Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estrella
Beror nog på om man har bundit sig, eller så är man prioriterad pga att man är tjej hahaha

Comhem kör rabatt två månader på alla sina anslutningar, så det kan nog vara därför.

Permalänk

En sak vill ja ha svar på.
Jag är inte bunden till Comhem men har deras 8/1.

Måste jag binda mig på 12 månader för att få 24/1 (eller den andra nya "hemliga" hastigheten) eller kommer de komma automatiskt till mig?

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toke
24/1 för 399 är ju dyrt.

Ja, fast kan de garantera nästan 24 till alla så är det ju värt pengarna. Till skillnad från alla bluff-adslabonomang som lovar 24 eller mer men endast levererar 12-18 Mbit..

Permalänk
Medlem

Ni som har 8/1 kan ni köra ett tptest och skriva vad ni får för hastigheter om ni får över 8mbit så lägg upp screens pls

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Ja, fast kan de garantera nästan 24 till alla så är det ju värt pengarna. Till skillnad från alla bluff-adslabonomang som lovar 24 eller mer men endast levererar 12-18 Mbit..

Där har du fel!
De s.k. "bluff-adslabonomang" lovar dig ingenting, de säger att hastigheten är UPP TILL t.ex. 24Mbit/s.
När det gäller koppartråd kan aldrig en ISP garantera dig en viss hastighet.

Visa signatur

!
!
!

Permalänk

b0znia:

TCP Sändning: 983kbit/sec
TCP Mottagning: 7.31Mbit/sec

UDP Sändning: 1.08Mbit/sec
UDP Mottagning: 8.27Mbit/sec

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananJan
Där har du fel!
De s.k. "bluff-adslabonomang" lovar dig ingenting, de säger att hastigheten är UPP TILL t.ex. 24Mbit/s.
När det gäller koppartråd kan aldrig en ISP garantera dig en viss hastighet.

Ingen leverantör garanterar en viss hastighet till privatpersoner. Men om man antyder att man erbjuder upp till 24 (eller 28 tom) och levererar helt godtyckligt, ibland så lågt som 12 så anser jag rent krasst att man bluffar. Även om de inte gör det rent juridiskt sett.

Permalänk

Btw : Docis 2.0 är bara en software uppgradering och inte ett helt nytt system

från och med måndag kan vi som har UPC beställa Combo ( 3 saker betala för 2 )

telefonin ska tydligen vara klart i hela nätet från och med måndag , och vecka 44 - jul så ska dom börja gå i hopp mer o mer med comhem

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Men den stora frågan angående telefonin är ju hur bra den kommer funka Vi får hoppas att den inte har lika stora störningar som Com Hem hade i början..

Sen att man måste använde en grenkontakt för att kunna använda både telefoni och UPC:s kabeltvbox. Den där splittern har en dämpning på ca 3dB och kan säkert störa ut en hel för telefonitjänsterna

Toke: Com Hem hade en kampanj med 3månader för 99kr, men det har bara skett en gång. Det är inget generellt att Com Hem har 2månader rabatt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

SunQ : jag tror vi får nya modem som har allt samman kopplat ex

Störningar lär vi ha i början garanterat , har upc något fått något odriftstört när dom lanserat något nytt ? ^^

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
Ingen leverantör garanterar en viss hastighet till privatpersoner. Men om man antyder att man erbjuder upp till 24 (eller 28 tom) och levererar helt godtyckligt, ibland så lågt som 12 så anser jag rent krasst att man bluffar. Även om de inte gör det rent juridiskt sett.

Nej men till skillnad från koppartråd så är bredband genom tv-jacket eller "fiber" mycket stabilare och betydligt större chans att man maxxar den tjänst man beställt som jag tex... jag maxxar ~2,8 - 2,9MB/s på min 24 lina vilket jag tycker är helt okej.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Störningar kommer det att bli. UPC får störningar på sin IP telefoni. ComHem kommer att få störningar på sin nya hastighet.
(Till en början) Efter som det heter Upp till 8mbit kan man då inte få betala Upp till det priset dom angett?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Nej men till skillnad från koppartråd så är bredband genom tv-jacket eller "fiber" mycket stabilare och betydligt större chans att man maxxar den tjänst man beställt som jag tex... jag maxxar ~2,8 - 2,9MB/s på min 24 lina vilket jag tycker är helt okej.

Precis! Alltså erbjuder comhem INTE ett bluffabonemang...

Permalänk
Medlem

Ja både 24/1 tjänsten hos comhem och telefonin hos tidigare upc lär fungera kajko till en början. När comhem lanserade 8/1 strulade det minst 1-2mån. Risken är större att comhems 24/1 tjänsten strular då upc kopplar sina framtida telefonikunder till comhems befintliga växlar. Växlarna hos comhem fungerar bra nu jämfört med i början. Det värsta som kan hända för upc's telefonikunder är att de har massa lokala störningar i kabelnätet. Dessutom är ju dendär splittern inte så genial men behövs bara att man samtidigt skall köra upc's digital-tvlösning.

399 är väl för kunder som inte väljer bindningstid, dvs inget erbjudande. 369 är för de som väljer att binda sig i 12mån...

Den som lever får se vad den reella hastigheten på comhems 24/1 blir. Tror på minst 18/1 till en början dvs fullt godkänt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Ja både 24/1 tjänsten hos comhem och telefonin hos tidigare upc lär fungera kajko till en början. När comhem lanserade 8/1 strulade det minst 1-2mån. Risken är större att comhems 24/1 tjänsten strular då upc kopplar sina framtida telefonikunder till comhems befintliga växlar. Växlarna hos comhem fungerar bra nu jämfört med i början. Det värsta som kan hända för upc's telefonikunder är att de har massa lokala störningar i kabelnätet. Dessutom är ju dendär splittern inte så genial men behövs bara att man samtidigt skall köra upc's digital-tvlösning.

399 är väl för kunder som inte väljer bindningstid, dvs inget erbjudande. 269 är för de som väljer att binda sig i 12mån...

Den som lever får se vad den reella hastigheten på comhems 24/1 blir. Tror på minst 18/1 till en början dvs fullt godkänt.

Det är 369:- för dom som binder sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
SunQ : jag tror vi får nya modem som har allt samman kopplat ex

Störningar lär vi ha i början garanterat , har upc något fått något odriftstört när dom lanserat något nytt ? ^^

Ni får nya modem ja, fast eran DTV box kräver fortfarande en av COAX utgångarna på erat "tre hål i väggen". Så för att få detta att funka behöver ni en splitter.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Ringde idag och pratade med ComHem om en annan sak och gick sedan in på bredbandsfrågor. Det lät som på henne att även uploaden verkligen kommer att höjas på måndag och inte släpps senare som det lät först!
Alltså tydligen 24/1 och 24/8 på en å samma gång. Trevligt värre

Permalänk

Blir det 24/8 så kommer jag ärligt talat att fälla en tår, fan vad underbart isf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Massacre
Ringde idag och pratade med ComHem om en annan sak och gick sedan in på bredbandsfrågor. Det lät som på henne att även uploaden verkligen kommer att höjas på måndag och inte släpps senare som det lät först!
Alltså tydligen 24/1 och 24/8 på en å samma gång. Trevligt värre

Jag ringde comhem direkt jag läste ditt inlägg och dom kommer ej släppa 24/8 utan det är 24/1 som gäller från måndag (23/10) kommer ev senare 24/8

Permalänk
Medlem

Så mycket rykten ! så lite fakta ! bara att vänta så vet vi sedan hur det blir !

Permalänk
Medlem

Lite off topic, men vad menar comhem med detta? Löste på deras hemsida om fildelning:

http://comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_pageLabel=...

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

http://www.idg.se/2.1085/1.79343

Inget som hindrar "fildelning" den olagliga metoden. Detta är bara för direktaccess mellan datorer ungefär som "file and printersharing" i windows.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estrella
Jag ringde comhem direkt jag läste ditt inlägg och dom kommer ej släppa 24/8 utan det är 24/1 som gäller från måndag (23/10) kommer ev senare 24/8

Vad är då den andra hastigheten som kommer på Måndag?
Skulle ju vara 24/1 och en "hemlig" har man ju hört.

Man ska nog inte lita på vad alla säger här, vi får helt enkelt vänta o se.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bloodfeast
Vad är då den andra hastigheten som kommer på Måndag?
Skulle ju vara 24/1 och en "hemlig" har man ju hört.

Man ska nog inte lita på vad alla säger här, vi får helt enkelt vänta o se.

Ja den som lever får se

Permalänk
Medlem

En fråga till de vise - om dom nu höjer (upload)farten.
Är det OK att köra webserver/ftp i comhems nät?
Inga spärrade portar o annat tjafs hos dom?
Sen kan man ju fråga sig varför man inte släpper tjänster som 24/24, 10/10, 5/5 o.d, symmetri rockar. 24/1 är ju bara trams, då kan man lika bra behålla sitt 12/9.

Visa signatur

JP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pjens
En fråga till de vise - om dom nu höjer (upload)farten.
Är det OK att köra webserver/ftp i comhems nät?
Inga spärrade portar o annat tjafs hos dom?
Sen kan man ju fråga sig varför man inte släpper tjänster som 24/24, 10/10, 5/5 o.d, symmetri rockar. 24/1 är ju bara trams, då kan man lika bra behålla sitt 12/9.

FTP och sånt är inget probs med Comhem.

Håller med dig till 100%, 24/1 är ren dynga, hade mycket hellre haft 10/10, eller kanske 8/8.

Tycker dom ska snabba på med 24/8 tjänsten!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Symetrin beror på att det är Kabel. Fiber lina ja då går det klockers.
Att dom inte säger 24/8 till alla kan bero på att det släpps lite olika i landet beroende på var man bor. Enligt uppgift. Annars så är ju allt än så länge "hemligt". Men för egen del hoppas jag att hon i kundtjänst har rätt att det blir 24/8 på måndag också! Men just nu är det kaos på ComHem.
I och med nya ägare och hopslagningar osv.....
Vi får vänta och se vad som händer på Måndag!!
( Om det ändå vore måndag nu!!! )

Permalänk

Ringde och frågade för ett par timmar sedan (ja jag vet att det är meningslöst men kunde inte låta bli). Fick tyvärr inte reda på några smaskiga detaljer heller..

Permalänk
Medlem

fortfarande ingen som vet något om att hastigheterna höjs för oss som har comhem 500? Eller är inte det aktuellt vid denna höjning utan att det kanske kommer tillsamans med docis 3.0 eller vad det hette...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
fortfarande ingen som vet något om att hastigheterna höjs för oss som har comhem 500? Eller är inte det aktuellt vid denna höjning utan att det kanske kommer tillsamans med docis 3.0 eller vad det hette...

betala mer din * *