Monster problem med mitt Xfiplatinum

Permalänk
Medlem

Monster problem med mitt Xfiplatinum

jag får blåskärmar om och om igen... jag är inte 100% men jag tror att det beor på mitt ljudkort..

finns det någto sätt att klargöra exakt vad det är som orsakar mina krascher... någon log eller nåt?

Visa signatur

| CM Stacker | Asus P5K | Intel C2D E6600 @ 3.28GHz - 1.375 volt | 2 x OCZ Gold XTC DDR2 PC6400 4096MB KIT | Raptor WD1500ADFD | Leadtek Winfast 8800GTS TDH 640MB | Xfi- Platinum | Dell 3007WFP*HC lcd | Hiper 580w | Zalman CNPS9500 | Logitech Z-5450 |

Permalänk
Medlem

Dra ut kortet och se om felet upphör

Permalänk
Medlem

Efter du konstaterat att det är ljudkortet kan du prova
flytta kortet till en annan PCI-plats.
Läste att det hjälpt endel.

Hade att göra med IRQ krockar har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Re: Monster problem med mitt Xfiplatinum

Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_e
jag får blåskärmar om och om igen... jag är inte 100% men jag tror att det beor på mitt ljudkort..

finns det någto sätt att klargöra exakt vad det är som orsakar mina krascher... någon log eller nåt?

Jag hade samma problem som du, testade allt möjligt, bytte ljudkort till ett likadant och det blev bluescreen. Trodde sen att datorn fick för lite ström från PSUn så jag bytte PSU till en 550W men det hände samma sak. Sedan testade jag att byta PCI plats och då PANG så fungerade det

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"