt.

Men jag kanske är helt ute och seglar, men skulle uppskatta eran hjälp.

/ Kim

Permalänk
Medlem

inet säljer 7600gt för agp

www.inet.se

Visa signatur

Packardebell IXTREME 8340 | AMD Athlon64 3500+ | NEC DVD-RW 3530 | 2x512MB ddr400 pc3200 | Seagate 250GB SATA | Geforce 6800le 256MB PCIe | Sound Blaster Audigy SE | Razer Diamondback | altec lansing 251 | hp pavilion mx70

Permalänk
Medlem

Hm okej, så du skulle satsa på det istället?

Permalänk
Medlem

På demosidan har komplett 6800le och 6600gt kort, agp för runt 600kr. Fast det är ju nåååågot långsammare än 7600gt.

Permalänk
Medlem

hehe men den där 7600gt Agp kortet är inget skumt eller nåt? Tänkte eftersom jag aldrig sett den modellen som agp innan.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kapano
hehe men den där 7600gt Agp kortet är inget skumt eller nåt? Tänkte eftersom jag aldrig sett den modellen som agp innan.

Nix, de kör samma lösning som på 6600GT, ett HSI-chip för att omvandla PCI-e till AGP.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Okej tack för svaret, beställt ett sådant nu