Permalänk

Ganska rolig idé, men kommer nog bli ganska varmt och svettigt att ha en handske. Hur blir det när man ska skriva? Lite jobbigt att klicka med musen samtidigt.

Permalänk

grattis, det här projektet kommer bli omtalat =)!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av namn?
Ganska rolig idé, men kommer nog bli ganska varmt och svettigt att ha en handske. Hur blir det när man ska skriva? Lite jobbigt att klicka med musen samtidigt.

Jaru, det återstår att se!

Ska försöka färdigställa allt imorgon eller på onsdag. Håll utkik i projektloggstråden för fler bilder.
Ska sätta mig och skruva sönder lite olika prylar nu på jakt efter bra knappar!

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av namn?
Ganska rolig idé, men kommer nog bli ganska varmt och svettigt att ha en handske.

Då måste jag vara den enda som fryser om "mushanden" när jag använder datorn (spel/surfning/chatt) och har en mycket varmare "tangentbordshand" =/

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flamso
Då måste jag vara den enda som fryser om "mushanden" när jag använder datorn (spel/surfning/chatt) och har en mycket varmare "tangentbordshand" =/

Jag är berädd att hålla med. Eller, jag fryser inte direkt, men jag skulle inte ha något emot lite värme.

Projektloggstråden uppdaterad!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Men det skulle vara kul att se hur de har gjort. Har du någon hemsida eller så man kan kika på?

Skumt... jag hittar hemsidan... nåja. Jag kanske droppar in senare.

Kul projekt för övrigt!

Permalänk
Medlem

Åh. Har testat att sätta dit batteriet nu, bara för att se om allt åtminstone ser ut att fungera. Men, det verkar som att hålen i flatkabeln är för stora. Det glappar. Någon som har någon idé på hur jag kan få de att sitta bättre, helst utan att behöva löda? Är rädd att jag kommer att ha sönder skiten.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

ser ut som någon han före.. ;P

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoFFe-1
Är de en sån här du ska göra http://metku.net/modgallery/detail.php?id=4807 ?

Japp, fast krångligare och tuffare.

Räknade inte med att jag skulle vara först med det. Men hey, bara för att någon annan har en tuff pryl betyder inte det att inte jag vill ha en.

Edit:
Hehe, de snackar om patent där också. Shit vad alla verkar tro att detta är den nästa innemusen.

Permalänk
Citat:

Edit:
Hehe, de snackar om patent där också. Shit vad alla verkar tro att detta är den nästa innemusen.

skulle vilja påstå att interfacet i "Minority Report" är det hetaste jag någonsin sett, fast kanske inte så bra vid vissa typer av spelande..

det jag är rädd för när det kommer till att ha handske som mus är att man inte längre får nå stöd för handen, eller ett väldigt dåligt..

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Nu är jag igång igen. Blev inget byggande igår, hade lite annat jag var tvungen att styra upp.
Löste problemet med flatkabeln genom att helt enkelt ta bort den och löda kablarna direkt på benen. Blev en liten omväg, men bara det fungerar så var det värt det.

Fler bilder i projektloggstråden om några minuter, ska bara slänga upp dem på internet först.

Det enda som är kvar nu är i princip att fästa allt på handsken. Blir förhoppningsvis klar idag.

Permalänk
Medlem

Intressant,kul å se hur bra den funkar:P

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Nu är den klar. Men ja. Inte helt oväntat så verkar den inte fungera. musknapparna fungerar bra, men det verkar inte gå att styra. Antar att jag brände sönder något. Jävla skit. Det hade varit så tufft.

Kan lägga upp bilderna på projektloggen ändå.

Permalänk

go for another shot! or il do it XD

Permalänk
Medlem

Haha, orkar inte göra det, inte nu i alla fall.

Men, om jag ska vara helt ärlig så tror jag faktiskt att felet ligger i att limmet kan ha runnit till platser det inte får vara.

Fast å andra sidan, är det någon som vet hur pass värmekänslig den där kretsen egentligen är? Jag var ytterst försiktig, och när jag kände på själva kretsen direkt efter lödningarna var den inte varm över huvudtaget.

Edit:
Men visst, give it a try! (Kom bara ihåg att det var min idé, så när du tar patent på den vill jag ha en andel av vinsten. )

Permalänk
Medlem

Det var en cool idé (även om jag inte tror du var först med idén, men kanske med att genomföra den).

Synd att den inte fungerade, hoppas någon annan tar sig för att göra en!

Permalänk
Medlem

Ska ta en felsökning sen, se om jag har några kabelbrott eller liknande. Men ja. Fan vad jobbigt att det inte fungerade.

Näe hörrni, nu ska jag trösta mig med lite seinfeld och öl.

Permalänk
Medlem

gör det.

Permalänk

troligen irc kretsen som fått stryck.. de e känsliga för värma och statisk elekrisitet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
troligen irc kretsen som fått stryck.. de e känsliga för värma och statisk elekrisitet

Ja, det är nog så. Men om du kollar på bilderna ser du att jag i princip har gjort allt jag kan för att avleda värmen. Och som sagt kändes kretsen aldrig så pass varm att jag kunde känna avgöra någon skillnad med fingrarna.
Det enda jag skulle kunna göra är antar jag är att skaffa en lödkolv som löder kallare. Men ja. Vet inte om det egentligen är någon vits för mig att testa igen.

Permalänk
Medlem

Roligt bygge, synd bara att det inte fungerade

Permalänk
Medlem

Yes! Jag har hittat ett kabelbrott! Med lite tur kanske det är enda problemet! Återkommer senare idag med resultat!

Permalänk
Medlem

Måste säga att det ser riktigt fräckt ut. ( Tittade på filmen. )

När du fått allt att fungera perfekt kan du ju ta och göra den snygg. ^^
För den är sjukt grym, ser ut som typ en sådan där handske många skurkar har i action filmer.

Lite handsvett bara. =/

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem
Citat:

Yes! Jag har hittat ett kabelbrott! Med lite tur kanske det är enda problemet! Återkommer senare idag med resultat!

Härligt, spännande!