Vars går gränsen för en svartlistad XBOX 360?

Permalänk
Medlem

Vars går gränsen för en svartlistad XBOX 360?

Vars går gränsen för en svartlistad XBOX 360 ?

Går gränsen när man fifflar med mjukvaran i den, byter dvd-läsare eller bara för att byta skal?

Har sett bilder på när folk tar isär sin faceplate och då ser man två klistermärken, och jag antar att MS misstänker att ägaren har moddat när dom är bruten?

Faceplate verkar OK, men inte mer?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

Du får väl trycka in 360n i ett nytt chassi om du så önskar, garantin ryker visserligen.
D
vd läsaren tror jag är bunden till din specifika 360 så vad jag har förstått så kan den ej bytas ut.

Läsare med ny firmware är väl nog någonting man kan åka dit på skulle jag tro.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Att du bytt skal kan de ju inte upptäcka med mjukvaran i maskinen (och eftersom de inte gör hembesök för att kolla att inget fuffens försiggår så är de ju begränsade till att just kolla att saker står rätt till med mjukvara i maskinen).
Om du fifflar med mjuk- eller hårdvaran så är det ju dock saker som går att upptäcka.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Byta läsare går hur fint som helst BARA man har nyckeln från sin gamla att flasha den nya med

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Byta läsare går hur fint som helst BARA man har nyckeln från sin gamla att flasha den nya med

Jasså, vad äre för DVD-läsare man ska ha då? Skulle va nice o trycka i nån som är helt knäpptyst eftersom MS inte gjort det åt mig!

Ge gärna tips på helt knäpptysta DVD-läsare också!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Millow
Jasså, vad äre för DVD-läsare man ska ha då?

en annan xbox 360 dvdromläsare du kan inte byta rakt av

/Daniel

Permalänk
Medlem

Det sitter ju ett litet klistermärke som blir bruten om man öppnar skalet. Har haft för mig att Microsoft rör inte maskinen om den är bruten?

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MephistoisBlind
Det sitter ju ett litet klistermärke som blir bruten om man öppnar skalet. Har haft för mig att Microsoft rör inte maskinen om den är bruten?

Så du vill att microsofts gubbar går hem till dig och rör din xbox?
Alla tycker väl om olika saker..

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Så du vill att microsofts gubbar går hem till dig och rör din xbox?
Alla tycker väl om olika saker..

personligen tror jag att han kanske vill ha möjligheten att skicka in sin på lagning om den pajar.
Men det kanske bara är jag som har illusioner

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

borde typ fejjka sånna klistermärken o del ut till alla som ska klocka eller vad man nu kan göra på xboxen.

Visa signatur

*Max klock* *superPI:16.422*
e6300@3500mhz 1:1
2x 1gbA-data 6400 @ fsb500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naksu
borde typ fejjka sånna klistermärken o del ut till alla som ska klocka eller vad man nu kan göra på xboxen.

Precis. Och så borde man förfalska sedlar och handla med och så vidare... not

hehe

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naksu

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=491&xSec=65&jssCart=...

Visa signatur

AMD 5800X | MSI X570 Tomahawk | 4x8GB 3600CL18 | Palit 4080 OC Game Rock | Corsair AX860

Permalänk
Medlem

VIGGE_BOSSEN... ägd kille

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Att du bytt skal kan de ju inte upptäcka med mjukvaran i maskinen (och eftersom de inte gör hembesök för att kolla att inget fuffens försiggår så är de ju begränsade till att just kolla att saker står rätt till med mjukvara i maskinen).
Om du fifflar med mjuk- eller hårdvaran så är det ju dock saker som går att upptäcka.

Dom gör visst hembesök för jag känner en kille som dom kom och tog allt med sig och nu blånekar dom om besöket.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Dom gör visst hembesök för jag känner en kille som dom kom och tog allt med sig och nu blånekar dom om besöket.

säker på att det va microsoft och inte två lodisar som brukar hänga utanför systemet på onsdagar då?

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sammex
säker på att det va microsoft och inte två lodisar som brukar hänga utanför systemet på onsdagar då?

Kan man se skillnaden på något sätt?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM