Konstigt lagg i spel!

Permalänk
Medlem

Konstigt lagg i spel!

Haihai

jag får väldigt konstiga laggattacker i vissa av spelen jag har på datorn. Till exempel oblivion. Det funkar perfekt och flyter på tills kanske efter en 2-3 min då det börjar lagga mer och mer. Samma med slaget om midgård och warhammer40k. Vad kan detta bero på? Jag har kört norton och adaware uppdaterat och allting. Jag har ett XFX 6800GT grafikkort. Kan det vara något med kylningen? Jag har inte haft problem innan...

hade vart kalas om någon kunde komma på vad det kan vara!

Permalänk
Medlem

Kolla tempen på grafikkortet, vad har du nätagg?

Permalänk
Medlem

360W , ja jag laddade ner speedfan men jag fattar inte vilken av temperaturerna som visar grafikkortets!

Permalänk
Medlem

Speedfan funkar inte till grafikkortet, du kan tempen med nvidias program, om du går in i egenskaper och sen trycker på namnet på ditt grafikkort och sen Temperature Settings så bör du se tempen, men vad är din temp på CPU (det kan du kolla i Speedfan)

Permalänk
Medlem

herrejävlar

http://img297.imageshack.us/img297/5677/temperaturkw3.jpg

det där kan inte vara så bra va?

Permalänk
Medlem

Hehe, nej det är på tok för varmt.

Permalänk
Medlem

Woooo va fan ska ja göra åt det! shit

Permalänk
Medlem

Jadu, omgivningstemperatur: 61 grader, har du ingen fläkt i datorn eller? Prova öppna ena luckan och se om det går ner...

Permalänk
Medlem

jo jag har två stora fläktar, en där fram och en där bak. Har ett lanboy chassi. okej jag testar. Stay with me handa

Permalänk
Avstängd

Jag har ett GeForce6800GT också... har haft lite problem från och till att datorn laggar som en träbit. Kollade tempen på g-kortet. Den låg på omkring 160 grader "enligt nvidia-panelen". Men det stämmer inte... felet berodde på något annat som samtidigt gör så att tempmätaren visar fel. :-/

Normaltemp är ju runt 35-45 grader i viloläge med den fläkten jag har. 160 grader är väl lika med ett dött kort?

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

http://img225.imageshack.us/img225/1742/temperatur2hu9.jpg Så här ser de ut 5 min efter jag tagit bort chassi väggen. Inte så jävla rock n roll.

Gamer2k5 hur gjorde du för att lösa problemet? Blir galen!

Permalänk
Medlem
Citat:

160 grader är väl lika med ett dött kort?

Japp.

Moff//

Prova att öpnna chassit och håll handen över grafikkortet och känn om det är varmt.

Permalänk
Medlem

Hmm, nej faktiskt inte. Vad finns det för några andra än dom från nvidias hemsida?

//Ändrad

Ja det är jättevarmt på den lilla svarta plattan ovanpå grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad finns det för några andra än dom från nvidias hemsida?

Jag tror nog att de är de nyaste.

Permalänk
Medlem

Ja jag har nyaste från deras hemsida!

Permalänk
Medlem

Du kan ju ringa till support och höra vad dom tror är fel.

Permalänk
Medlem

Aah shit...

Permalänk
Medlem

Eller kolla så att fläkten på grafikkortet sitter som den ska.

Permalänk
Medlem

jag kännde på den den verkar snurra som det ska

Permalänk
Medlem

Är den dammig?

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOff
jag kännde på den den verkar snurra som det ska

Kolla om den sitter ordentligt, bara för den snurrar behöver den inte kyla. :>

Visa signatur

COBHC

Permalänk
Medlem

tabort den plastsaken som sitter på kylflänsen och rensa allt damm ! Det funkade för mig

Visa signatur

MSI K8N NEO2 PLatinum - A64 winchester 3200+ @ 2500mhz - Nvidia XFX 7900GT eXtreme - 1024MB TwinMos Twister TCCD - Samsung SyncMaster 913N

Permalänk
Medlem

Se till att alla fläktar i chassit snurrar och att det inte sitter massa damm och blockerar någonstans. Som Kladz0r sa, se till att kylaren har kontakt ordentligt med själva kortet också...

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Jag tog ur kortet och rensade ´bort rejält med dam under den lilla metallplattan vid och runt fläkten, hela kortet är dammfritt nu. Ja kollade också alla fläktar i chassit och på andra delar i datorn och dom funkar som de ska. Skall testa lira nått spel och se om det blev nån skillnad!

Härligt! Det funkar perfekt! Tackar så mycket för hjälpen allihopa!