Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
http://www.youtube.com/watch?v=3aXrI3c2fkA

Sådärr kommer jag att låta om jag får Wii i julklapp...

ps. jag är nitton år... .ds

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Requestar en minirec av det spelet
Vad jag helst vill veta är vilka kommandon som lräver att du viftar med handen

spelat i 3 timmar nu och jag tycker spelkontrolen i zelda är mycket bra. Hitills kan man vifta horitionzel slice, spin attack (nunchuka), jump attack, och framåt stab. Kontrollen svarar på det man ska göra.

Det är skönt med en tvådelad kontroller faktiskt. Blir ju som dubbelanalog när man styr ena med vänster och fightas med höger. Har spelat 3 timmar och inte kommit till första dungeon än

långt spel.

Citat:

SectionX2 är det någon bekant till dig som skickar Wii till dig eller bara en du pratat med via internet?

nån jag snackade över internet bara

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shino_san
Nej inte direkt jag bara svär i normala meningar

http://www.kotaku.com/gaming/nintendo+64/zomg-the-nintendo-wi...

den var ganska kul om man sett orginalet

Edit: Ökar det effekten på något sätt att använda flera stycken ir dioder på din hembyggda sensorbar eller är två bara det minsta man kan ha och det blir billigast så :P?

Haha! LoL @ slowmotion!

"Nintendoo Wiiiii"

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om VC-spelen kommer att gå i 50 eller 60HZ?
50 känns lite småsegt nu när man har spelat 60Hz på emulator

Edit: vilken färg har infrarött ljus?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polka
Det har smygit in ett litet faktafel här, synligt ljus ligger mellan väglängderna 400-700 nm. Medans IR ligger mellan våglängderna 700nm-1mm och det går inte se. Däremot går det att att se på bilder tagna av vissa kameror.

För mera info om IR och varför vissa kameror visar så ska du kolla in :
http://en.wikipedia.org/wiki/Infrared
Under rubriken Other imaging.

ah, då vart det klart. *skyller att jag inte kopplade Doodles länks relevans på vinterslasket*

tack iaf, en av anledningarna till att jag vart skeptisk mot Wii är avfärdad från listan nu. (sätter häftmasseprickar på all skit som lyser runt burken)

/ *börjar raskt istället oroa sig över hur värmestrålningen påverkar hornhinnan*

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

När tror ni nästa "våg" av konsoller kommer till Sverige ? Eftersom man har varit så korkad och trott att man inte behöver förhandsboka så sitter man här och vet inte när man kommer få sitt Zelda =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
http://wii.qj.net/Wii-firmware-update-2-0-to-bring-HD-capacit...

HDTV vore nice!

Om det där bekräftas så är jag en mycket lycklig N-fanboy ^^

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
När tror ni nästa "våg" av konsoller kommer till Sverige ? Eftersom man har varit så korkad och trott att man inte behöver förhandsboka så sitter man här och vet inte när man kommer få sitt Zelda =/

Jag har hört om den 15e december här i år, Nintendo har lyckats fått ut nog med konsoler. (Åtminstone är N väldigt säkra på det). Riktigt bra!

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobokrull
När tror ni nästa "våg" av konsoller kommer till Sverige ? Eftersom man har varit så korkad och trott att man inte behöver förhandsboka så sitter man här och vet inte när man kommer få sitt Zelda =/

dra till elgiganten 8dec på morgonen, har du tur får du en Wii och ett Zelda

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

en sak om virtual console. får hoppas att liren flyter bättre på wii än på de vanliga kosnolerna. vissa spel på frmaförallt n64 va ju lite för krävande och säckade ihop ibland, typ goldeneye, turok2 osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Prizephitah
http://wii.qj.net/Wii-firmware-update-2-0-to-bring-HD-capacit...

HDTV vore nice!

kommer de att öka till 720p då? tror att 1080p och sen fin grafik till det skulle vara alltför krävande för lilla wii, men 720p skulle nog göra så att jag skulle köpa den iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag får mer och mer beslutsångest... Wii eller 360, eller vänta. Gaaah, blir ju galen. PS3 är nog inget alternativ, delvis dyr och delvis långt till release. Men Twilight Princess ser ju bara sjukt bra ut, vill ha! Jaja, bestämmer mig förmodligen 8 december

Permalänk
Medlem

Veckans 1UP Show har en Zelda Review Special, nästan 20min lång. Har inte sett den själv än men det lär finnas några småspoilers.

Direktlänk: http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/1UP/1upshow_thanks06special_64...
Stream: mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/1upshow_thanks06spec...

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm
Veckans 1UP Show har en Zelda Review Special, nästan 20min lång. Har inte sett den själv än men det lär finnas några småspoilers.

Direktlänk: http://zdmedia.vo.llnwd.net/o1/1UP/1upshow_thanks06special_64...
Stream: mms://zdmedia.wmod.llnwd.net/a111/o1/1UP/1upshow_thanks06spec...

Tackar...

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

happ nu blev man ännu mer sugen på Wii+Zelda och ännu mer avundsjuk på Section :<

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
kommer de att öka till 720p då? tror att 1080p och sen fin grafik till det skulle vara alltför krävande för lilla wii, men 720p skulle nog göra så att jag skulle köpa den iaf.

Stor idé. Hellre 480p och mera grafiska finesser.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Stor idé. Hellre 480p och mera grafiska finesser.

kanske, men jag skulle hellre vilja ha HDTV och de nuvarande grafikresurserna från wii me flytande gameplay alltså 60fps hela tin...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
kanske, men jag skulle hellre vilja ha HDTV och de nuvarande grafikresurserna från wii me flytande gameplay alltså 60fps hela tin...

Alltså vad menar du nu? Det kommer ju flyta sämre i högre upplösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
Alltså vad menar du nu? Det kommer ju flyta sämre i högre upplösning.

Vad är det du inte fattar? jag skulle vilja ha vi i åtminstonde 720p o att d flyter lika bra som 480p isåfall, vet int hur d ska gå till men d e d ja vill..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Vad är det du inte fattar? jag skulle vilja ha vi i åtminstonde 720p o att d flyter lika bra som 480p isåfall, vet int hur d ska gå till men d e d ja vill..

inga problem, köp en bra uppskalare bara.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Vad är det du inte fattar? jag skulle vilja ha vi i åtminstonde 720p o att d flyter lika bra som 480p isåfall, vet int hur d ska gå till men d e d ja vill..

Och jag skulle vilja att min 2GHz processor gick i 12GHz men det kommer inte hända.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jucce
Och jag skulle vilja att min 2GHz processor gick i 12GHz men det kommer inte hända.

men herregud va du ska överdriva, du är ju nästan löjlig, de sa ju själva att de kanske skulle köra hd, så d e iaf inom räckhåll.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
Vad är det du inte fattar? jag skulle vilja ha vi i åtminstonde 720p o att d flyter lika bra som 480p isåfall, vet int hur d ska gå till men d e d ja vill..

Jaha, du menar att du vill ha ny hårdvara i Wii. Well, jag trodde vi höll oss till rimliga önskemål
Klart man inte klagat, men så är inte fallet.

Permalänk
Medlem

tror ni man kommer våga att ansluta sitt wii när man får den 8 dec?
tänkte på de angivna problemen de haft rörande dåliga uppdateringar till wii....Eller har de löst dem än??

Kanske åker o känner´på wii:n imon heheh sköt att vara göteborgare...

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
tror ni man kommer våga att ansluta sitt wii när man får den 8 dec?
tänkte på de angivna problemen de haft rörande dåliga uppdateringar till wii....Eller har de löst dem än??

Kanske åker o känner´på wii:n imon heheh sköt att vara göteborgare...

Tror alla problem med uppdateringar osv. är lösta då det släpps i Europa. Skulle bli mycket förvånad om dom fanns kvar då

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

wow Princess Zelda ser fantastisk ut i Zelda TP! Jävligt snygg gjord

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SectionX2
wow Princess Zelda ser fantastisk ut i Zelda TP! Jävligt snygg gjord

Ditt kräk hehehhee är så spel sugen nu......

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drjens
Ditt kräk hehehhee är så spel sugen nu......

Jag spelar igenom massor med gamla Zelda spel i väntan på TP, klar med LOZ,ALTTP,OOT,MM,WW och håller på med TMC

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Nu har man testat Wii inne på nordstan i gbg och det var tyvärr som man fruktade. Första gången jag hörde talas om att spelkontrollen skulle vara trådlös så var den första tanken: hur illa kommer fördröjningen att bli? Svaret är ganska illa, det är väldigt tydligt märkbart hur siktet släpar efter när man siktar med pilbågen på nya Zelda, tanken på att spela ett fps med den kontrollen är inte det minsta frestande. Sen var det iaf på Zeldademot väldigt ofta att det hackade till så fort mycket hände på skärmen samtidigt. Resultatet blir att jag är ganska tveksam till att skaffa en Wii. Det verkar som om hårdvaran verkligen inte räcker till och den trådlösa kontrollen som är innovativ saknar tyvärr tillräckligt bra respons för att man inte ska bli irriterad på det i längden.

Visa signatur

Att spela är mänskligt