Permalänk

OME windows??

Kan jag inte köpa detta windows till min dator?

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010097328

Så här står det...

"Detta är en s.k. OEM-licens vilket innebär att du som kund får köpa den till kraftigt reducerat pris.
Dock måste nedanstående krav uppfyllas för att få installera och använda licensen:

* Du som kund få endast installera OEM-licensen på en ny dator.
T.ex. så får du alltså INTE installera en OEM-licens för ett operativsystem på en dator som har ett tidigare operativsystem.

* Klisterlappen som medföljer OEM-licensen där bl.a. licensnyckeln står skriven måste klistras på den nya datorn vid installationen.

* OEM-licensen är bunden till den specifika datorn som den installeras på enligt systembyggaravtalet."

Kommer jag inte kunna installera det på min dator nu eller?

Snälla hjälp!

MVH sterneborn

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Medlem

Till din nya dator som du köpte den med.

Står ju helt klart och tydligt för den läskunnige.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Till din nya dator som du köpte den med.

Står ju helt klart och tydligt för den läskunnige.

Men den är inte ny det finns redan ett windows på den... Funkar det iaf är det bara någon jävla policy eller går det inte att installera

Visa signatur

CPU: iI5 4690k| Moderkort: GA-Z97x-Gaming 3 | Ram: Corsair16GB 2400MHZ | Grafikkort: ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB|

Permalänk
Medlem

Det är en policy, det går mycket väl att installera.
Ta en titt på komplett istället som tillåter en att köpa OEM licens utan något extra.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Det är en policy, det går mycket väl att installera.
Ta en titt på komplett istället som tillåter en att köpa OEM licens utan något extra.

Det såg väl inte ut som att man var tvungen att köpa något extra på Dustin Home heller? (Jag vet dock inte om skenet bedrar.)

Reglerna som står där är väl Microsofts regler, inte något som Dustin Home hittat på själva. De vill väl bara sälja så mycket som möjligt.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

sterneborn varför köpa nytt windows när du redan har?

och nej det är det bara överdrivna och konstiga regler ifrån Micrososft självklart kan du installera det på vilken dator du vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meto
sterneborn varför köpa nytt windows när du redan har?

och nej det är det bara överdrivna och konstiga regler ifrån Micrososft självklart kan du installera det på vilken dator du vill.

Han kanske har Windows 9x/ME eller nått sånt?

Det som gör Microsofts överdrivna och konstiga regler lite mer viktiga är väl dock att det är de som gäller.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304