TV-bilden för stor! (TV-out)

Permalänk

TV-bilden för stor! (TV-out)

Hej.

Har kopplat min dator till TV nu, men problemet är att bilden på TVn blir för stor, speciellt i sidled. Kan detta ha nått att göra med att min skärm är widescreen och min TV inte är det? Hur ska jag fixa detta?

Visa signatur

/Mattias

Permalänk
Hedersmedlem

Mer info för tusan! Vad har du för grafikkort? Vilken upplösning på skärm resp. TV?

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Är inte säker på att det som står här nedanför är rätt eller inte.
Har hört talas om att man "custom" upplösningar med powerstrip för att få bilden perfekt på teven.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Mer info för tusan! Vad har du för grafikkort? Vilken upplösning på skärm resp. TV?

Sorry

Grafikkort: GeForce 7900 GTX (senaste drivrutinerna)
Skärmupplösning: 1680x1050

Ansluter via S-videokabel.

Visa signatur

/Mattias

Permalänk

Sänk upplösningen, ett tips

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Sänk upplösningen, ett tips

Som tyvärr inte fungerar.

Visa signatur

/Mattias

Permalänk
Hedersmedlem

Högerklicka på Nvidia-ikonen nere vid klockan, välj TV-utdata, där kan du ändra storlek och även flytta skärmbilden på TVn i både höjd- och sidled.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Högerklicka på Nvidia-ikonen nere vid klockan, välj TV-utdata, där kan du ändra storlek och även flytta skärmbilden på TVn i både höjd- och sidled.

Olyckligt nog så försvann den ikonen när jag laddade ned de senaste drivrutinerna :(. Hur ska jag få fram den?

Visa signatur

/Mattias

Permalänk
Hedersmedlem

Kontrollpanelen -> bildskärm -> Inställningar -> Avancerat -> Geforcefliken -> menyn Verktyg -> Aktivera genvägarna

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Nu har jag löst problemet med att bilden blir för stor. Men den är fortfarande svarvit. Har ställt in grafikkortet på PAL-B. Och jag vet att min TV kan ta emot S-videosignaler eftersom jag haft min förra dator kopplad till den med S-video, samt att TVn är relativt ny.

Visa signatur

/Mattias