[World of Warcraft] Pimpa WOW (allmän tråd om interface-mods)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Drog ner din interface config, men metamap funkar inte..

och vilken addon är det för 3d porträtten på ag_unitframes?

Det är inbyggt om man mekar lite, kommer inte ihåg vart.
metamap ska fixas, Vad är det som inte händer då? Felmeelande i modlistan? eller nåt annat?

Hmm de fungerade ju för najk.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Det är inbyggt om man mekar lite, kommer inte ihåg vart.
metamap ska fixas, Vad är det som inte händer då? Felmeelande i modlistan? eller nåt annat?

Hmm de fungerade ju för najk.

Står "Dependency Missing" i modlistan när man kryssar i den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Står "Dependency Missing" i modlistan när man kryssar i den.

Säkerr på att du packat upp alla metamap kataloger?
Najk fick ju igång sin, vilken dependency saknas?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Bara jag som har lite problem med bongos?
Varje gång jag loggar ut och in igen så flyttar några av mina bars lite på sig... inte mycket men från att ha legat fint sida vid sida så överlappar en del knappar varandra och en del hoppar upp någon centimeter.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Bara jag som har lite problem med bongos?
Varje gång jag loggar ut och in igen så flyttar några av mina bars lite på sig... inte mycket men från att ha legat fint sida vid sida så överlappar en del knappar varandra och en del hoppar upp någon centimeter.

Inte märkt några jättefel men det var en bugg i förra då den rensade alla profiler när den laddade en ny gubbe.

Använder du senaste? tror de kom en ny igår nämligen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Säkerr på att du packat upp alla metamap kataloger?
Najk fick ju igång sin, vilken dependency saknas?

Som jag sa innan så funkade din pack felfritt för mig också.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Som jag sa innan så funkade din pack felfritt för mig också.

Då bockar vi för den buggen som "handhavande fel" då
Om ni får en kanal som går bärsärk så är det guild event managers fel som får tuppjuck när man går in med en ny char.

Jag filar på att göra det lite stabilare då jag märkte några små buggar.
Det jag däremot har problem med nu är att monkeyquesten måste man ställa in själv.. titan har jag löst

Ska ladda upp en nyare version ikväll så får ni testa den om ni vill. Nya mods o buggfixar för ace mods. Märker ni att ni får röda rutor från nån modd.. ta bort luan för den i saved variables.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Då bockar vi för den buggen som "handhavande fel" då
Om ni får en kanal som går bärsärk så är det guild event managers fel som får tuppjuck när man går in med en ny char.

Jag filar på att göra det lite stabilare då jag märkte några små buggar.
Det jag däremot har problem med nu är att monkeyquesten måste man ställa in själv.. titan har jag löst

Ska ladda upp en nyare version ikväll så får ni testa den om ni vill. Nya mods o buggfixar för ace mods. Märker ni att ni får röda rutor från nån modd.. ta bort luan för den i saved variables.

Jag har ett problem med ag_unitframes. Jag har försökt att ändra i configen utan lycka. Det hela gäller de buffs som t.ex. partymembers har. Jag får dubbla upplagor av det hela.

Vidare undrar jag hur man får bort ramen kring de buffs man har aktiverat vilket jag inte vill ha, kolla på denna bild så förstår ni kanske mer:

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600K • GTX 1060 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en link till ett mod som sätter alla bags i en ruta, som fungerar med den nya patchen?

Hade onebag förut

men har inte hittat någon motsvrighet som uppdaterats till 2.0.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf
Är det någon som har en link till ett mod som sätter alla bags i en ruta, som fungerar med den nya patchen?

Hade onebag förut

http://wowacereview.wordpress.com/files/2006/08/onebag.jpg

Jag tankade ner PhotekUI från curse-gaming och i den så finns Onebag, den funkar precis så som den du har på bilden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag har ett problem med ag_unitframes. Jag har försökt att ändra i configen utan lycka. Det hela gäller de buffs som t.ex. partymembers har. Jag får dubbla upplagor av det hela.

Vidare undrar jag hur man får bort ramen kring de buffs man har aktiverat vilket jag inte vill ha, kolla på denna bild så förstår ni kanske mer:

http://www.geting.se/image.php/17528-Fragor kring WoW UI.JPG

Det är med största sannolikhet så att det är CT_partybuffs som är aktiverat. Radera den ur din modmap (nice namn ^^) eller avaktivera den via CT menyn.

Ramen runt buffsen är också en CT inställning. Du får öppna menyn och välja CT_buffmod och sen ställa in att du inte vill ha någon ram runt

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Det är med största sannolikhet så att det är CT_partybuffs som är aktiverat. Radera den ur din modmap (nice namn ^^) eller avaktivera den via CT menyn.

Ramen runt buffsen är också en CT inställning. Du får öppna menyn och välja CT_buffmod och sen ställa in att du inte vill ha någon ram runt

Helt rätt
I nästa version av den så finns varken partybuffs eller ct_unitframes med eftersom de inte behövs utan skapar enbart kaos.

Om nåt annat krånglar skrik så jag kan försöka fixa det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har en fråga till BLAZE eftersom du verkar vara kungen av mods behöver jag din hjälp!

edit 3 ^^

jag har nog lyckats ganska ok nu, letar bara vidare efter en mod som tar bort alla rutor från chatten

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Helt rätt
I nästa version av den så finns varken partybuffs eller ct_unitframes med eftersom de inte behövs utan skapar enbart kaos.

Om nåt annat krånglar skrik så jag kan försöka fixa det

Haha tack för svaren.
Begreppet kaos gillar jag speciellt då det var precis som skedde när man var med i ett party på fem pers och alla fick buffs :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Äntligen har jag fått tid över och kunnat göra klart mitt UI.

Resultat:

Saker att fixa:

- Minimage, ett addon som gör en ikon runt minimapen som man sedan kan trycka på så att det trillar ner en meny för att göra teleporter och portaler. Väntar på update.

- Mobinfo, så jag kan se HPn på mobsen. Väntar på update.

- Fixa en ny update på Itembonuses när det kommer, då detta visar fel. Mitt inspect addon visar rätt när jag inspectar mig själv, så det lär kommer snart.

- Fixa ett addon som tar bort den irriterande kartknappen runt minimapen som blizzard satte dit bara för att retas. Har hittat ett som hetter MapBegone. Men det funkar inte Folket på curse säger att det funkar men jag får inte rätt med det. Så här uppskattas förslag på en annan mod eller en lösning på problemet

- Auctionner. Väntar på update.

Sen kommer det säkert andra saker jag vill ha efterhand

Jag vet att det liknar mitt gamla UI väldigt mycket, men jag gillade det UI:t starkt så det fick bli en kopia. Det mest nya är väll de runda knapparna som jag faktiskt tycker är riktigt snygga.

Edit: Har kommit fram till att det är Squeenix som sabbar min knappmod. Stänger man av Squeenix så försvinner kartknappen, men när man har squeenix aktiverat så stannar den kvar. Lösning?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha tack för svaren.
Begreppet kaos gillar jag speciellt då det var precis som skedde när man var med i ett party på fem pers och alla fick buffs :/

lol
Lite udda att dom buffarna inte sitter "fast" i party frames tycker jag faktiskt.

Iallfall så har jag gjort en update av mitt paket

Download Chillpack_Beta1.zip

Finns en readme innuti med steg för steg instruktioner och en lista på varenda mod.
Vid krångel, medela mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://ds.karen.hj.se/~martinsson/wow/showcase/WoWScrnShot_12...

ag_UnitFrames
Bongos
ct_mod
eCastingBar
MobInfo2
Titan
CritLine

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

lol
Lite udda att dom buffarna inte sitter "fast" i party frames tycker jag faktiskt.

http://pici.se/thumbs/8x605F.jpg

Finns en readme innuti med steg för steg instruktioner och en lista på varenda mod.
Vid krångel, medela mig

Testar det om en stund

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Blaze du som använder skinner... hur ställer jag in så att jag får en perfekt ruta längsmed hela "botten" (så som du har det fast inte så hög) måste man skriva allt i commands? isf kan du ge exempel på hur du gjorde, dessutom undrar jag om man kan få den mer genomskinlig

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
Blaze du som använder skinner... hur ställer jag in så att jag får en perfekt ruta längsmed hela "botten" (så som du har det fast inte så hög) måste man skriva allt i commands? isf kan du ge exempel på hur du gjorde, dessutom undrar jag om man kan få den mer genomskinlig

skinner var lite lurigt att ställa in.. man måste göra allting med kommandon
/skinner bottombar
där ska du ha alla kommandon för just den. där kan du ändra höjden osv.

sen får du stänga av allt annat som den skinnar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt UI.

Ska dock fixa energywatch, stunwatch och nån wardrobe, nån som vet ifall de addonsen finns i uppdaterad version?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

lol

http://pici.se/thumbs/8x605F.jpg

Vid krångel, medela mig

Jag har faktiskt en fundering gällandes den nedre svarta ramen kring skinner:
Jag valde att sänka ner den ngt (Skinner bottomframe), men då blev det jättefult för den övre "fadade" delen hängde inte. Är du med på vad jag menar? Jag vet hur man sänker ned den nedre svarta ramen, men hur gör man så att det som fadar ut följer med också? Hoppas det var hyffat tydligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

skinner var lite lurigt att ställa in.. man måste göra allting med kommandon
/skinner bottombar
där ska du ha alla kommandon för just den. där kan du ändra höjden osv.

sen får du stänga av allt annat som den skinnar

tack blaze! börjar se riktigt bra ut nu behöver jag bara en enda sak till och det är en mod så man skriver ovanför chattrutan om du förstår vad jag menar.

alltså rutan som kommer upp när man börjar skriva sak ploppa upp ovanför fönstret istället för nedanför som är default någ on som vet?
vore grymt gald om jag kunde fixa färdigt detta idag

edit

jag är klar! hitta confab en chatt-mod som fixa det
nu återstår bara en massa finjusteringar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har faktiskt en fundering gällandes den nedre svarta ramen kring skinner:
Jag valde att sänka ner den ngt (Skinner bottomframe), men då blev det jättefult för den övre "fadade" delen hängde inte. Är du med på vad jag menar? Jag vet hur man sänker ned den nedre svarta ramen, men hur gör man så att det som fadar ut följer med också? Hoppas det var hyffat tydligt.

hmm ska gå att fixa med fade grejen.. inte provat göra som du sagt nångång dock.

Kolla på /skinner bottombar bör finnas en fade där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

du kan ändra hur långt ner på din bottombar du vill att fade ska börja, har för mig att kommandot är /skinner bottomframe fadehright x (x= nummer)
Kommer dock inte iåg vad default var, men skriv /skinner eller /skinner bottomframe så får du fram massa finfin info ang det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av barf

Hade onebag förut

http://wowacereview.wordpress.com/files/2006/08/onebag.jpg

vBagnon funkar finemang för mig

http://wow.curse-gaming.com/en/files/details/2090/vbagnon/

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckats plocka bort den nya kartknappen som sitter runt minimappen?

Har en mod som plockar bort det när jag kör med orginal-minimapen. Men om jag kör med Squeenix så funkar inte den moden längre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Någon som har lyckats plocka bort den nya kartknappen som sitter runt minimappen?

Har en mod som plockar bort det när jag kör med orginal-minimapen. Men om jag kör med Squeenix så funkar inte den moden längre

Vet att metamap plockar bort den menlösa knappen iallfall från den vanliga minimapen.. inte provat med sqeen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet att metamap plockar bort den menlösa knappen iallfall från den vanliga minimapen.. inte provat med sqeen

Tackar.

Tror dock jag väntar tills det kommer ett "standalone" addon som funkar med Squeen. Körde metamap förut, men i väntan på Metamap efter patchen laddade jag ner cartographer istället, och jag tycker det är mycket bättre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Tackar.

Tror dock jag väntar tills det kommer ett "standalone" addon som funkar med Squeen. Körde metamap förut, men i väntan på Metamap efter patchen laddade jag ner cartographer istället, och jag tycker det är mycket bättre

hmm vad e de för skillnader?

Visa signatur