Permalänk
Moderator
Testpilot

"Rapporterna om fjärrkontroller som flugit iväg och orsakat skador när remmen brustit är många."

Vad och vem skadas av en plastkontroll på max ett par hundra gram? Skulle va om man tar i och hivar den allt vad man kan i en vas eller nått. Jävla småbarnstrams.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,955694,00....

Släpper kontrollen
– Vi har haft kunder som har släppt fjärrkontrollen som man gör med ett bowlingklot när de spelat ett bowlingspel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Vad och vem skadas av en plastkontroll på max ett par hundra gram?

http://www.wiihaveaproblem.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
– Vi har haft kunder som har släppt fjärrkontrollen som man gör med ett bowlingklot när de spelat ett bowlingspel

Borde finnas en varningstext på spelet:

"Spela inte om din IQ är under 50."

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk

Fixade en ny handkontroll idag med den feta remmen, undra bara om vi i Europa kan få den feta också. För på den jag fick med konsollen var en smal.

Sen satt jag o tänkte lite..
Undra inte om detta var ett drag Nintendo gjorde med meningen, med
tanke på all media dom har fått. Det var säkert inte många som visste vad wii var innan all media som skrev om dom dåliga remmarna. Sen att Nintendo delar ut gratis remmar försämrar inte deras rykte precis.
Om detta är sant så är det ett väldigt smart drag av Nintendo!

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
Är det någon som vet om wii pointsen är "regionskodade" ? Kan man beställa från USA? Lite billigare där.

Köpte ett 2000-points kort från EB Games idag, står att man bara kan använda dom i Europa och Afrika och sånt, inte USA.. så det borde vara tvärtom.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Någon som vet om jag skulle köpa Nintendo Wii NIB (PAL) kan jag då köpa spel här i sverige?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
Köpte ett 2000-points kort från EB Games idag, står att man bara kan använda dom i Europa och Afrika och sånt, inte USA.. så det borde vara tvärtom.

ok, tack.

Kan tipsa om alla att köpa wii points direkt på konsollen (med visa) istället. Då betalar man 10 euro för 1000p. Man spar iaf några kronor, plus att det är smidigare och man kan välja att köpa 1000 itaget (eller 3000 och 5000, men man får ingen rabatt...)

Permalänk
Medlem

Nintendo återkallar inte 3.2 miljoner wii-straps. De erbjuder gratis utbyte av dem om man är orolig för att man spelar med alltför överdrivna rörelser.
Två små utdrag ur ett Nintendo pressmeddelande:

Citat:

Nintendo is not recalling any of the Wii wrist straps for its motion sensitive Wii Remote. There is no problem with the existing wrist strap as long as the Wii Remote is used sensibly and properly in accordance with the guidelines provided by Nintendo. All parts of the wrist strap have passed product testing and quality control.

Consumers who break their wrist straps through excess usage or who are worried about their wrist strap should contact their nearest Nintendo Service Center voluntary exchange programme has been provided where consumers can replace wrist straps free of charge upon request.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

men frågan är ju var det är? Jag tänker då byta ut, dumt att chansa, jag är inte våldsam, men man vet ju aldrig vad som kan hända när det börjas blanda in alkohol...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
men frågan är ju var det är? Jag tänker då byta ut, dumt att chansa, jag är inte våldsam, men man vet ju aldrig vad som kan hända när det börjas blanda in alkohol...

spela bara när du är nykter då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
men frågan är ju var det är? Jag tänker då byta ut, dumt att chansa, jag är inte våldsam, men man vet ju aldrig vad som kan hända när det börjas blanda in alkohol...

http://www.nintendojo.com/fullfocus/view_item.php?1166055790

Sen om den är vetenskaplig eller ej låter jag vara osagt (eller om han rätt av ljuger). Men om vi antar att den är korrekt så ska du inte behöva oroa dig.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IcemanDIF
spela bara när du är nykter då

bah, kommer säkert hända

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
bah, kommer säkert hända

när jag får tag i ett wii behöver jag inte va orolig iallafall är nykterist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Big_PHat
http://www.nintendojo.com/fullfocus/view_item.php?1166055790

Sen om den är vetenskaplig eller ej låter jag vara osagt (eller om han rätt av ljuger). Men om vi antar att den är korrekt så ska du inte behöva oroa dig.

Skrattade när han la vikt på Wiimote.. När bananhållaren går sönder först kanske det säger något om vad som krävs för att få Wimoten trasig.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

argh, affären jag förbokade hos fick inte in några alls

Permalänk
Medlem

Den lär ju hålla för en hel del

Visa signatur

[AMD Athlon64 X2 4400+][Corsair TWINX2048-3500LLPRO][Leadtek 8800GTS 640MB][ASUS A8N-SLI Premium][Antec P180][Antec Neo HE 550W]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sun Tzu
http://www.bit-tech.net/news_images/325k_Wiis_sold_in_two_da/...
Den lär ju hålla för en hel del

haha.kanske behövs för dem som släpper kontrollen när dem bowlar

Permalänk
Medlem

Varför finns det ingen avdelning för skandinavien på www.nintendo-europe.com ?
Missar vi nånting jämtemot t.ex. engelsmännen då de är registrerade med sina konsoler där.
Har läst att de gamla stjärnorna som man kunde samla genom att regga kort man fick till typ GB spel skulle kunna gå över i wii points i VC.
Är det endast bergsalas nintendo sida som gäller för oss kanske...

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad som menas med NIB? (Nintendo Wii NIB PAL)
Kan man spela speln som finns i butikerna här i swe?

Visa signatur

nixXz The One And Only

Permalänk
Medlem

Wii är inte revolutionerande, kontrollen är, men knappast konsolen. Fast kontrollen gör ju ganska mycket i spelandet, så jag tycker Wii är bra, men rent hårdvarumässigt dåligt.

/Nintendo & Sony, Sega fanboy.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Wii är inte revolutionerande, kontrollen är, men knappast konsolen.

/Nintendo & Sony, Sega fanboy.

Det är inte PS3/360 heller imo. Fetare hårdvara betyder inte att nått är revolutionerande. Det är helt enkelt en ny generation, inget mer.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av karpo
Det är inte PS3/360 heller imo. Fetare hårdvara betyder inte att nått är revolutionerande. Det är helt enkelt en ny generation, inget mer.

Det är sant, men PS3 och Xbox 360 är mer "revolutionerande" med ny teknik.

Måste säga att Nintendo är extremt korkade som inte kollade det här med Wii straps och japanska adaptrar innan dom började sälja Wii. Krångligt och mycket pengar dom förlorar på det, plus kundernas suck och så litar man mindre på Nintendo då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Det är sant, men PS3 och Xbox 360 är mer "revolutionerande" med ny teknik.

Måste säga att Nintendo är extremt korkade som inte kollade det här med Wii straps och japanska adaptrar innan dom började sälja Wii. Krångligt och mycket pengar dom förlorar på det, plus kundernas suck och så litar man mindre på Nintendo då.

Är ju inte en bråkdel av all skit Sony utsätter oss kunder för. För övrigt så har jag inte lyckats förstöra nått hemma än fast jag spelat Wii massvis med timmar.

Visa signatur

"When i was a kid i had an imaginary friend and i used to think that he went everywhere with me.
And that i could talk to him, and he could hear me, and that he could grant me wishes and stuff.
Then i grew up, and i stopped going to church." - Jimmy Carr

Permalänk
Medlem

De som behöver nya straps är de som knappt orka lyfta kontrollen ens
Testade i butik bara, men hur f*n kan man tappa den?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
De som behöver nya straps är de som knappt orka lyfta kontrollen ens
Testade i butik bara, men hur f*n kan man tappa den?

ja du finns ju till o med knäppskallar som släppt kontrollen när dem bowlat

som man släpper ju klotet i verkligheten

Permalänk

Jaha då har man beställt ett wii från dvdboxoffice vart typ 2700 ink zelda
om man ber dom skicka paketet som gåva (inslaget i present papper) så slipper man tull oxså.

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nalle6killer
Jaha då har man beställt ett wii från dvdboxoffice vart typ 2700 ink zelda
om man ber dom skicka paketet som gåva (inslaget i present papper) så slipper man tull oxså.

Var är det man behöver köpa till mer än konsolen för att kunna spela i sverige? någon elomvandlare och sånt?

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bombur
Det är sant, men PS3 och Xbox 360 är mer "revolutionerande" med ny teknik.

Måste säga att Nintendo är extremt korkade som inte kollade det här med Wii straps och japanska adaptrar innan dom började sälja Wii. Krångligt och mycket pengar dom förlorar på det, plus kundernas suck och så litar man mindre på Nintendo då.

Vad är den nya tekniken i PS3 och xbox 360?? Det är väl bara blu-ray i PS3 som är nytt? Det andra kan du få i en dator om du har pengar...

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa mig en Wii, och jag har en Sony KDF-E50A11 (50" bakproj-LCD). Som jag förstår så är det mesta man får ut ur maskinen 480p. Hur kommer det se ut på en 50" TV? Känns lite för lågupplöst...

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF