Lagg i BF2 efter ett tags spelande med x1900xt

Permalänk

Lagg i BF2 efter ett tags spelande med x1900xt

Någon som vet varför jag får dessa lagg. Första kommer när jag startar och börjar spela, då laggar det "hårt", menar då att det flyter sen häng sen flyt sen häng, det stannar verkligen upp och inte små laggar och efter ett tag försvinner det och funkar bra, men när jag sedan suttit ett bra tag, låt oss säga runt en timme så börjar det gå skit segt, inget hänger riktigt med (lagg). Det känns ungefär som windows börjar hålla på med nått. Tabbar ut till win men inget händer där, in i spelet igen och då brukar det oftast försvinna.
Någon som kan hjälpa mig med detta problemet?

Datorn är enligt sign.

Permalänk
Medlem

vad har du för drivrutiner ?? har testat o patchat bf2 ?

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk

Till gkortet? Där har jag Catalyst 1.2.2349.28584 (korta version nummer?)
Bf2 kör jag med senaste patchen, alltså 1,4.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dsundelin
Till gkortet? Där har jag Catalyst 1.2.2349.28584 (korta version nummer?)
Bf2 kör jag med senaste patchen, alltså 1,4.

Det där är inger riktigt versions nummer. Det ska vara Catalyst 6.7 tex.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

Jo vad jag vet är det de riktiga versionsnummret sedan har dom ett annat kortare nummer och de hittar jag inte i catalyst så fick googla och det gav 6.6. Tar man däremot "om" i catalyst står det version och det långa nummret.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yeahman
www.ati.com

Ok?! Och där ska jag ladda ner nya drivrutiner eller vad var din tanke, det gör inget om du motiverar dina inlägg så dom blir lite mera begripliga.

Permalänk
Medlem

När jag läste var det för lite ram minne som ploppade upp i huvudet på mej men du har ju 2 gb så det verkar lite konstigt...

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB