Permalänk
Medlem

Stationär GSM telefon

Hej!

Någon som sett en stationär telefon, typ den här modellen:

som är möjlig att använda med GSM kort? Man skall alltså kunna ha den hemma på byrån och en adapter i väggen för strömmen men ingen telefonsladd i jacket. Istället skall man trycka i sitt SIM-kort i den och ringa på mobilnätet med den. Eventuellt en liten mobilantenn kan finnas på baksidan.

Tacksam för tips!

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem

men då man ringer hem till dig så ringer den där?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
men då man ringer hem till dig så ringer den där?

Nej man får ju ringa nummret till mobilabonnemanget för att den skall ringa. Ideén är att man inte skall behöva ha telefonen inkopplad i telejacket utan endast använda mobilnätet. Kanske krävs någon liten mobilantenn på baksidan av telefonen eller liknande.

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem

Denna finns ju:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096744

Men då behöver du en vanlig mobil också... Är det typ något sådant du är ute efter?

Permalänk
Medlem

Men, kan du inte bara köpa en vanlig mobiltelefon då, plugga in den i väggen och lägga den på bordet?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

ursäkta om jag är dum.. men vad är meningen med en sånndär station? är väl bättre att använda mobilen så som den är menad användas, eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nice
Denna finns ju:
http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010096744

Men då behöver du en vanlig mobil också... Är det typ något sådant du är ute efter?

Den var intressant, men tyvärr inte vad jag sökte. Jag behöver en keypad och så är tanken att man inte skall behöva trycka i en mobil. De komponenterna skall lixom redan finnas i enheten.

Visa signatur

Rehab is for quitters

Permalänk
Medlem

nää jag förstår verkligen inte heller meningen med en sådan telefon, köp en billig mobil och lägg den på bordet där du vill ha den?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!