Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ddi3
Nån som vet ifall xboxen fixar ntfs eller är det bara fat32

Microsoft har väl ett eget filsystem för xb360?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

3ddi3 syfter nog på externa hårddiskar - då är det (tyvärr) endast FAT32 som gäller än så länge.

Permalänk
Medlem

Japp precis vad jag menar.. Suck sitter å föröver massa grejer till min extarna disk.. jobbigt när man råkar på filer som är större än 4 gb. Tänkte köra lite mp3 med den. men samtidigt laggra. tack för snabba svar

Permalänk
Medlem

Såg ni att Amazon i Usa sålde 360 core för 100$ iofs bara 1000st men de såldes slut på 1-2 minuter

(eller snarare 1-2 sekunder ..heh)

Visa signatur

i7-3770k | AMD 7970

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver

Samsung ska ju vara bra också - något sådant här kanske ? [/B]

Jepp. Jag har funderat lite på denna modellen. Den verkar rätt bra och den har snygg design..

tack för svaren..

Visa signatur

[A64 3500+] [2048 ddr] [Gainward 6800 ultra@430\1160]

Permalänk
Medlem

Vad behövs för att koppla ett Logitech Z-5500 till XB360?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Hedersmedlem

Ojoj, GOW var ju riktigt hett. Co-op var riktigt kul. Nice att man har egna konton på konsollen som man väljer när man skall spela.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Ojoj, GOW var ju riktigt hett. Co-op var riktigt kul. Nice att man har egna konton på konsollen som man väljer när man skall spela.

En optisk sladd är nog allt som behövs. Har också ett logitech system och jag har bara pluggat i en optisk.

Permalänk

Hårrdisken till 360 är väl 20GB? Det står att min bara har 13GB ledigt... det ligger ju lite grejer på den från början, men inte så mycket väl? Varför?

Permalänk
Medlem

Det är en ganska vanlig fråga, det används bla för spel-cache (tror jag)

Dessutom tror jag en del utrymme är "reserverat" till Ms för olika saker, framtidstjänster etc.

edit:

Mer specifikt:

Citat:

The total capacity of the Xbox 360 Hard Drive is 20 GB. Of this amount, approximately 7 GB is reserved for system use. Approximately 4 GB of that portion is reserved for game title caching and other hard drive-specific elements in games that support the hard drive, and an additional 2 GB is reserved for use by the Xbox 360 backwards-compatibility software. This leaves you with almost 14 GB of free space, rounded down to 13 GB in the Dashboard, to save game files, downloadable content and music, and other media.

Depending on the market, the hard drive comes preloaded with content, such as videos and Live Arcade games. Therefore, actual free space on a new hard drive may be 11 to 12 GB.

Permalänk
Medlem

Intressant artikel om blu-ray spelaren i PS3 vs Xbox 360 nysläppta hd dvd add-on.

http://www.highdefdigest.com/feature_ps3vsxbox360addon.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
´

Jo men lumines är ett spel som de lika gärna skulle kunna ha tryckt på en skiva och sålt för 299kr+ här i sverige.

Det finns redan tryckt på skiva till PSP (erm, UMD) och säljs numera för 150:-, vilket är billigare än xb360-versionen. Och då är det hela spelet man får, och inte nån DEMOVERSION som xb360-versionen är. Köper man alla tillägspaketen till 360-versionen blir ju kostnaden mer än det dubbla mot originalet.

Fullständigt hutlöst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
Det finns redan tryckt på skiva till PSP (erm, UMD) och säljs numera för 150:-, vilket är billigare än xb360-versionen. Och då är det hela spelet man får, och inte nån DEMOVERSION som xb360-versionen är. Köper man alla tillägspaketen till 360-versionen blir ju kostnaden mer än det dubbla mot originalet.

Fullständigt hutlöst.

Du kanske har missat lumines 2?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
En optisk sladd är nog allt som behövs. Har också ett logitech system och jag har bara pluggat i en optisk.

Alltså kommer det med en optisk kabel med VGA kabeln? Jag är inte på ngt sätt insatt i kablar som har med ljud att göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Alltså kommer det med en optisk kabel med VGA kabeln? Jag är inte på ngt sätt insatt i kablar som har med ljud att göra

Om du köper Microsofts egen vga-kabel får du en optisk utgång men jag tror inte det följer med någon optisk kabel.

Köper du däremot Joytechs vga-kabel så får du med en optisk kabel på köpet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Om du köper Microsofts egen vga-kabel får du en optisk utgång men jag tror inte det följer med någon optisk kabel.

Följer helt säkert inte med en optisk kabel tillsammans med Microsofts VGA kabeln.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, tråkigt. För jag har en sådan kommande måste väl gå och köpa en då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RadioNova
Ok, tråkigt. För jag har en sådan kommande måste väl gå och köpa en då

Tror inte en optisk är så jäkla dyr.

Permalänk
Medlem

Nytt rekård med antal solda Xbox 360 ^^. 4k den här gången.

http://www.the-magicbox.com/gaming.htm

Har värkligen ökat till det dubbla på sistonde, antar att Blue Dragon har en del att göra med det... men fortfarande grymt långa siffror. Får som sagt se när spelet släpps om 2 veckor där.

Samt lite Blue Dragon Nyheter:
http://www.xboxyde.com/news_3827_en.html
http://www.xboxyde.com/news_3824_en.html
http://www.xboxyde.com/news_3825_en.html

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Syberia 2 fungerar på 360n? Bakåtkompatibilitets listan uppdaterades senast augusti så jag tänkte om de har fixat så att Syberia 2 fungerar nu.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Avstängd

Postade tidigare, men ingen verkar ha brytt sig.

Är det någon ide att köpa en xb360 om man endast har en lågupplöst 42" plasma?? Kommer det se så fult ut att man knappt kommer se skillnad på vanliga xbox och xbox360 grafiken?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Postade tidigare, men ingen verkar ha brytt sig.

Är det någon ide att köpa en xb360 om man endast har en lågupplöst 42" plasma?? Kommer det se så fult ut att man knappt kommer se skillnad på vanliga xbox och xbox360 grafiken?

Du ser skillnad på xbox-spel och en vanlig dvd-film hoppas jag?

Permalänk
Medlem

Om din Plasma är lågupplöst borde den visa samma upplösning som en vanlig TV eller hur ?

Jag har en 32" Widescreen vanlig TV och har jämfört spelet "Need for speed most Wanted" som jag har både till Xbox och till Xbox 360.

Båda boxarna är inkopplade med RGB-scart och jag ser en klar skillnad i bildkvalitet.

Nu menar jag inte enbart att grafiken är bättre utan även att jag får betydligt bättre svärta, kontrast etc med xbox 360.

Så, mitt svar är Ja - det finns en idé att köpa en 360 trots att din Plasma är lågupplöst

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Du ser skillnad på xbox-spel och en vanlig dvd-film hoppas jag?

Det vet jag inte. Jag vet dock att dvd film ser bättre ut än när jag kollar vanlig tv. Antar att 360 blir lika bra bild som en dvd då.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
http://www.youtube.com/watch?v=hxR2jeSplO4

Så oerhört onödigt :(.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
Så oerhört onödigt :(.

Underbart;) Bara kolla som snubben är klädd.

Permalänk

Måste bara säga att gears of war (eller vad spelet heter) reklamen som går på tv är så in i helvete snygg. Blev grymt sugen. Är spelet ett FPS?

Visa signatur

(Don't) Pay attention to the parenthesis.

Permalänk
Medlem

Va less jag blir. Igår hängde sig min 360 när jag spelade NFSC och idag när jag skulle spela så var min savefil förstörd.
Jag hade autosave påslaget och spelet hängde sig antagligen mitt i en autosave (hade precis vunnit ett lopp).

Nåja, efter några timmars spelande så var jag ikapp och förbi där jag var innan savefilen förstördes. MEN!

Spelet hängde sig igen (efter några timmars spelande som sagt),
som tur var hade jag stängt av autosave och sparade manuellt emellanåt,
så jag har kvar min framgång i spelet, men jag undrar varför 360'in hänger
sig när jag spelar det spelet.

Blir inga grafikfel när det händer, spelet bara stannar.
Min 360 känns inte nämnvärt varm när det händer.
Bugg-spel?

EDIT: Efter lite research har jag förstått att väldigt många har problem med just det spelet. Dags för EA att släppa en update
kanske.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrilletuff
Måste bara säga att gears of war (eller vad spelet heter) reklamen som går på tv är så in i helvete snygg. Blev grymt sugen. Är spelet ett FPS?

Snarare ett TPS, kan gå i god för att det är ett bra köp. Jäkligt grym spelupplevelse att lira igenom det med en polare. Köp!

Visa signatur

Citera för svar!