Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Assassin's Creed - även till PC!

Permalänk

Jag såg lite concept art i tidningen Super Play (eller heter den... PLAY?). Jaja, iallafall såg det mer ut som om han har fäst någon sak på handleden och fäster ett snöre till ett finger som utlöser dolken. Detta fanns också och användes utav hashasfjniserna (ni förstår vilka jag menar).

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk

alltså detta får ju även om det inte kanske är samma typ av spel eler gengre men Hitman bleknar liksom i liknelse finns inte så många assasin spel att jämföra så Hitman är det närmaste jag kan komma

rent grafik mässigt så tror jag detta spel platsar i fin rummet me Oblivion Far Cry Crysis(kanske inte riktigt) men Crysis lär väl stå i sin egen liga långt från andra snygga spel men så gjorde ju Far Cry det också

detta om det

som spel hoppas denna slipper unda
"snyggt spel som sedan är rena skiten för de är för dåligt optimerad"

kategorin för då akanske man ska som konsoll ägare vara glad att det inte blir ett nytt

Oblivion eller COD 2 spel där man måste ha detorer med hårdvara som knappt existerar för att kunna spelas.

det om det vad tror ni om grafik optimering spelbarhet osv.

(PC versionen)

PS3 Xbox 360 tids nog lä vi se om det är laggande eller inte

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Ärligt talat ser det inte sådär otroligt snyggt ut. Det ser faktist helt okej ut, Knappast något man tappar hakan över.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
ps3 kostar bara 6000

Men den här tråden rörde PC-versionen, på så vis var det den jag pratade om :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av midiland
Lite töntigt att han har olika vapen han kan skruva fast på lillfingret, jag menar hallå, är han en cyborg eller vad?

Något i den stilen är nog inte helt omöjligt, eller är jag den enda som lagt märkte till de scanlines/elektroniska störningar som finns i trailern?
En tidsresande yrkesmördare? vem vet?

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Men den här tråden rörde PC-versionen, på så vis var det den jag pratade om :).

Något i den stilen är nog inte helt omöjligt, eller är jag den enda som lagt märkte till de scanlines/elektroniska störningar som finns i trailern?
En tidsresande yrkesmördare? vem vet?

Nope, måste vara din dator..

Jag lade också märke till det, tyckte det var lite malplacerat i trailern eftersom det är under medeltiden(eller nått) det ska utspelas och scanlines och störningar brukar finnas i lite futuristiska scenarion.
Kanske är en liten hint från utvecklarna?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Helt rätt. Det kommer finnas sci-fi med i bilden.

Citat:

Altair's life (aka the gameplay) is viewed through the eyes of his descendant using modern-day technology.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Timecop......ring a bell?

en lönnmördare från år 3405 åker tillbaka för mörda nån viktig nisse sedan kommer van dammes framtids polis o bankar litre assasin ass

allvarligt talat vem vet egentligen vad assasins creed handlar om

ja vet då inte....nån annan? upplys mig i så fall:)

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

är det som thief spelen så lär ju iaf jag bli lycklig:).
det kanske inte var nått assassin spel,men det var ju mycket "smyga runt och överaska vakterna" uppdrag i det och det är ju underhållande,tycker jag iaf:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Läste aftonbladet förut och blev mycket förtjust över att jag för en gångs skull får se en helsida med bara spel som kommer släppas! Ser prinsen ur PoP serien över halva sidan och tänker: Åh, det kommer en fyra ändå! Läste ju då att så inte alls var saken... Måste säga att karaktären var mycket lik och fick ju också svaret på varför lite tidigare i tråden. Kan nog bli ett ruskigt bra lir det här tror jag!

Lite off-topic, men det senaste thief... Är det någon som är värt att spela eller? Hört både negativt och positivt om det men blev lite skeptiskt när jag hörde om monstren. Tänkte Far Cry och Return to castle Wolfenstein direkt där monstren förstörde spelen.

Såg trailern nu, reagerade också på störningarna... Kan vara en ok story med lite timetravel bara det inte blir för överdrivet!

Permalänk
Medlem

störningarna och buggarna man ser i videos om detta spel beror på att dom ej är klara med spelet och att det då är lite buggigt.
hon på x06 förklarade klart och tydligt detta.

just for the record.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag blev riktigt nyfiken på det här spelet så jag googlade runt lite...

Det du antyder går helt emot allt vad jag läst... Dessa störningar är en del av den sci-fi del som finns i spelet. Men om hon säger det lär det väl stämma, inte sett den. Det står bla på att 10% av spelet kommer att utspelas i framtiden. På ett ställe läste jag att det kommer vara en person i framtiden som ser berättelsen genom Altairs ögon. Läste också att xboxversionen skulle släppas 6 oct?

Lite länkar där jag hittat fakta:

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/5701064...

http://www.gamespot.com/xbox360/action/assassinscreed/similar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saeros
Jag blev riktigt nyfiken på det här spelet så jag googlade runt lite...

Det du antyder går helt emot allt vad jag läst... Dessa störningar är en del av den sci-fi del som finns i spelet. Men om hon säger det lär det väl stämma, inte sett den. Det står bla på att 10% av spelet kommer att utspelas i framtiden. På ett ställe läste jag att det kommer vara en person i framtiden som ser berättelsen genom Altairs ögon. Läste också att xboxversionen skulle släppas 6 oct?

Lite länkar där jag hittat fakta:

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/5251069024/m/5701064...

http://www.gamespot.com/xbox360/action/assassinscreed/similar...

FEH?!ska det släppas den 6:e oktober?detta år alltså?

www.xbox.com ,kika på videon där,det backar upp det jag säger.

EDIT: ok,såg nu på den där gamespot sidan.
konstigt att det kommer i oktober detta år här i europa och nästa år till japan och USA=/..japan och USA brukar ju för det mesta få spelen innan vi i europa får dom.

Visa signatur

Permalänk

jag tror knappast det kommer 6 october har varit för lite snack om det aldrig!!

Permalänk
Medlem

Man kan iaf hoppas på 6th oktober

Visa signatur

Gam dator: Rampage 3 Extrem, 6x4GB Ram lägsta hastighet på minnet är 1600mhz Högsta G.skill ripjaws 2133mhz + ramkylare, Processor(ER) 6Core12Trådig Xeon x5660 Men eftersom jag haft så jädra ont i ryggen har jag bara kommit till att ta ut gamla processorn den nya ligger ihopklistrad i ett brev en x5670(Kan vara 75) Iaf många multipliers högre. Ljudkort Asus Z. Några normala diskar + 2ssd Intel 730 mm. Gfx Asus matrix platinum 290x. Corsair hx650 ca 3 år gammalt. Fractal design R4 window. Skärm phillips brilliance 29" 2560x1080p Finfin skärm :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa
alltså detta får ju även om det inte kanske är samma typ av spel eler gengre men Hitman bleknar liksom i liknelse finns inte så många assasin spel att jämföra så Hitman är det närmaste jag kan komma

rent grafik mässigt så tror jag detta spel platsar i fin rummet me Oblivion Far Cry Crysis(kanske inte riktigt) men Crysis lär väl stå i sin egen liga långt från andra snygga spel men så gjorde ju Far Cry det också

Förlåt att jag avviker ifrån ämnet men för guds skull så snyggt är inte Far Cry längre. Visst när det kom var det i en egen liga, men det var då. Det känns som om alla fortsätter att hylla Far Cry som det snyggase spelet idag fast det har blivit hyfsat standard.

Var bara tvungen att få detta sagt.

För övrigt så ser man ju på den senaste filmen att sparningarna heter typ memories så det har ju något att göra med framtiden.

PS. Jag tror man kan ta bort störningar i förrenderade filmer så jag skulle nog inte tippa på att det var buggar som var problemet. DS.

Permalänk
Medlem

står det 6:e oktober så står det 6:e oktober.
gamespot brukar ju ha ärliga uttalanden så man får väl hoppas att detta också är ärligt.

titta på filmen på xbox.com,där har ni svaret angående störningarna,så slipper ni sitta och gissa er till svaret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det står ju TBA 2007?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ackzor
Det står ju TBA 2007?

titta längre ner.
2007 kommer det i japan och USA,oktober 2006 kommer det till europa(enligt sidan)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
titta längre ner.
2007 kommer det i japan och USA,oktober 2006 kommer det till europa(enligt sidan)

Verkar dock lite för bra för att vara sant då både Webhallen och CDON har 2007 som sina release-datum.

Permalänk
Medlem

Mjo, som nämnt tidigare i tråden så finns det en anledning till dessa scanlines

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Assassin's Creed

Publisher: Ubisoft
Platform: Xbox 360
Release Date: 2007 (EU)
Release Region: Europe
Distribution: Retail

det står 2007 eller är jag totalt o cyklar ute i ankdammen?
jag drömmde nästan ett tag där.

måste ha stått nå galet finns ju inte en chans att dom släpper ett spel först i europa =(

Permalänk
Medlem

Finns lite conseptart som läkte ut från Ubis FTP Var från typ 5-6 kommande stora tittlar inkulsive detta lir.

Finns som torrent lite här och där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 150gOst
Assassin's Creed

Publisher: Ubisoft
Platform: Xbox 360
Release Date: 2007 (EU)
Release Region: Europe
Distribution: Retail

det står 2007 eller är jag totalt o cyklar ute i ankdammen?
jag drömmde nästan ett tag där.

måste ha stått nå galet finns ju inte en chans att dom släpper ett spel först i europa =(

nu har dom ändrat.
när jag skrev inlägget så stog det 2006.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
nu har dom ändrat.
när jag skrev inlägget så stog det 2006.

ofan, säkert nån praktikant som har klantat till de

Permalänk
Medlem

gah! fi fan så nice det verkar vara! Undrar vilken monster dator man måste införskaffa sig för att köra på bra grafik.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Jag fick nyss syn på det, och det ser ju riktigt najs ut måste jag säga.
Hoppas att min maskin klarar detta :P, annars måste jag införskaffa nya saker till nästa år. *Sommarjobb*

Om det kommer den 6:e oktober nästa år så är det ju respekt :P, jag fyller ju år då

Permalänk

Jag längtar skarpt efter spelet i alla fall. Här finns fler videos:
http://www.gametrailers.com/game/2581.html

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

detta spel ska upplevas på konsol inte pc ursh

Permalänk
Citat: